На 6 април 2020 да почерпят

Девите да овладеят емоцията си, Скорпионите да не се поддават на ласкателствата – Дневният хороскоп на Алена

Иде бум на малоумни самоделни прически COVID-19 сам признал всичко пред руските учени

Свидетел предупредил полицията, че ще го застрелят На гроба на Мариян Марата се появила бележка с имената на килърите му

300 000 проститутки без препитание

СЗО преосмисля позицията си за маските (ИНФОГРАФИКА)

Картини под карантина Фантазьори създават шедьоври от тоалетна хартия, фолио, тенджери и домакински уреди

Отрицателни са пробите на контактните с народния представител Даниела Малешкова

Най-красивите близначки катерят модния Олимп 10-годишните Ава и Лия спасяват баща си от рак

Пандемията роди ново пиратство Винят САЩ, че отмъкват медицински пратки

Един болен от COVID-19 може да зарази 400 души

Защо Стийв Карел напусна „Офисът“

Горски пожар повиши нивата на радиация край Чернобил (ВИДЕО)

Бутици шият маски, за да избегнат фалит Захвърлиха роклите, правят само предпазните материали

Реанимират мярката 60/40 (обзор)

КАТ или криминализирай това

500 камери от най-ново поколение ще бъдат пуснати по пътищата на Франция и така радарите от 4200 ще станат 4700. Мобилни камери (неизвестно колко) ще бъдат монтирани в още полицейски коли, а на места над шосетата, където сега патрулират хеликоптери, ще бъдат пуснати безпилотни самолети. Това са част от 22-те мерки срещу войната по пътищата, обявени от правителството на Манюел Валс. През 2014 г. при катастрофи във Франция са загинали над 3300 души, а целта на правителството е до 2020 г. броят им да намалее под 2000. Преди въвеждането на радарните системи през 2001 г. жертвите по пътищата там са били над 6000 годишно.

Връщаме се в България – страна, в която всеки разбира от футбол и правила за движение по пътищата. От 2008 г. насам КАТ работи с 25 стационарни камери, а от 2012 г. – със 148 мобилни камери. За тези години със сигурност всеки катаджията у нас си е сменил поне 4-5 пъти апарата на личния телефон, но техниката на въоръжение си е все тая. Няма единна компютърна система за електронните фишове, нито за шофьорските точки, в патрулките има камери, а записите от тях не се гледат. В София са монтирани камери за улично видеонаблюдение, но глобените по снимки от тях се броят на пръсти, а за поддръжката им все не достигат пари. Във Варна също има система от камери по улиците, която не работи. Столичната община, а вече и много други кметства, слагат свои камери, но те или нямат връзка с полицията, или местните ченгета ги използват, без да плащат и един лев за поддръжка и разширяване на мрежата.

В държавния бюджет от 2011 г. съществува отделен фонд за технически средства за безопасност на движението, в който са натрупани около 35 млн. лв. Вместо да купуват нови камери и да си оправят компютърните системи, родните катаджии искат едно или друго пътно нарушение да се криминализира. Мечтаят да махат от засада със стоп палката, да задържат и водят на съд шофьорите до 24 часа, а колите им да спират от движение, да им свалят номерата и даже да ги конфискуват. Причината – да стоят на пътя като незаобиколим фактор, който, разбира се – може да бъде заобиколен, но срещу съответна сума.

През 2010 г. тогавашният главен прокурор Борис Велчев поиска да се декриминализира шофирането с над 1, 2 промила алкохол, защото натоварва с 30% работата на прокуратурата и съда, а едва 6% от нарушителите получават присъди, всички останали – глоби. “Тази функция може да се изпълнява от административния орган”, каза Велчев. Вчера Сотир Цацаров беше още по-ясен: “Ще спрем гонките на Околовръстното, като ги направим престъпление ли? Глупости! Ще ги спрем, като сложим два патрула на КАТ!”

Всъщност защо не се сети някой депутат да предложи и промяна в Наказателния кодекс, която да криминализира идиотските предложения за промени в законите. Ако тази поправка бъде приета, доста рецидивисти от КАТ, Министерство на правосъдието, а и от самия парламент могат да получат ефективни присъди.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.