Владимир Путин: Някои страни използват военна сила, заобикаляйки Съвета за сигурност на ООН

Рисия осъмна под снежна покривка

Ердоган: Турция има „отговорността“ да сподели болката на арменците за събитията от 1915 г.

Неправителствени организации: Белгия води непрозрачна политика в Сирия

Ръководството на СИДП награди най-добрите си горски-стрелци

Уран и Нептун са били донесени в Слънчевата система от друга галактика

Автоматик с 8 предавки за семейния комфорт Моделите C4 Spacetourer и Grand C4 Spacetourer първи получават новата трансмисия

Оставиха в ареста девет от задържаните служители на ДАИ – Благоевград

Няма предпоставки за екстрадирането на Желяз Андреев, заяви Сотир Цацаров

Адвокатът на шофьорката от магистрала “‘Тракия”: Предприела е изпреварване, след което споменът й е неясен

Какво да правим с дете, което се буди в 4 ч през нощта

Сърбия трябва да присъства на срещата в София, заяви Вучич

Рибари в Силистра се оплакват от тормоз на румънски граничари

УНИЦЕФ: Едно от всяко седмо дете в света не е ваксинирано

Репортери без граници: Омразата към журналистите, която се засилва в Европа и САЩ, е заплаха за демокрациите България е на 111 място по свобода на печата в света

Откриха две звезди в смъртоносна прегръдка

Дълбоко във вътрешността на мъглявината Тарантула, на около 160 хиляди светлинни години от Земята, се намира двойка странни звезди, пише Discovery News. цитиран от “Фокус”. Двете млади звезди са една от най-екстремните двойни звезди, откривани досега – те обикалят една около друга за по-малко от един ден. Орбиталната им прегръдка е толкова силна, че свръхгорещата плазма от фотосферите им се смесва.

Двойната звезда, наречена VFTS 352, е открита при наблюдения с Европейската южна обсерватория. Астрономите са установили, че плазмата на горещите, ярки звезди се слива, образувайки мост между двете тела. Центровете им се намират на едва 12 милиона километра един от друг.

Драматично бъдеще очаква този странен космически обект. Това е не само най-масивната тясна двойна звезда с обща маса, равна на 57 пъти масата на Слънцето, но и най-топлата с температура на повърхността 40 хиляди градуса по Целзий.

Обичайно тесните двойни звезди се състоят от една по-малка звезда и по-масивен партньор. В такъв случай гравитацията на масивната звезда изсмуква материя от по-малкото тяло, откъдето идва и прозвището им “звезди-вампири”. VFTS 352 обаче е различна. Двете й съставни части имат идентични маси, така че нито една от тях не изтегля плазамата на другата. Астрономите изчисляват, че двойката споделя до 30 процента от плазмата си. Въпреки че засега двете звезди съществуват хармонично, това ще се промени съвсем скоро. Според екипа на Леонардо Алмейда от Университета в Сан Паоло, Бразилия, двете звезди или ще се слеят, създавайки една масивна, бързо въртяща се звезда, или ще избухнат в свръхнова, формирайки огромна двойна система от черни дупки. Ако двете звезди се слеят, това ще произведе най-мощната експлозия от гама-лъчи в познатата ни Вселена. При втория сценарий ще се генерират мощни гравитационни вълни.