Хуманоидният робот Пепър дебютира във Франция

Изглежда компанията Softbank разширява хоризонтите на хуманоидния робот Пепър, обявявайки, че умната машина ще започне да се продава за пръв път извън Япония, пише CNET, цитирана от "Фокус".

Телекомуникационната фирма е поставила няколко робота Пепър в магазини от веригата Carrefour във Франция. Роботите ще комуникират с клиентите, предлагайки рецепти или подходящо вино за дадена храна. Те ще проучват и степента на удоволетворение на потребителите.

„За пръв път Пепър излиза от Япония, така че ще можем да наблюдаваме реакцията на потребителите във Франция,“ казва Магали Кюбие от френския клон на Softbanк, който произвежда Пепър. „Основната цел е да се забавляват хората и да се тестват реакциите им към присъствието на робот в магазин.“

Хуманоидната машина беше представена от Softbank през юни 2014-та. Година по-късно Пепър се появи на пазара. Първите хиляда бройки бяха разпродадени в рамките на минути на цена 1650 долара. През август и септември японската компания пусна още хиляда робота, които също бяха изкупени светкавично.

За разлика от други роботирани джаджи Пепър е създаден да бъде по-скоро компаньон, а не слуга. Той е програмиран да общува с потребителите, да изпълнява гласови команди и да разчита човешки емоции и да реагира адекватно.

Коментари

Задължително поле