Президентът Радев поздрави културни дейци и представители на българската общност в Москва по повод 24 май

Лондон си затваря очите за мръсни пари Депутати зоват Мей за мерки срещу активи на Кремъл на Острова

Хасан Рохани: САЩ не могат да решават за Иран

Главният архитект на София Здравко Здравков пред “Труд”: Волята на съда е да наруша закона НАГ не позволява да се строи небостъргач върху градинка в “Стрелбище”

Лавров: Наесен се очаква да започнат преговори за създаване на зона за свободна търговия между Евразийския икономически съюз и Индия

Любо Пенев отпадна за пост в ЦСКА

Сръбският премиер заяви, че целта на страната й е да се присъедини към ЕС въпреки призивите на министъра на отбраната за промяна на политиката

Италианската популистка коалиция предлага юриста Джузепе Конте за премиер

Лесбийка президент на САЩ? Засега само на кино Политическа комедия на “Нетфликс” вкарва Дженифър Анистън и гей секса в Белия дом

Премиерът Зоран Заев не се отказва от името “Илинденска Македония”

Вижте акцентите от броя на “Труд” във вторник, 22 май 2018

Словенската полиция е намерила трима нелегални мигранти, скрити в български камион

Джина Хаспъл положи клетва като директор на ЦРУ

Възрастни съпрузи починаха в един и същи ден след 61-годишен брак

3,7 млрд. лева държат инвестиционните фондове Местните управляват 1,34 млрд. лева

За ролята на агресията в човешката история: Ръцете еволюирали, за да нанасят юмручни удари

Човешката ръка е еволюирала, поне частично, за да се бие, сочи изследване, цитирано от Discovery News.

Учени са използвали ръце от трупове, за да удрят с юмрук и пляскат шамари по тапицирани дъмбели.

Експериментите са предоставили доказателства, че хората и особено мъжете са устроени както ментално, така и физически да се бият. Откритията са публикувани в Journal of Experimental Biology.

“Идеята, че агресивното поведение има роля в еволюцията на човешката ръка е спорна,” обяснява Дейвид Кариер, един от авторите на изследването.

“Много скептици предполагат, че човешкият юмрук е просто случайност на естествения подбор за подобряване на сръчността”, добавя биологът от Университета в Юта.

“Това може да е вярно, но ако е случайност, тя е нещастна.”

Той предполага, че пропорците на ръката, които ни позволяват да я свием в юмрук могат да ни кажат нещо важно за еволюционната история и за това кои сме ние като вид.

“Ако анатомията ни е приспособена за бой, трябва да съзнаваме, че винаги ще бъдем преследвани от първични емоции и рефлексивно поведение, което често няма смисъл и е изключително опасно в модерния свят.”

Кариер и екипът му са използвали ръцете на девет мъжки трупа, закупени от университетска програма за донори. Учените са тествали хипотезата, че свитият юмрук предпазва костите на дланта от нараняване и счупвания чрез намаляване нивото на опъване и напрежение при удар.

Тестовете са показали, че човек може да приложи 55 процента повече сила с юмрук, свит така, че палецът да е заключен от показалеца и средния пръст, отколкото, ако палецът е свободен и два пъти повече сила със заключен юмрук, отколкото при плесник с отворена ръка.

Кариер смята, че агресията е играла ключова роля в човешката еволюция. По думите му историята показва, че използването на юмрука за удар е характерно за редица човешки култури. Праисторическите сведения предоставят последователни доказателства за това поведение, което се наблюдава и днес, изтъква ученият.