Кандидати без образование напират за приемни родители

Кола удари ученик в Шумен

Уютният огън в камината е вреден за здравето

Земетресението край Асеновград – второ по сила в света

Разкриват 500 работни места в Шуменско

Възрастен мъж би брат си с брадва

Четирима се спасиха от горяща къща в Карнобат

Издирват болен, напуснал дома в Лозево

43-годишен от Германия дойде да си търси интернет булката, на която превел 25 000 евро Булката обещавала да му пристане, но не заминала при него

Служители на СДВР задържаха 34-годишен крадец на велосипед На многократно осъждания за кражби Ц.С. е наложена 72-часова мярка за неотклонение

Пиян 17-годишен младеж открадна камион

Земетресения със сила над 4 по Рихтер край гръцките острови Закинтос и Крит

Кметът на старата столица и посланикът на Англия обсъдиха АМ Велко Търново-Русе

Дуа Липа и Стормзи взеха по два приза БРИТ

Възрастен мъж е намерен убит в столичния квартал “Люлин” Задържани са дъщеря му и съпругът й

За ролята на агресията в човешката история: Ръцете еволюирали, за да нанасят юмручни удари

Човешката ръка е еволюирала, поне частично, за да се бие, сочи изследване, цитирано от Discovery News.

Учени са използвали ръце от трупове, за да удрят с юмрук и пляскат шамари по тапицирани дъмбели.

Експериментите са предоставили доказателства, че хората и особено мъжете са устроени както ментално, така и физически да се бият. Откритията са публикувани в Journal of Experimental Biology.

“Идеята, че агресивното поведение има роля в еволюцията на човешката ръка е спорна,” обяснява Дейвид Кариер, един от авторите на изследването.

“Много скептици предполагат, че човешкият юмрук е просто случайност на естествения подбор за подобряване на сръчността”, добавя биологът от Университета в Юта.

“Това може да е вярно, но ако е случайност, тя е нещастна.”

Той предполага, че пропорците на ръката, които ни позволяват да я свием в юмрук могат да ни кажат нещо важно за еволюционната история и за това кои сме ние като вид.

“Ако анатомията ни е приспособена за бой, трябва да съзнаваме, че винаги ще бъдем преследвани от първични емоции и рефлексивно поведение, което често няма смисъл и е изключително опасно в модерния свят.”

Кариер и екипът му са използвали ръцете на девет мъжки трупа, закупени от университетска програма за донори. Учените са тествали хипотезата, че свитият юмрук предпазва костите на дланта от нараняване и счупвания чрез намаляване нивото на опъване и напрежение при удар.

Тестовете са показали, че човек може да приложи 55 процента повече сила с юмрук, свит така, че палецът да е заключен от показалеца и средния пръст, отколкото, ако палецът е свободен и два пъти повече сила със заключен юмрук, отколкото при плесник с отворена ръка.

Кариер смята, че агресията е играла ключова роля в човешката еволюция. По думите му историята показва, че използването на юмрука за удар е характерно за редица човешки култури. Праисторическите сведения предоставят последователни доказателства за това поведение, което се наблюдава и днес, изтъква ученият.