Десетки автовози пътуват всяка седмица до огнището на коронавируса в Северна Италия

Пълни автобуси от Милано продължават да пристигат у нас

Нено Димов остава в ареста

Николета Лозанова към Филип Плейн: Благодаря ти за невероятната нощ

Гърция взема мерки срещу коронавируса, изтегля гражданите си от Италия

Появи се Ябълковият човек

Италианският премиер Джузепе Конте обвини ръководството на болница за разпространението на коронавируса в страната

Затварят пътя през Широка лъка в неделя заради кукерския фестивал

Отложиха световното първенство по тенис заради коронавируса

Проф. Петко Салчев е единственият кандидат за управител на НЗОК

Горя къща в Павликенско Огнеборци от Великотърновска област са се отзовали на 18 произшествия заради бурния вятър

Разбиха нарколаборатория край Дупница (СНИМКИ)

Руска компания се включва в изграждането на „Турски поток“ в България

Новите жилища в Пловдив с рекорден ръст на цените

Започна учението за реакция при коронавирус на Летище София (СНИМКИ)

За ролята на агресията в човешката история: Ръцете еволюирали, за да нанасят юмручни удари

Човешката ръка е еволюирала, поне частично, за да се бие, сочи изследване, цитирано от Discovery News.

Учени са използвали ръце от трупове, за да удрят с юмрук и пляскат шамари по тапицирани дъмбели.

Експериментите са предоставили доказателства, че хората и особено мъжете са устроени както ментално, така и физически да се бият. Откритията са публикувани в Journal of Experimental Biology.

“Идеята, че агресивното поведение има роля в еволюцията на човешката ръка е спорна,” обяснява Дейвид Кариер, един от авторите на изследването.

“Много скептици предполагат, че човешкият юмрук е просто случайност на естествения подбор за подобряване на сръчността”, добавя биологът от Университета в Юта.

“Това може да е вярно, но ако е случайност, тя е нещастна.”

Той предполага, че пропорците на ръката, които ни позволяват да я свием в юмрук могат да ни кажат нещо важно за еволюционната история и за това кои сме ние като вид.

“Ако анатомията ни е приспособена за бой, трябва да съзнаваме, че винаги ще бъдем преследвани от първични емоции и рефлексивно поведение, което често няма смисъл и е изключително опасно в модерния свят.”

Кариер и екипът му са използвали ръцете на девет мъжки трупа, закупени от университетска програма за донори. Учените са тествали хипотезата, че свитият юмрук предпазва костите на дланта от нараняване и счупвания чрез намаляване нивото на опъване и напрежение при удар.

Тестовете са показали, че човек може да приложи 55 процента повече сила с юмрук, свит така, че палецът да е заключен от показалеца и средния пръст, отколкото, ако палецът е свободен и два пъти повече сила със заключен юмрук, отколкото при плесник с отворена ръка.

Кариер смята, че агресията е играла ключова роля в човешката еволюция. По думите му историята показва, че използването на юмрука за удар е характерно за редица човешки култури. Праисторическите сведения предоставят последователни доказателства за това поведение, което се наблюдава и днес, изтъква ученият.