Община Велико Търново превърна с 820 000 лева изоставена сграда в комплекс за социални услуги Кризисният център ще приютява жертви на домашно насилие

Показват „Златното евангелие“ от Омуртаг в музей „Етър“ в Габрово Светинята ще бъде представена на Националния празник - 3 март

Общо 52 души са ранени при атаката в Хесен, 18 са деца

Заловиха грабител, нападнал жена

Деми Ловато се показа без грим (СНИМКА)

Директорката на Басейнова дирекция-Пловдив е обвинена за безстопанственост

Двама сърби са заразени с коронавирус

Wizz Air няма да отменя полети до Италия, от Ryanair все още няма официална позиция

Десетки автовози пътуват всяка седмица до огнището на коронавируса в Северна Италия

Пълни автобуси от Милано продължават да пристигат у нас

Нено Димов остава в ареста

Николета Лозанова към Филип Плейн: Благодаря ти за невероятната нощ

Гърция взема мерки срещу коронавируса, изтегля гражданите си от Италия

Появи се Ябълковият човек

Италианският премиер Джузепе Конте обвини ръководството на болница за разпространението на коронавируса в страната

Възродиха гонките между влак и кола

Българските автоджигити не са изобретили гонките с бързи коли. Откакто Карл Бенц е създал първата моторизирана триколка преди почти 130 години, много хора сядат зад волана с намерението да се състезават. През 1920 г. на мода идват надбягванията между коли и влакове. Франция е родината не само на първото автомобилно съревнование, но и на тази зрелищна дисциплина, която става известна като “състезания със синия влак”.

По онова време пътуването между Ламанша и Лазурния бряг е отнема повече от 20 часа. Прочутият средиземноморски експрес (наричан “синият влак” заради синия спален вагон), потегля в 13 ч от северното пристанище Кале, минавал през Париж, Дижон, Лион и Марсилия, за да пристигне в крайната гара Кан в 9,30 ч на следващата сутрин. Много автомобилисти напразно опитват да преодолеят същия маршрут по-бързо от експреса. Гонките се превръщат в хоби и дори във фиксидея на аристократи и богаташки синчета, които имат пари за бързи коли. Чак през януари 1930 г. кола успява да изпревари експреса – собственик на Rover Light Six пристига 20 минути по-рано на гарата в Кан. Същата година шефът на Bentley и автомобилен състезател капитан Улф Барнато сключва облог, че ще прекоси още по-бързо Франция. Тъй като влакът вече е победен по класическата дистанция от Кале до Кан, Барнато иска да потегли заедно с влака от Кан и да паркира пред своя клуб в Лондон, преди локомотивът да е достигнал до Кале.

На 13 март 1930 г. в 17,45 часа “синият влак” тръгва от гарата в Кан. По това време капитан Барнато и приятелят му Дейл Бърн допиват питиетата си в бара на хотел “Карлтън” на крайбрежния булевард “Кроазет” и скачат в Bentley Speed Six. По пътя ги вали проливен дъжд, лутат се да търсят бензиностанции, след Париж сменят спукана гума, но хващат ферибота и стигат пред лондонския клуб 4 минути преди експресът да влезе в гарата на Кале.

Днес една картина на британския художник Терънс Кунео на “синия влак” и зеленото Bentley напомня за славното надбягване. Платното се возеше в багажника на последния модел кабрио Bentley Continental V8 S, с което авантюристът Стивън Кейн възстанови гонката между влак и автомобил по случай 80-ата годишнина от “победата” на капитан Барнато. Тъй като експресът от Кале до Кан вече не се движи, надбягването се пренесе в пустинята на Саудитска Арабия, откъдето минава единствената жп линия в страната между Рияд и Дамам. Яхнал 528 коня в осемцилиндровия двигател на белия си кабриолет, Стивън Кейн преодоля 480-километровата отсечка за малко повече от 4 часа, като изпревари влака с 6 минути. Той не е губил време да търси бензиностанции, да сменя гуми и да се бори с дъжда, но се е справил с 52-градусовата жега, жаркото слънце и животните, които излизали на пътя. Кейн твърди, че е спазвал знаците и не е нарушавал ограниченията на скоростта и пак е бил по-бърз от експреса, който развива 200 км/ч в правите участъци. Капитан Барнато би се гордял с неговото постижение.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.