Стрелба в училище в Калифорния, един човек е ранен (СНИМКИ и ВИДЕО)

Две жертви на поройни дъждове в Италия

Жертви и ранени след стрелба във ферма в Русия

Путин след срещата си с Ердоган: Постигнахме съдбоносни решения за Сирия

Еврокомисар: Влизането в Шенген на Хърватия, България и Румъния е още по-необходимо при сегашните предизвикателства

„Фолксваген“ не търси ново място за завода си, проектите са замразени

Осъдиха трима българи в Санкт Петербург за опит за продажба на 40 кг кокаин Ще лежат от 10 до 12 г. в изправителен лагер със строг режим

Ердоган: Турция и Русия ще извършват съвместни патрули в Сирия

Баде Ишчил си хвана младо гадже

Вебер за мониторинговия доклад на ЕК за България: Добра работа, Бойко Борисов!

Настояват за спиране на финансовото подпомагане на Тома Белев от държавата В писмо до премиера Бойко Борисов искат отстраняване от длъжността му в Министерския съвет

УЕФА ни предупреди за напускането на Боби

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 23 октомври 2019

Сирийските кюрди заявиха, че са изпълнили изцяло условията на Турция

Вижте кои са служителите и сътрудниците на бившата Държавна сигурност сред кандидатите на местните избори

Вижте 50-те джаджи, променили света

Time направи класация на 50-те технологични джаджи, които са променили живота ни. Мобилни телефони, фотоапарати, компюттни конфигутации и други фигурират в класацията. Някои от тях са там, защото са първите по рода си, а други – защото въвеждат идея, която е съществувала, за употреба в масовия пазар. Други оставят следа в индустрията, въпреки че са неуспешни от търговска гледна точка.

Най-влиятелното устройство според класацията е айфонът. „С пускането на този продукт през 2007 г. „Епъл“ стана първата компания, която успя да сложи наистина мощен компютър в джоба на милиони потребители“, обяснява Time.

В топ 10 на класацията има 3 изделия на „Епъл“ и две на „Сони“. Втори в класацията са телевизорите „Сони тринитрон“ от 1968 г. Образът на тези телевизори е с около 25% по-ясен от този на конкуренцията, което е така заради иновативния начин на смесване на трите електронни прожектора.

На трето място се нарежда продуктът на „Епъл“ – „Макинтош“. С графичния си потребителски интерфейс и лесната за употреба мишка този продукт налага стандарта за това как човекът взаимодейства с компютъра.

Четвърти в класацията се нарежда уокменът на „Сони“, който е първият музикален плейър, които комбинира преносимост, простота и достъпност от финансова гледна точка. Той излиза на пазара в момент, когато винилът все още е най-популярният музикален формат, но се превръща в абсолютен хит, предоставяйки лично пространство на публично място.

Компютърът на Ай Би Ем 5150 (IBM 5150) се нарежда на пето място заради това, че позволи компютрите да влязат в милиони домове.

Фонографът „Виктрола“ (Victrola Record Player) от 1877 г. на компанията „Виктор толкинг машин“ (Victor Talking Machine Company) е класиран шести, защото е първият аудиоплейър, станал неизменна част от интериора на домовете в началото на ХХ в. заради изискания си дизайн.

Под №7 в класацията е нареден продукт, появил се през 1954 г. и смятан за жизнено нужен по време на ваканции – транзисторното радио TR-1 на компанията „Реджънси“ (Regency).

Малък, евтин и лесен за употреба, фотоапаратът „Брауни“ на „Кодак“ (Kodak Brownie Camera) от 1900 г. е на осмо място в класацията.

Девети се класира айподът на „Епъл“, който кара хората да оставят сидиплейърите- това, което mp3 плейърите преди това не успяват. От една страна продуктът стимулира пиратството, но от другя страна дава на музикалната индустрия iTunes – най-големият музикален магазин в света. Освен това айподът въвежда цяло едно поколение в лесните за употреба продукти на „Епъл“ и неслучайно днес това е най-влиятелната технологична компания в света, добавя изданието.

Електрическия масажор за врат на „Хитачи“, наречен Magic Wand (в превод от английски- магическа пръчка) е десети в класацията. Създаден в края на 60-те години на ХХ в., през 2002 г. масажорът е нещо като главен герой в един от епизодите на сериала „Сексът и градът“, където е объркан за… вибратор. Няколко години по-късно „Хитачи“ се отказва от магическата пръчка, но само като име.

В чарта фигурират и видеото N1500 на „Филипс“ (№12), смартфонът „Дроид“ на „Моторола“ (№20), Ай Би Ем Тинкпад (IBM Thinkpad 700C, №21), джипиесът „Томтом“ (№22), айпадът на „Епъл“ (25), култовите мобилни телефони „Блекбъри“ 6210 (№24) и „Нокиа“ 3210 (№34), полароидните фотоапарати (№27), електронната книга „Киндъл“ на „Амазон“ (№28), айбук (№38), дронът „Фантом“ на DJI (№46).

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.