Facebook въвежда денонощно излъчване на видео

снимка: pixabay.com

През последните месеци Facebook лансира функция, която позволява излъчването на видео на живо - т.нар. лайфстрийм. Доскоро лимитът на времетраенето на стрийма беше 90 минути, но от днес Facebook промени това ограничение и ще позволява 24-часово излъчване на видео, съобщава Techcrunch.com.

Тази опция би могла напълно да промени начина, по който гледаме видеоклипове в интернет. Досега, особено при стриймове, превъртане напред и назад бе невъзможно. Това се оказва проблематично при съдържание, което не е задължително интересно през цялото време, като например видео-монолози, за разлика от предаване на живо от дадено събитие или интервю.

За да се избегне загубата на интерес, Facebook добавя опцията за реакция в реално време, посредством друго скорошно допълнение - множество емотикони, които допълват възможността за отклик на дадена публикация.

Емотиконките, които буквално "валят" през видеото, позволяват на потребителя да види и своевременно да прецени какво смятат зрителите на стрийма. Превъртайки напред, което е достъпно след края на излъчването, се визуализира графика, която показва различните реакции по време на клипа.

Заедно с 24-часовия стрийм Facebook представи и друга опция – таргетиране на географски принцип. С него публикуващите видео ще могат да ограничат достъпа до него само до определени държави и локации, което прави Facebook удобна платформа за излъчване на спортни събития с лимитирани права.

Стриймът вече поддържа режим на излъчване от няколко камери, така че е въпрос на време появата на първия 24-часов новинарски канал във Facebook, смятат от Engadget.com

Екипът, работещ по тази функция, казва, че се надява потребителите да се чувстват част от събитията, отразени чрез стрийма.

По-рано този месец Facebook попадна в политически скандал след проучване, което посочи, че предложените популярни търсения и теми са цензурирани и са ограничавани новини и съобщения, свързани с консервативната политика в Америка.

От Facebook отрекоха да съществува подобна преднамерена тенденция, но заявиха, че ще подобрят алгоритъма, по който системата предлага на потребителите съдържание.

Коментари

Задължително поле