Jazz като електронна музика

Honda пуска градския автомобил само с хибридно задвижване

Новият модел Honda Jazz ще бъде пуснат в продажба в Европа през лятото на следващата година само с хибридно задвижване. Това е смел ход на японската компания, но важна стъпка в посока електрификация на цялата гама. До края на 2022-а производителят ще лансира на Стария континент още четири коли на ток, които ще се присъединят към първия електромобил на марката Honda-e и хибридните Jazz и CR-V.

Когато японците представят нови технологии, обикновено са ги изпипали до съвършенство. Следващото поколение Jazz е първият модел в гамата на Honda с революционна двумоторна хибридна технология. Задвижващата система с лекота осигурява динамика и икономичност, но засега за нея не се говори в детайли.

За разлика от почти всички хибриди, при Honda електрическият мотор не подпомага бензиновия, а обратното. В новия Jazz бензиновият двигател не върти директно колелата, а генератор, който произвежда ток за електромотора. Тази система е близка до използваните технологии с рейндж-екстендър в модели като BMW i8 и Opel Ampera. При високи скорости и при определени маневри обаче бензиновият мотор на Jazz може да предаде допълнителна тяга на предните колела.

Моделът на Honda ще бъде електрически задвижван през повечето време на движение. Водачите могат да очакват характерното за автомобил на ток ударно ускорение. Точните параметри като максимална скорост, разход на гориво, въглеродни емисии, кубатура, мощност и капацитет на батерията ще бъдат оповестени от производителя на по-късен етап. Много е вероятно Honda да комбинира с електромотор някой от актуалните си бензинови двигатели с 4 цилиндъра, например 1,3-литровия с мощност 102 к.с. или 1,5-литровия със 130 к.с.

 

 

При първото представяне на новия Jazz не се споменават и точните размери на 4-вратия хечбек, който е позициониран в В-сегмента. По всичко личи, че дължината на каросерията ще остане под границата от 4 метра. На снимките в очи веднага се набиват някои нови стилистични черти, които явно ще бъдат общи за всички бъдещи модели на Honda. Залага се не толкова на остри линии и издължени светлини, а на кръгли и заоблени форми. Японците продължават да разчитат на изчистен и минималистичен дизайн, който съчетава функционалното с красивото. Дебелината на предните колони е намалена наполовина, за да се подобри видимостта за водача.

 

Ще има кросоувър вариант с водоустойчив интериор

При положение, че основната част от пазарните обеми в момента се генерира от SUV-модели, логично Honda ще предложи и кросоувър вариант на новия Jazz. Тази версия ще носи името Crosstar и ще използва същото хибридно задвижване като при стандартната модификация. Кросоувърът ще бъде с по-голям пътен просвет, различен дизайн на решетката, водоустойчива тапицерия и надлъжни релки на покрива.

По традиция в модела Jazz се откриват качествени материали, широко вътрешно пространство, прегледен инструментален панел, широк и удобен централен подлакътник. Предните седалки са солидни и широки с нова, по-стабилна основа. Това спомага дългите пътешествия и часове, прекарани в колата, да не натоварват с умора пасажерите.

Благодарение на интегрирането на хибридната система в шасито и моторния отсек, новият Jazz остава лидер в областта на интериорното пространство. Това се дължи и на уникалната конструкция с разположен под предните седалки горивен резервоар. Така моделът запазва патентованите „магически“ седалки, които се сгъват като в киносалон и позволяват превозването на обемисти предмети като велосипед, големи саксии с растения и дори 50-инчов телевизор.

 

 

Широкообхватна камера подобрява сигурността

Новият модел Honda Jazz ще предлага най-богатият в сегмента пакет от електронни системи за безопасност и асистенция на водача. Новата камера с висока резолюция е по-широкообхватна и не само дава по-добра информация на водача, но и разпознава маркировката и бордюрите.

Усъвършенствана е и системата за автоматично спиране в градски условия. Тя е способна да различи пешеходци и велосипедисти дори на тъмно при пълна липса на осветление. Автоматично се прилага спирачно усилие, когато някой от околните автомобили пресече траекторията на Jazz или има опасност да го засече. Новата камера също позволява при действащ адаптивен автопилот автомобилът да следва трафика дори при ниски скорости, а в случай на силно приближаване се намесва асистентът за спазване на пътна лента. Тези функции работят не само на магистрала, но и по градски и селски пътища.

 

Централният инструментален панел зад волана е дигитален, като водачът може да променя конфигурацията на изображението. На централната конзола е инсталиран голям LED сензорен екран, от който функциите се управляват интуитивно като на смартфон. Мобилните телефони могат да бъдат интегрирани безжично в инфо-развлекателната система чрез Apple Car Play или Android Auto.

Коментари

Задължително поле