Lambo пуска върхов модел Huracan

Lamborghini Huracan STO е абсолютният върхов вариант на модела, който може да участва в състезания и да се движи по масовите пътища.

Чистокръвна състезателна машина с двойно приложение

За пистата и улицата

Ускорение от 0 до 100 км/ч за 3 секунди и от 0 до 200 км/ч за 9 секунди, максимална скорост 310 км/ч и мощност 640 конски сили. Ако сте или искате да бъдете автомобилен състезател, новото Lamborghini Huracan STO ще ви легне на сърцето срещу сумата от 300 хиляди евро.

Означението STO идва от Super Trofeo Omologata и показва, че това е истинска пистова кола за дълги дистанции. Lamborghini се гордее с редица успехи в денонощни надпревари като тази в Дайтона, постигнати от моделите Huracan Super Trofeo Evo и Huracan GT3 Evo. Сега състезателния Huracan има право да бъде шофиран и по масовите пътища, тъй като притежава съответната хомологация. Автомобилът е произведен с всички характеристики и по стандарти за моторните спортове. Реално той може да регистрира най-бързата обиколка на пистата, а след това да откара пилота на ресторант в града.

Huracan STO е върховият сериен вариант на модела. Той се задвижва от познатия V10 двигател с атмосферно пълнене и обем 5,2 л. Мощността му е 640 конски сили - колкото на състезателните Huracan Super Trofeo Evo и Huracan GT3 Evo. Отстъпва им само по въртящия си момент от 565 Нм срещу 600 Нм. Но не толкова мощността и въртящият момент са впечатляващи, а цялостният пакет, който предлага този автомобил.

Предните калници, капакът на двигателя и бронята представляват един компонент, който се монтира и демонтира по-лесно при спиране в бокса и е по-лек. По капака са направени специални канали за по-ефективно отвеждане на въздушните потоци с цел подобрение на аеродинамиката, охлаждането и притискателната сила към настилката. Целенасочено е променен и предният сплитер, който насочва струята към дъното на автомобила и към задния дифузьор. Задното крило се регулира в зависимост от трасето. Като цяло общата ефективност на въздушния поток е подобрена с 37%, а силата на аеродинамично притискане към задвижващите задни колела - с 53%.

Благодарение на карбоновата каросерия автомобилът тежи само 1339 кг и е по-лек с около 40 кг дори от чистите състезателни версии. За ниското тегло спомагат магнезиевите джанти и олекотените стъкла. Пъргавината е гарантирана чрез завиващи задни колела, адаптивно окачване, екстремно директен волан и три специфични режима на шофиране - STO, Trofeo и за дъжд. Спирачките са с 25% по-ефективни - само 30 метра спирачен път е нужен за овладяване автомобила от скорост 100 км/ч до пълен покой.

Коментари

Задължително поле