MINI повежда „Формула Е“

Електрическата динамика на новата кола на сигурността във „Формула Е“ е комбинирана с много ефектен външен вид.

Колата на сигурността разполага с части от 3D печат

Само две седалки в кабината

Почитателите на автомобилните спортове вероятно забелязват, че през този сезон навлизат нови коли на сигурността в много от пистовите серии. Тази роля в електрическата „Формула Е“ се поема от MINI Electric Pacesetter. Специалният модел демонстрира по много ефектен и категоричен начин големият потенциал за динамика на колите с електрическо задвижване.

Един от най-интересните аспекти на новия автомобил на сигурността във „Формула Е“ е скрит в кабината. Интериорът е редуциран само до най-необходимото, като са премахнати седалките на втория ред. За максимална сигурност пътническата клетка е защитена с ролбар. Отпред пилотът сяда в седалка с 6-точкови предпазни колани, която е сертифицирана и за масови автомобили. Воланът е максимално изчистен с карбон в средната си част. Централният информационен дисплей е заместен с карбонов капак с цел допълнително понижаване на теглото. На средната конзола са разположени други контролни уреди - превключвателят на предавките, ръчната спирачка и системата за управление на сигналните светлини.

Някои компоненти в интериора са изработени чрез 3D печат. Същото важи и за външни детайли като голямото задно крило с интегрирани сигнални светлини. Съчетанието на типични за моторните спортове цветове допълнително засилва динамичното излъчване на колата.

Целенасоченото олекотяване прави автомобила с около 130 кг по-лек в сравнение със серийния електрически модел MINI Electric Cooper SE. Това улеснява задачата на задвижващата система, която разполага с максимална мощност от 135 киловата и въртящ момент 280 Нм. Важните за бързо пистово шофиране междинни ускорения са подобрени благодарение на по-ниското тегло и високият „електрически“ въртящ момент -  от 80 до 120 км/ч автомобилът набира за 4,3 секунди.

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили