Окачването и спирачките са слабите места в колите на ток

Окачването и спирачките са слабите места в колите на ток

Високото тегло на електромобилите създава проблеми на ходовата част

Осветителната система също е уязвима

Електромобилите се представят противоречиво като употребявани коли в класацията TUV Report 2024 на база на техническите прегледи в Германия. В категорията на компактните превозни средства на възраст от 2 до 3 години на първо място е Volkswagen e-Golf, който вече не се произвежда. Той е представител на първата вълна електромобили на пазара, но дава много нисък процент на повреди - 2,6%. За сравнение - на последно място в тази възрастова група с 14,7% повреди е Tesla Model 3, а този автомобил е най-продаваната електрическа кола в света в момента.

Tesla Model 3 е най-продаваният електрически автомобил в света, но се представя слабо като употребявана кола.

Проверките на TUV разкриват някои типични за задвижването дефекти, които са от значение за техническата безопасност на електрическите превозни средства. Броят на повредите в спирачната функция са над средното ниво. Една от причините е рекуперацията, с която електромобилите възстановят спирачната енергия. Следователно спирачните накладки са подложени на по-малко натоварване в сравнение с колите вътрешно горене, което от своя страна може да доведе до влошаване на спирачната ефективност.

Най-добрият употребяван електрически автомобил в компактния клас на възраст между 2 и 3 години в класацията на TUV е Volkswagen e-Golf.

Друго слабо място в много електрически автомобили е окачването. Тук причината е високото тегло поради наличието на батерии. Повреденото окачване води до скъпи ремонти.

Експертите препоръчват на производителите да съсредоточат усилията си за подобряване на електромобилите именно в тези две уязвими области - спирачки и ходова част. Третото слабо звено е осветлението. При някои модели на Tesla се регистрира необичайно високо ниво на дефекти в осветителната система.

Най-четени