Porsche акцентира върху Plug-in хибридните моторизации
Майсторите в създаването на спортни луксозни автомобили от Porsche изпращат категорично послание с новия модел Panamera. Комбинацията от бензинов и електрически двигател към днешна дата осигурява най-доброто като висока мощност, ударно ускорение, ниски нива на разход на гориво и отделяни въглеродни емисии и широко приложение за дълги пътувания.
На пръв поглед третото поколение Panamera прилича на досегашното. Но само на пръв поглед. Дизайнерите и инженерите на Porsche много деликатно са “прекроили” най-спортната луксозна четириместна лимузина на пазара. Визуално преходът между поколенията се случва хармонично и без стилистични шокове за феновете на марката. Дори размерите остават почти същите - дължината на каросерията е 5,05 м в стандартната версия и 5,20 м в дългата версия.
При по-внимателно вглеждане веднага се забелязва, че автомобилът е изцяло нов и стои още по-модерно, динамично и елегантно. Без радикални промени в дизайна е постигнат забележителен ефект и хай-тек излъчване, подсилено с новооформените матрични LED светлини. Пропорциите са още по-заострени, особено с ниската предница с извит капак върху мощните двигатели V6 и V8. Има и великолепни новости като например джантите с централно закрепване. Те спестяват ценни секунди при смяна на гуми, ако водачът бърза и се състезава с времето. Изобщо с визията си колата заявява категорично: “Аз съм спортист по душа, господар на пътя.”
Вътре новото поколение Panamera получава елегантен извит дисплей (с класически за марката оборотомер в средата) за водача и опционален дисплей за пътника отпред. На пътническия дисплей могат да бъдат показван широк спектър от изображения и информация, включително данни от шофирането, а също и видео стрийминг (който обаче е скрит от водача поради различния ъгъл на видимост).
Panamera продължава да бъде убежище на автомобилното блаженство. Независимо дали става въпрос за грациозните кожени кресла с опционални двойни декоративни шевове в акцентен цвят за почитателите на фино изработените повърхности или декоративните декорации. Като цяло интериорът изглежда изчистен, прегледен и удобен. Нищо чудно, че физическите бутони са ограничени до минимум. Механичният аналогов часовник обаче се пренася в следващата ера - това е модулът за спортен хронометър на централната конзола. За да завърши впечатлението за подредена архитектура, селекторът за автоматичната трансмисия се плъзга зад волана, както е и при други модели.
Много вероятно това ще бъде последното поколение Panamera с вътрешно горене, но изцяло бензиновите версии са малцинство в гамата. Такива са само вариантите Panamera и Panamera 4 с битурбо мотор V6 с обем 2,9 л и мощност 353 к. с. Останалите четири варианта са хибридизирани с електрически мотор със 190 к. с., батерия от почти 26 киловатчаса и възможност за около 90 км пробег на ток.
При лансирането на новия модел Panamera от Porsche оповестиха техническите характеристики само на три версии. Това са изцяло бензиновите Panamera и Panamera 4, както и хибридният вариант Panamera Turbo E-Hybrid. Електрифицираната версия разполага с 4,0-литров бензинов двигател V8, а системната мощност възлиза на 680 к. с. и 930 Нм въртящ момент, като ускорението от 0 до 100 км/ч ще отнема само 3,2 секунди и ще се постига максимална скорост 315 км/ч.
Под ламаринения костюм на автомобила се крият още новини. Porsche се гордее с модифицираното въздушно окачване с два клапана за отделно регулиране на фазите на компресия и декомпресия, което води до още по-добър баланс в пътното поведение. За първи път само при хибридните версии има функция за активна работа на окачването, което може да регулира колебанията на каросерията и да осигури перфектно поведение по неравности, бързо ускорение и спиране и бързо завиване. Това високотехнологично окачване предизвика вълна от възторг сред почитателите на Porsche след анонсирането на характеристиките на новото поколение Panamera.