Алисия Викандер: Киното е скучно без секс

Тренирах по седем часа на ден

Имам стриктни правила за голите сцени

Участвах в първата си секс сцена за филм на 20-годишна възраст. Винаги съм подхождала към тях театрално - те са това. Игра, театър, илюзия.

Алисия Викандер изглежда превъзходно и притежава автентичен актьорски талант. Елегантната и сексуално атрактивна млада дама е ценен артистичен износ от Швеция за англоезичния свят. Тя не е стереотипна руса секс бомба от Стокхолм, колкото и остаряло да е това клише в светлината на драстичните демографски промени в облика на градове като шведската столица.

Викандер има стегнато и поетично грациозно тяло, оформено с години на балетна практика в Гьотеборг и Ню Йорк, Елегантният и класен профил на Алисия я прави прекрасен избор за европейски костюмни драми - “Ана Каренина”, “Кралска афера”, “Момичето от Дания”, “Треска за лалета” и др. Тя се прочу допълнително с трилъра “Ex Machina: Бог от машината” на Алекс Гарланд и изигра иконичната екшън лейди Лара Крофт в новата екранни версия по играта Tomb Raider. Продължението ще бъде готово догодина.

[modula id="3434457"]

- Алисия, в един от последните филми с ваше участие - Earthquake Bird - има много откровена и провокативна секс сцена. Какъв е вашият подход към подобни актьорски задачи?

- Искам да кажа, че киното се нуждае от такива филми и подобни предизвикателни сцени. Без секс седмото изкуство е скучно. Но аз имам стриктни правила за голите сцени. За мен те са чисто техническо упражнение и аз държа да ги снимам в един дубъл. Тогава са най-ефективни. Участвах в първата си секс сцена за филм на 20-годишна възраст. Винаги съм подхождала към тях театрално - те са това. Игра, театър, илюзия. Така и трябва да бъде. И всички на снимачната площадка трябва да са наясно с това и с факта, че аз винаги изисквам да ги правя само в един дубъл. Може би защото съм европейка и съм израснала с европейското кино, което винаги е било сексуално разкрепостено в сравнение с по- пуританските кино традиции на Холивуд. Преди години много млади американски зрители дори са ходели на шведски, италиански и френски филми най- вече защото са се надявали, че ще видят гола сцена - такава е била репутацията на европейското кино.

- Получихте много похвали за играта си в “Треска за лалета”, който също включва горещи моменти на интимност с ваше участие. Какво ви привлече към този проект?

- Филмът е създаден по едноименния роман на Дебора Могак, адаптиран за екран от големия Том Стопард. Историята ни отвежда в Амстердам през XVII век по време на прочутата “мания по лалетата”, което е и първият регистриран икономически балон в историята. Аз играя ролята на млада жена на име София (Алисия Викандер), която се влюбва в художника Ян (Дейн Дехаан), нает от богатия и доста по- възрастен от нея съпруг Корнилиъс (Кристоф Валц), за да нарисува общия им портрет. София и Ян се впускат в опасна любовна авантюра. Режисьор на филма е Джъстин Чадуик, който засне прекрасната биографична драма Mandela: Long Walk to Freedom.

А що се отнася до секс сцените - отново повтарям, че те са изключително важни. И ако бъдат замислени прецизно, изиграни качествено и заснети красиво - могат да предадат цялата красота на кино изкуството на публиката.

- Доволна ли сте от участието си във филма за Лара Крофт и неговото продължение?

- Да, гордея се с първата си изява в образа на Лара Крофт и нямам търпение за продължението. За мен това беше ново предизвикателство. Нещо, което да ми даде възможност да си почина от по- сериозните, драматични, емоционално и психологически натоварени роли, но в същото време да ме предизвика по друг начин. В случая - физически. Тази роля беше извънредно изискваща във физическо отношение. Чист екшън, за който трябваше да тренирам като луда. И си струваше. Аз имам опит в балета и имах правилната нагласа за тежката подготовка преди снимките. Като по-млада тренирах по седем часа на ден. Бях постоянно на пръсти и със страшно стегнати мускули.

А снимането на екшън е наистина е забавно, освен че е трудно. Да се снимам в такъв филм - и то по легендарна игра - беше като осъществяване на детски фантазии. Върнах се в детството, когато търчахме сред открити пространства, представяхме си, че сме в опасност и всичко можеше да се превърне в приключение. Доволна съм от този свой избор. Това е история за завръщане към корените, Лара трябва да открие дали баща є е жив. Сюжетът все пак е и доста емоционален и мисля, че това също е една от причините да се заинтересувам от ролята. За мое щастие попаднах на точния екип, с много добър режисьор - беше суперзабавно да работим по eдин нов “Tomb Raider”! Не съм правила подобен филм досега, но на всички в екипа много ни се искаше да запазим идеята за “рестартиране” на поредицата и се радвам, че решихме да є дадем нов шанс.

- Участвахте и в “Еуфория” с Ева Грийн. Как се работи с нея?

- Страшно се гордея с участието си в този филм и с всички замесени в неговото създаване. Ева е просто чудесна - нежна, смела и секси. Действието на “Eуфория” се развива в близко бъдеще и се фокусира върху две отчуждени и различни по характер сестри. Аз играя ролята на екстровертната фотографка Инес, а Ева се превъплъщава в интровертната Емили (Грийн). Двете предприемат пътуване до “най- красивото място на този свят” - имение в горите на европейска провинция, където отношенията им ще бъдат тествани до предел.

Коментари

Задължително поле