Дребосъкът Cygnet се превърна в свиреп "звяр"
8 цилиндъра и 435 конски сили са последното нещо, което може да се очаква от малка градска кола с дължина три метра. Инженерите на Aston Martin направиха неочаквани трансформации в слабо популярния модел Cygnet, за да задоволят каприза на един свой клиент. Автомобилното „джудже” получи гигантстския двигател V8 с работен обем 4,7 л на мястото на скромното си стандартно моторче с мощност 98 конски сили.
С могъщия „осмак” от Aston Martin Vantage малкият Cygnet се превръща в изключително колоритна и бърза кола. Градският „мъник” е оборудван с ролбар за защита на водача и пътника. Каросерията е преработена, за да побере четири цилиндъра повече в двигателния отсек. Задните седалки са премахнати, променена е и конфигурацията на тунела за трансмисията. Кокпитът е оформен по изцяло нов начин, като са монтирани две спортни кресла Recaro с четириточкови предпазни колани.
Окачването и задвижващата система са взаимствани от Vantage, както и моторът. На мястото на багажника е инсталиран голям горивен резервоар. Мощността на двигателя се предава с карданов вал на задните колела през 7-степенна автоматична трансмисия. В разширените калници се въртят 19-инчови гуми вместо стандартните 16-инчови. Спирачните апарати са с дискове 380 мм отпред и 330 мм отзад, а под задната броня излизат две солидни ауспухови тръби.
Собственикът на наточения Cygnet е хвърлил луди пари за трансформацията, защото има намерение с тази градска кола да натрие носовете на баналните поршета и ферарита в състезанието за джентълмени на фестивала на скоростта в Гудууд. Тунингованият „дребосък” ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,2 секунди и развива максимална скорост 274 км/ч. В стандартното си изпълнение обаче Cygnet е далеч по-скучен автомобил, технически близнак на Toyota iQ. От него са произведени само 800 екземпляра в периода 2011 – 2013 г. Спреният от производство автомобил днес се котира на колекционерския пазар за около 45 000 евро при номинална цена от 38 000 евро.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш