Дизайнерка превръща малката черна рокля в съвременна носия

Венета Райкова впечатли Китай, открива бутик

Трикольорът и бродерията са сред основните елементи

Венета Райкова, създател на модния бранд “Меме Мор” съчета непреходното в модата - малката черна рокля, с непреходното от България – народната носия. Роклите й бяха демонстрирани по време на медийна презентация на бранда. Водещ на събитието беше проф. Любомир Стойков, председател на Академията за мода. Той обяви, че произведенията на Венета Райкова вече са впечатлили ценители на модата в Китай, където през месец юни 2019 г. в Нанджинг ще бъде открит нейн бутик.

Акцент в дизайна е изкусната техника за допълване на принт с цветовете на трикольора и бродерия, базирана на българската шевица.

По време на събитието бяха демонстрирани десет рокли, всяка със свое име: “Мускал”, “Йероглиф”, “Шевица”, “Мрежа”, “Роза”, “Детелина”, “Градина”, “Българка”, “Канатица”, и булчинска рокля “Престилка”. Венета Райков разясни символите и техните послания във всяка от роклите. Тя сподели също, че именно универсалното значение на символи и знаци от шевиците е направило силно впечатление в Китай, където българската шевица е припознавана и идентифицирана с елементи от местната култура.

Коментари

Задължително поле