Росен Бъчваров, говорител на НАП: В хакнатата база данни няма електронни подписи

Две нови огнища на Африканска чума при домашни свине за първи път в област Русе

Народното събрание прие отпадането на машинното гласуване

Искат да се забрани достъпът на гъбарите в горите

Прокуратурата постанови задържане под стража на шведа-автокрадец Кристофер Андерсон нямал шофьорска книжка

БСП – София с кандидати за кметове в още 5 столични района

Започва фестивалът „Дни на куклите”

Министерство на културата: Строителят на Ларгото да отстрани проблемите по обекта Ще предявим съдебен иск при отказ да се премахнат повредите, каза Боил Банов

Турски отбор подписа с грешен футболист

Горанов: Свидетели сме на най-сериозната досега хакерска атака у нас

Илияна Йотова за речта на Урсула фон дер Лайен: Повече емоции, отколкото отговори!

„Червени“ фенове окупираха черногорски курорти

ЦСКА с променлив успех в бивша Югославия

Пастир би и докара до кома възрастната си приятелка

Президентът Радев награди посланика на Израел у нас с орден “Мадарски конник“ (СНИМКИ)

Доналд Тръмп може да пътува с бомбардировач, невидим за радарите

Докато в България полетът на ген. Румен Радев до Брюксел с военнотранспортен самолет все още предизвиква полемики, в САЩ се обсъжда дали президентският самолет „Еър Форс 1” да не бъде заменен с невидим за радарите бомбардировач.

През декември президентът Доналд Тръмп определи като „излязла от контрол” програмата по подмяната на флотилията, която трябва да вози стопанина на Белия дом, припомня сп. „Авиейшън Уийк“. Проектът е на стойност 3,2 млрд. долара и заложените в него изисквания в момента се покриват само от „Боинг 747-8” и „Еърбъс А380”, като даже и те се нуждаят от сериозни модификации.

Според консултантската компания „Райт, Уилямс и Кели”, именно правилата трябва да бъдат променени, за да може „Еър Форс 1” да бъде по-малък самолет. При това положение във фаворит се превръща друг модел на „Боинг” – 737, който има военни варианти (които покриват повечето от изискванията за защита и сигурност на комуникациите) и, ако се оборудва за дозареждане във въздуха, може да прелети огромни разстояния без междинно кацане.

Според Дани Лам от консултантската компания допълнително предимство на този самолет е, че се очаква различни негови варианти да останат в експлоатация поне още 30 години.

Доста по-смел вариант, предлаган от експертите, включва перспективния тежък бомбардировач Б-21 „Рейдър”, който ще влезе на въоръжение през следващото десетилетие. Моделът на „Нортроп Груман” е изработен по технологията „стелт” и на този етап по-голямата част от тактико-техническите му характеристики са секретни.

Вместо бомбоотсека му може да бъде оборудван малък салон, достатъчен за президента и дузина негови съветници.

„747 (на който се базира сегашният „Еър Форс 1”-б.р.) е една дебела мишена на радара, приблизително с размерите на Б-52. Б-21 е „стелт”, може да издържи последиците от ядрен взрив и е силно защитен. Ще е много тясно, но каква издръжлива платформа е това – особено ако става дума за два или три самолета!”, коментира пред списанието Лам.

Експертите са на мнение, че е малко вероятно бомбардировачът да стане основен президентски самолет, но е възможно машини Б-21 да бъдат оборудвани за специализиран транспорт на държавния глава за употреба при извънредни обстоятелства.

Без значение какво ще изберат във Вашингтон, доста вероятно е новият „Еър Форс 1” да вози по-малко хора, отколкото сегашният. Затова и вероятно журналистите и част от президентския екип ще се возят с друг самолет, който ще трябва да покрива значително по-скромни изисквания.

Това няма да е прецедент, като даже и в момента има ситуации, в които за посещения се организира конвой.

/БТВ/

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.