Близки на убит за 50 ст. искат по-високо наказание

Петиция от Банско за втори кабинков лифт Най-големият ни зимен курорт откри новия ски сезон

Министрите на туризма и спорта пожелаха на Банско добър зимен сезон

Стотици домакинства в столичния квартал „Младост“ останаха без парно и топла вода заради авария

Вижте акцентите от броя на „Труд“ в неделя, 17 декември 2017

Цар Симеон II присъства на поклонението пред тленните останки на румънския крал Михай (СНИМКИ)

Русия обвини САЩ, че подготвят ново въоръжено формирование в Сирия, което да се сражава срещу правителствените сили

Обявиха думите на 2017 година “Младотресение” е изборът на Оксфордския речник

МВР обяви конкурси за над 5000 служители на реда

„Челси“ се залепи за „Юнайтед“

В Австрия няма да има референдум за излизане от ЕС

Късна драма в Бундеслигата

Идат сняг и студ

„Интер“ със звучна издънка

Банско откри сезона преди всички (СНИМКИ) Гедина прескочи финала, тръгва си с часовник и чукче за пържоли

Доналд Тръмп може да пътува с бомбардировач, невидим за радарите

„Еър Форс 1”/ Снимка: Уикипедия

Докато в България полетът на ген. Румен Радев до Брюксел с военнотранспортен самолет все още предизвиква полемики, в САЩ се обсъжда дали президентският самолет „Еър Форс 1” да не бъде заменен с невидим за радарите бомбардировач.

През декември президентът Доналд Тръмп определи като „излязла от контрол” програмата по подмяната на флотилията, която трябва да вози стопанина на Белия дом, припомня сп. „Авиейшън Уийк“. Проектът е на стойност 3,2 млрд. долара и заложените в него изисквания в момента се покриват само от „Боинг 747-8” и „Еърбъс А380”, като даже и те се нуждаят от сериозни модификации.

Според консултантската компания „Райт, Уилямс и Кели”, именно правилата трябва да бъдат променени, за да може „Еър Форс 1” да бъде по-малък самолет. При това положение във фаворит се превръща друг модел на „Боинг” – 737, който има военни варианти (които покриват повечето от изискванията за защита и сигурност на комуникациите) и, ако се оборудва за дозареждане във въздуха, може да прелети огромни разстояния без междинно кацане.

Според Дани Лам от консултантската компания допълнително предимство на този самолет е, че се очаква различни негови варианти да останат в експлоатация поне още 30 години.

Доста по-смел вариант, предлаган от експертите, включва перспективния тежък бомбардировач Б-21 „Рейдър”, който ще влезе на въоръжение през следващото десетилетие. Моделът на „Нортроп Груман” е изработен по технологията „стелт” и на този етап по-голямата част от тактико-техническите му характеристики са секретни.

Вместо бомбоотсека му може да бъде оборудван малък салон, достатъчен за президента и дузина негови съветници.

„747 (на който се базира сегашният „Еър Форс 1”-б.р.) е една дебела мишена на радара, приблизително с размерите на Б-52. Б-21 е „стелт”, може да издържи последиците от ядрен взрив и е силно защитен. Ще е много тясно, но каква издръжлива платформа е това – особено ако става дума за два или три самолета!”, коментира пред списанието Лам.

Експертите са на мнение, че е малко вероятно бомбардировачът да стане основен президентски самолет, но е възможно машини Б-21 да бъдат оборудвани за специализиран транспорт на държавния глава за употреба при извънредни обстоятелства.

Без значение какво ще изберат във Вашингтон, доста вероятно е новият „Еър Форс 1” да вози по-малко хора, отколкото сегашният. Затова и вероятно журналистите и част от президентския екип ще се возят с друг самолет, който ще трябва да покрива значително по-скромни изисквания.

Това няма да е прецедент, като даже и в момента има ситуации, в които за посещения се организира конвой.

/БТВ/

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.