Оставиха в ареста тримата, обвинени за трафик на жени

Съдът пусна предсрочно убиеца Джок Полфрийман

Горан Брегович обеща лудо шоу у нас

„Интерпол“ арестува лица, заподозрени в тероризъм, при международна операция

„Дубльор за Ада” пътува към Лондон

Есенна „Флора“ отваря врати в Бургас

Осъдиха болницата във Враца да плати на друга 342 618 лв.

ALMA с още една песен по MTV

Попфолк певицата Бони изобличи измамници

Двама кандидат-кметове на Карлово в един ден пред Темида

Съперникът на Нетаняху в изборите Бени Ганц: Възнамерявам да съставя широко либерално правителство и да го оглавя

Над 10-километрова опашка от тирове се е образувала на ГКПП „Капитан Андреево”

Варненските социалисти искат оставката на Кирил Добрев Тежката артилерия на БСП иска ново заседание на НС

Система за видеонаблюдение за над 1 млн.лева вече работи в Сливен

Вижте как е заснета зрелищна каскада от „Бързи и яростни 9“ в Тбилиси (ВИДЕО)

Машина за адреналин BMW M2 Competition води до пристрастяване към шофирането

На размери прилича на Давид, а по сила – на Голиат. С мощност от 410 к.с. в каросерия с дължина 4,46 метра BMW M2 Competition съчетава маневреността на компактен модел с екстремната бързина на спортна кола. Ниска предница, сърдита муцуна, агресивен поглед, големи колела, широка и мускулеста задница – ефектната визия на това двуврато купе загатва само донякъде за неговия агресивен характер. Съчетанието от дизайн, мощ, лукс и технологии е изпипано до съвършенство, така че всяко сядане зад волана се превръща във вълнуващо преживяване.

Шофирането в неговата изконна форма да управляваш машината и да контролираш всяко нейно движение доставя върхова наслада именно в автомобил като BMW M2 Competition. Точно както гласи посланието на марката: „Радостта от шофирането“. Зад волана на M2 Competition радостта ескалира в еуфория от безкомпромисната динамика и безупречното пътно поведение. Шофирането се превръща в пристрастяване към щедрите дози адреналин, които автомобилът доставя при всяко натискане на газта и при всяко влизане в завой.

Този модел може да претендира за най-добрата комбинация от предно разположен двигател и задни задвижващи колела. Наличието на вълшебната буква М в името е напълно оправдано от всяка гледна точка. Трилитровият редови мотор с шест цилиндъра е от М GMbH, което означава, че се захранва от два турбокомпресора, а не от един туинскрол. Мощността от 410 к.с. е 40 к.с. по-висока от ресурса на предишния модел.

Максималният въртящ момент също е повишен с 50 Нм до 550 Нм в диапазона 5250 – 7000 оборота. За постигане на такъв огромен ресурс е необходимо солидно количество въздух, затова големите отвори в предната броня не само дизайнерски каприз. Отработените газове излизат от задната част на автомобила през двупоточна изпускателна система с две електронно управляеми клапи. В затворено състояние те приглушават донякъде грохота на 410-те коня от двигателя, но, когато са отворени, звукът е свиреп и силен като рев на царя на джунглата. Инсталиран е и филтър за твърди частици, който сваля нивото на отделяните вредни емисии. Със среден разход на гориво под 10 л/100 км (по данни на производителя) това е най-икономичният М модел на BMW. Колко гориво висок е разходът зависи най-вече от човека зад волана. Обикновено зависимостта е такава – ако искаш по-голямо удоволствие, плащаш за него с повече бензин.

Подобрените характеристики на мотора се усещат ясно при натискане на педала на газта, който реагира при всяко докосване като оголен нерв. Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема 4,2 секунди, а максималната скорост е електронно лимитирана на 250 км/ч. Опционално ограничителят може да бъде регулиран на 280 км/ч, което е с 10 км/ч повече от предишния М2. Реално М2 Competition не е нито най-мощният, нито най-бързият М модел на BMW. Но е (може би) най-добрият за каране. Не защото е най-достъпният и най-икономичният, а защото е най-късият и в завоите можеш (почти) да видиш задницата си отстрани, дори когато всички електронни системи за сигурност работят. Разбира се, те могат да бъдат изключени и тогава водачът си има работа с най-палавите задни части в компактния сегмент.

 

 

Като залепена върху асфалта

Върху облицования с прекрасна кожа дебел и удобен спортен волан на BMW M2 Competition се намират два много важни бутона с надпис М1 и М2. Те активират специални режими, които могат да бъдат програмирани предварително. Например водачът може да зададе на бутона М1 настройки за дрифт, а на М2 – за планински път или за писта.

Като екстремна спортна кола М2 Competition се чувства прекрасно върху писта и изобщо върху всякакъв хубав асфалт с добро сцепление. Окачването е подобаващо стегнато и прецизно с добавянето на карбонова греда между опорите. Дупки, кръпки и гърбици по настилката развалят удоволствието от шофирането на „твърдото“ шаси с големи 19-инчови гуми с нисък профил. Размерът им е различен – 245/35 отпред и 265/35 отзад, а джантите са ковани и с красив дизайн. Зад тях изпъкват мощните спирачни апарати в сив цвят, като предните дискове са с диаметър 400 мм.

 

 

Пълен контрол върху техниката

Пътническата кабина на BMW M2 Competition е оборудвана с перфектни спортни седалки, на чиито облегалки се откроява светещо лого M2. На втория ред са оформени две индивидуални места, разделени от малка ниша за вещи. Непосредствено до скоростния лост има бутони за директни настройки на окачването, кормилната система и газта. Така водачът бързо може да конфигурира различни режими за управление.

Предавките на 7-степенната трансмисия с двоен съединител се сменят автоматично, но може да се превключват и ръчно – от ниския лост с кръгла топка или от лостчета на волана. Удивително е с каква бързина и лекота реагира кутията на командите. При спокойно движение със 70 км/ч в автоматичен режим на 6-а предавка и рязко натискане на газта, трансмисията светкавично сваля четири степени надолу до втора предавка, оборотите се качват почти до 7000, а водачът усеща мощен „кикдаун“ в гърба от ударното ускорение. Ако електронните системи за стабилност са деактивирани, задницата тръгва напред в яростен дрифт. Това не се препоръчва по пътищата – първо от съображения за безопасност, и второ – за да не се унищожат задните гуми.

Ортодоксалните почитатели на BMW трябва да са благодарни на производителя, че има куража да в този модел да се откаже от отличната система xDrive за двойно предаване и да насочи цялата мощност от 410 коня към задните колела. В компактния сегмент на „бегачките“ това не се предлага от големите конкуренти от Инголщад и Щутгарт, които са оборудвани само с 4, а не с 6 цилиндъра като „бавареца“. Активният диференциал с електронно контролируем блокаж на задния мост допринася за оптималното оползотворяване на мощността на M2 Competition и достигане на границата на законите на физиката.

За всекидневно шофиране моделът е оборудван с всички необходими системи за комфорт и безопасност, а багажникът е напълно достатъчен с обем от 390 л.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.