На 1 април 2020 да почерпят

Телците да уговорят сделки, Водолеите с финансови успехи – Дневният хороскоп на Алена

Маскaта в масовата култура

Цвета Караянчева: Депутатът д-р Хасан Адемов е заразен с коронавирус Тестват всички народни представители утре

Световен дневен ред – април 2020

В „Спартак“ (Вн) не пипат заплатите

САЩ надмина Китай по брой на починалите от Covid-19

Министър Ананиев: Маските са ефективна мярка, ще търсим консенсус

Сравнение между COVID-19 и предишни пандемии (ИНФОГРАФИКА)

Падна карантината в Банско

БАБХ на проверки за мерките срещу Covid-19 при производителите и търговците на храни

Премиерът Борисов разговаря с престолонаследника на Абу Даби

Предупреждение за обилни снеговалежи в 19 области утре

Ваксината БЦЖ – бариера пред COVID-19 Имунизацията срещу туберкулоза намалява заразяване и смъртност

Принцът на Монако пребори коронавируса

Няколко минути сън заместват кафето

Учените откриха източник на бодрост, който е ефикасен заместител на кафето през целия ден – краткият следобеден сън. Според специалиста по първична медико-санитарна помощ на възрастното население Андрей Тяжелников има изследвания, доказващи, че 20-минутният дневен сън е по-ефективен за увеличение на производителността, отколкото 200 мг кофеин.

Възможни са два варианта за почивка – от 10 до 20 минути или половинчасов сън. В първия случай организмът е в тонус за максимално кратко време, а вторият вариант е подходящ за пълно възстановяване. Необходимо е обаче да се настрои аларма за времето, тъй като в противен случай има обратен ефект.

Освен това медикът уточнява, че не става дума за спящите в градския транспорт, които трябва да коригират дневния си режим – по време на пътуване дремят недоспалите или страдащите от безсъние. Да не забравяме, че те са магнит за крадци или може да пропуснат спирката си.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.