Зам.-кметът Барбалов: Софиянци вече могат да плащат годишния данък за колите

България и Македония ще сътрудничат в здравеопазването Здравните министри на двете държави подписаха споразумение

Кандидатите за българско гражданство могат да подават документи по електронен път

Общинският съвет в Търново взел 196 решения за полугодие За периода се е изказал само един гражданин

Търсят парцели и къщи за около 200 хил. евро Инвеститори предпочитат терени за сгради с РЗП от 1000 до 3000 кв.м.

Откриват изложба на Борис Георгиев в Берлин Започва честването на 140 години дипломатически отношения между България и Германия

Малък, среден или дълъг – купувачът избира размера на новия Opel Zafira До 9 пътници могат да се настанят в кабината

Правосъдното министерство иска отмяна на даването на българско гражданство срещу инвестиции

Министър Ангелкова: Очакваме 2018 да е рекордна с над 9 млн. чужди туристи

Стоянка Мутафова: Нямам необходимост от Гинес С режисьора Методи Андонов хем се обичахме, хем се млатехме, признава през смях голямата актриса

Ципрас във видеопослание за Преспанското споразумение: Превъзмогнахме страха и инерцията

Варна ще има втора Морска градина Одобриха ПУП за Аспаруховия парк, започнат от 1997 г.

ВМРО поставят пред ГЕРБ въпроса за Данък „Лукс“

Две кърмачета от Търновско са с вроден от майката сифилис 52 са случаите на туберкулоза в региона за миналата година

Полицай издъхна внезапно зад волана

Откриха първия соларен път във Франция

Снимка: Wattway

Министърът на околната среда Сеголен Роял откри първия соларен път във Франция, информира  френското издание „Льо Монд”.

Фотоволтаичните панели са залепени върху асфалта на площ от 2800 квадратни метра близо до френско село. Модулите са произведени от организацията „СНА“, а изграждането на пътя струва 5 млн. евро.

Плочките, произвеждащи електричеството, са от силиций, но са покрити с предпазен слой защитна смола, което ги прави способни да издържат на движение на всякакъв тип превозни средства, включително с тежки товари.

Произведената енергия достига директно до местната дистрибуторска мрежа. Според организацията „Колас” площ от 20 m2 е достатъчна, за да достави електричество в домакинствата (без отопление), а 1 км оборудван път може да осигури еквивалента на консумация на улично осветление на град от 5000 жители.

Идеята за използване на светлинни панели върху пътната мрежа, с цел производство на електроенергия, без да се засягат земеделски площи или природата, не е нова. За първи път тя беше лансирана преди повече от десет години от двойка американци – Скот и Джули Бросау, които създадоха фондацията „Слънчеви пътища”.

От тогава подобни инициативи бяха предприети в различни страни, включително в Берлин и предградията на Амстердам. До момента обаче експериментите бяха реализирани върху много малки участъци от пътя.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. това не е за България. Няма как да се краде без да се забележи / асвалта го цакат с дебелината / Ама вервам че нашенци като се захванат ще скълъпят една схема / примерно с цената / на обществената поръчка.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.