Масов бой пред нощно заведение в Хасково, един пострадал

Две катастрофи в Шумен на едно място през 6 часа

Най-малко 43 души загинаха при пожар в Индия Други 16 са приети в болница

На младини принц Филип искал да се жени за друга Кралица Елизабет Втора и съпругът й отпразнуваха 72 години от сватбата си

Северна Корея е провела „много важен тест“

Ангел Джамбазки: Вратата към Европа е през София

4,4 по Рихтер разлюля Албания Трусът е бил усетен и в Черна гора

Корнелия Нинова към студентите: Пожелавам ви да имате най-красивите, емоционални и ползотворни за вас студентски години

Разкриха извършителя на атаката във военна база във Флорида (СНИМКА) 21-годишният саудитец критикувал САЩ и цитирал Осама бин Ладен

Фандъкова: Призоваваме гражданите, които се отопляват на дърва и въглища и имат възможност, да използват друг начин на отопление

Карадайъ: След 30 г. демокрация още има проблеми с изучаване на турския

За „Мис България” и българската неугодия

Проф. Огнян Герджиков: „Няма такава държава” намеква отричане на държавността

Затварят пътя към Бургас, изправят ТИР

Борис Бонев за данъка за колите в София: Принципът „замърсителят плаща“ се прилага от почти всички държави в Европа

Подобрен отвсякъде Новият Focus излиза с 8-степенен автоматик и изключване на цилиндри

Още от времето на Хенри Форд компанията, която носи неговото име, знае как да радва обикновения човек с коли за всеки ден. Преди повече от век прозорливият предприемач прави автомобила достъпен продукт за масовия потребител благодарение на култовия модел Ford T. И днес във Ford създават пазарни хитове, от които най-важен за марката е Focus. В последните 20 години от него са продадени 16 милиона екземпляра по целия свят и на всеки 48 секунди от завода излиза един Focus.

54-1-6kol

Новото издание на бестселъра излиза на европейския пазар през есента. Автомобилът е зареден до горе с амбицията да продължи успешната си история, за което ще му помогнат подобренията по всички показатели. Моделът е изцяло нова разработка, като в процеса са участвали неговите потребители с препоръки и мнения за това какво искат да получат от един от най-популярните компактни семейни коли.

54-2-6kol

Focus продължава 20-годишната традиция да бъде еталон на пътно поведение в своя клас благодарение на усъвършенстваната технология за непрекъснат контрол на амортисьорите (CCD), независимото окачване, новите режими на шофиране и рафинираните настройки на ходовата част. За образцовото представяне на асфалта помагат намаленото с до 88 кг тегло и модерните двигатели. Но – преди да се запознаят с тяхната работа – бъдещите купувачи ще бъдат спечелени от дизайна.

2018_ford_focus_drive_titanium_76

Новият Focus изглежда по-спортно и по-динамично. Увеличаването на междуосието с 5,3 см позволява използването на по-големи гуми, като колелата са разположени по-високо в страничния профил. По-издължените калници и изтеглената назад пътническа клетка придават атлетична стойка и впечатление за компактност. Моделът излиза в три варианта на каросерията – седан с 4 врати, хечбек с 5 врати и комби. Най-разнообразната досега гама за Focus се допълва от ексклузивни варианти, които отговарят на широкия спектър от изисквания на клиентите – от стилните Focus Trend и Titanium, през спортния Focus ST-Line, до премиум версията Focus Vignale и първия кросоувър Focus Active.

2018_ford_focus_drive_titanium_79

Новият Focus е първият глобален автомобил, базиран на новата C2 платформа на Ford, проектирана да подобри поведението на автомобила при сблъсък, да осигури повече вътрешно пространство без негативно влияние върху външните размери и да подпомага подобрената аеродинамика за по-нисък разход на гориво. На пътя моделът веднага се разпознава благодарение на яркия дизайн и характерния светлинен подпис.

2018_ford_focus_drive_titanium_78

Спортно-елегантното излъчване отговаря на темперамента на усъвършенстваната двигателна гама от бензинови EcoBoost и дизелови EcoBlue мотори на Ford, съчетани стандартно със старт-стоп система. По отношение на трансмисията изборът е между 6-степенна механична скоростна кутия с бърза и плавна смяна на предавките и нов 8-степенен автоматик за безметежно шофиране на автопилот. Почитателите на бензина имат на разположение спечелилият множество награди 1,0-литров EcoBoost двигател в три нива на мощност – 85 к.с., 100 к.с. и 125 к.с., а новият 1,5-литров EcoBoost агрегат се предлага със 150 к.с. и 182 к.с.

2018_ford_focus_drive_titanium_77

Икономията на гориво и ниските нива на емисиите са подобрени с помощта на първата в бранша система на Ford за деактивиране на един от цилиндрите на 3-цилиндров двигател. Системата автоматично спира един цилиндър, когато не е необходима пълна мощност, например при шофиране по инерция или при движение с постоянна скорост. Любителите на дизела получават модерни EcoBlue двигатели с висок въртящ момент при ниски обороти и много нисък разход. Моторът 1,5 EcoBlue е с мощност 95 к.с. и 120 к.с. при въртящ момент 300 Нм. По-големият мотор 2,0 EcoBlue предлага мощност от 150 к.с. и 370 Нм въртящ момент.

Фаровете завиват заедно с погледа

При адаптивните фарове на Ford с прогнозно завиване на светлините и отчитане на пътните знаци за пръв път се регулира лъчът за максимална видимост преди достигане на завой, обикновено или кръгово кръстовище. Системата използва предната камера, за да следи маркировката на пътя 65 метра напред, позволявайки на светлината от фаровете да бъде насочена към завоя предварително за по-добра осветеност при приближаване, вместо да разчита изцяло на командите на волана. С разширяването на светлинния сноп на обикновено или кръгово кръстовище се виждат по -добре опасности, които не са по посока на движението.

2018_ford_focus_drive_titanium_92

Светлинните технологии на новия Focus включват система за адаптивни предни LED фарове, която регулира ъгъла и интензивността светлината спрямо средата на шофиране, и функцията за незаслепяващи дълги светлини. Това е и първият автомобил на Ford в Европа с хедъп дисплей. Неговото изображение се конфигурира от водача, като дисплеят е адаптиран и за хора, които носят поляризирани лещи.

Паркирането става изцяло автоматично

Новият Focus предлага най-усъвършенстваната гама от технологии в помощ на водача в автомобил на Ford досега. Активният паркинг асистент осигурява напълно автоматизирани маневри за успоредно или перпендикулярно паркиране само с едно натискане на бутон. Благодарение на технологията за смяна на предавките по електронен път на новата 8-степенна автоматична скоростна кутия, системата идентифицира подходящи паркоместа и водачът може да контролира движенията на автомобила, като просто избере неутрална предавка и задържи натиснат бутон на централната конзола. След това колата напълно контролира избора на предна или задна предавка, газта и спирачката, както и волана, маневрирайки на места, които са само със 110 см по-дълги от автомобила. Технологията може също да помогне на водача да излезе от успоредно паркомясто.

54-3-6kol

Усъвършенстваният асистент за предотвратяване на сблъсъци с разпознаване на пешеходци и велосипедисти автоматично прилага спирачките, ако засече потенциален сблъсък и водачът не реагира на предупрежденията. Системата работи и на тъмно. Спирачките се активират автоматично и при опасност от челни сблъсъци с други превозни средства в градски условия или на магистрала.

2018_ford_focus_drive_titanium_99

Focus разполага също със система за следене на мъртвата точка с предупреждение за страничен трафик. При излизане на заден ход от паркомясто водачите се предупреждават за автомобили, които може скоро да преминат зад тях. За да се избегне или да се смекчи ефекта от евентуален сблъсък, се включват и спирачките. Шофьорът получава 180-градусова видимост от широкоъгълна камера за заден ход. На магистрала пътуването става по-комфортно с адаптивния круиз контрол с функции Stop & Go, разпознаване на ограниченията за скорост и придържане в средата на пътното платно.

2018_ford_focus_drive_titanium_00

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.