Апелативният съд в Търново насрочи дело срещу полицейски шеф разгласил държавна тайна

Тръмп: Мексико ще плати пряко или непряко за стената по южната граница

Арнаудова: Над 500 лица не изтърпяват наказанията си „лишаване от свобода“ или „доживотен затвор“

Младежи биха автобусен шофьор заради забележка

Брижит Бардо окачестви като лицемерни твърденията на някои актриси за сексуални посегателства

Ангелкова пред National Geographic: България е с потенциал за СПА столица на Европа, европредседателството е шансът ни да я покажем

Украински моряци бедстват на кораб без храна и заплати

Рецидивист в домашен отпуск се гаври с пенсионерка

Национал на Нигерия в „Локо“ (Пд)

22-годишен преби до безсъзнание момичето, с което живее

Няма основания за грипна ваканция във Велико Търново

Георги Гатев остава без достъп до секретна информация

Жена изгоря в пожар

Зелените пробутват текст, който блокира втория лифт

33 души са арестувани в Италия по подозрения, че са членове на китайската мафия

Снежният човек се прероди в ескимос

Дивото зове със страшна сила маркетинг специалистите по високите етажи на Skoda, когато трябва да мислят имена на нови модели.

През 2009 г. те кръстиха първия SUV автомобил в 120-годишната фирмена история Yeti на загадъчното двукрако космато същество, което (уж) оставя отпечатъци от големите си стъпки по високите баири на Хималаите.

През 2016 г. се появи вторият SUV на марката – Kodiaq, който също получи име на страховит космат звяр – голямата кафява мечка кодиак от едноименния архипелаг в Аляска.

През 2017 г. Skoda пуска пуска трети SUV, а неговото звучно и непознато наименование Karoq отново ни запраща в дивата природа по островите край Аляска. На езика на едно от живеещите там племена ескимоси думите „kaaraq“ и „ruq“ означават „кола“ и „стрела“. Сливайки тези понятия в морфологичната конструкция Karoq, стратезите по маркетинга в Skoda едва ли целят да влизат още по-навътре в дълбоките дебри на Аляска и на етимологията, а по-скоро да дадат на новия продукт оригинално и запомнящо се име с конкретен символ зад него.

Колата със стрелата – сигурно това означава на езика на племето ескимоси автомобилът на Skoda, който носи емблема с индианска стрела. А за останалата част от човечеството с други майчини езици и по-специално за хората с шофьорски книжки Karoq ще означава един разумен по размери SUV модел с добра издръжливост и проходимост. Качествата му тепърва ще бъдат проверявани и оценявани в реални условия. Първите снимки и официалните технически характеристики очертават един сериозен съперник, който влиза в пренаселената територия на компактните SUV-ове на своите технически близнаци от Volkswagen Tiguan и Seat Ateca и други утвърдени модели като Nissan Qashqai, Renault Kadjar и колата на 2017 г. в Европа – Peugeot 3008.

Сбогом Yeti, добре дошъл Karoq! С това послание Skoda зарови в хималайските преспи „снежния човек“ и на негово място в гамата представи новия „ескимос“ от Аляска. След 8 години Yeti слиза от поточната линия, за да направи път на Karoq, който за първи път бе показан преди седмица в Стокхолм. Не само по името, но и по външен вид Karoq прилича на по-големия си 7-местен „брат“ Kodiaq. Двата SUV модела разкриват новия дизайнерски стил на Skoda и намерението в наименованията на автомобилите с повишена проходимост да присъства буквата „q“ (тя става любима на все повече производители, начело с Audi и Infiniti). Каросерията е с типични SUV пропорции – почти вертикална решетка, равен преден капак, висока странична линия, широка и мощна задна част, като навсякаде преобладават изчистените линии и строгите геометрични форми. Трубадурите на маркетинга в Skoda извисяват глас като Фреди Меркюри във възторжена рапсодия за LED фаровете, които са „вдъхновени от бохемските майстори на чешки кристал“. Те наистина са много ефектни с осемте „мигли“, които създават уникален светлинен подпис на модела.

Просторната пътническа кабина и големият багажник са отличителни черти на автомобилите с марка Skoda във всички класове. Новият Karoq не прави изключение. Габаритите от 4,39 м дължина, 1,84 м широчина и 1,60 м височина са оползотворени по най-добрия начин, за да могат пътниците да се чувстват комфортно. Мястото е значително повече в сравнение с предшественика Yeti и в багажника, който вече побира 521 л. При сгъване на задните облегалки обемът на товарния отсек се увеличава до внушителната стойност от 1630 л. Когато купувачът избере опционалната система Vario Flex, вторият ред се състои от три самостоятелни седалки, които се настройват и демонтират поотделно. При премахването им багажният капацитет достига 1810 л и автомобилът се превръща в лекотоварен превозвач.

Под предния капак работи доказана и модерна техника на концерна майка Volkswagen. Петте предлагани двигателя работят с най-съвременната технология на принудително пълнене, директно впръскване и функция старт-стоп. Четири от моторите са изцяло нови, в това число цялата бензинова гама. Трицилиндровият агрегат 1,0 TSI генерира 115 конски сили и 200 Nm, като ускорява за 10,6 сек до 100 км/ч, развива 187 км/ч и изминава 100 км с 5,3 л гориво. Четирицилиндровият 1,5 TSI разполага със 150 конски сили и 250 Nm, спринтира за 8,4 сек до 100 км/ч, постига 204 км/ч и харчи средно 5,1 л. При дизелите най-малкият вариант е 1,6 TDI със 115 конски сили и 200 Nm, ускорение 10,7 сек до 100 км/ч, максимална скорост 188 км/ч и консумация 4,5 л. По-големият мотор 2,0 TDI е наличен в два варианта – със 150 конски сили и 340 Nm и новото поколение със 190 конски сили и 400 Nm. Задвижване 4х4 се предлага с двигателите 1,5 TSI и 2,0 TDI. В зависимост от моторизацията и желанието на купувача скоростните кутии са 6-степенна механична или 7-степенна автоматична с двоен съединител.

Режим за офроуд извън асфалта

Взискателните купувачи вече търсят в новите коли не само красив дизайн и солидна задвижваща техника, но и модерна електроника. Karoq предлага богат избор от актуални системи. Още базовият вариант дава възможност за интеграция на смартфони и свързване с Apple CarPlay и Android Auto. Централният контролен панел зад волана може да бъде дигитален (като при VW Passat) и водачът да настройва изображението му по свой вкус. Друг опционален 9,2-инчов сензорен дисплей на централната конзола служи за контрол на инфо-развлекателната и останалите системи на борда, като управлението може да се извършва не само с докосване, но и с жестове.

Водачът разчита на асистенти за паркиране, за маневриране с ремарке (до 2 т), за разпознаване на умора, за наблюдение на мъртвата зона, за поддържане на избраната лента. Пътните знаци се разпознават от специална камера, която ги изобразява върху таблото. Адаптивният темпомат променя скоростта, за да поддържа зададената дистанция до превозното средство отпред, а аварийната спирачка със защита на пешеходци предотвратява челни сблъсъци в градски условия. В зависимост от режима на шофиране (стандартен, екологичен, спортен и индивидуален) се променят настройките на шасито, трансмисията и кормилната система. Вариантите 4х4 разполагат и с режим за офроуд, както и с допълнителен пакет за лоши пътища против механични повреди.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.