Хибридни вариации Honda CR-V избира автоматично най-подходящия режим на движение

Хибридният модел на новото поколение Honda CR-V пристигна в България непосредствено преди старта на продажбите в Европа. Най-ниското ниво на оборудване Comfort е с предно предаване, а най-високото Prestige е с двойно предаване. За останалите две нива на оборудване Style Plus и Premium купувачите могат да избират между двата варианта – с две или четири задвижващи колела.

Хибридната система на CR-V се състои от 2,0-литров бензинов двигател i-VTEC с мощност 145 к.с. и два електромотора. Единият електромотор е с мощност 184 к.с. Той има двойна роля – задвижва автомобила или генерира електроенергия, тъй като е свързан с електрическия мотор-генератор. Последният на свой ред създава електроенергия, а тя се добавя в акумулаторните батерии и така автомобилът се движи в електрически режим и ускорява много бързо.

Предавателната кутия не е конвенционална, а функционира чрез компактен агрегат, който осигурява директна връзка между завижващите части и плавното предаване на въртящия момент. Едностепенният съединител е с фиксирано предавателно отношение.

Възможни са три режима на движение – напълно електрически, хибриден (ползва се електроенергията от генератора към задвижващия мотор, допълнително количество идва от батериите) и режим с превес на бензиновия двигател. Не съществува бутон за смяна на различните режими, тъй като системата изчислява прецизно кой е най-подходящият в съответния момент.

В електрически режим бензиновият двигател не работи, а в хибриден той осигурява енергия за електрическия моторо-генератор, който на свой ред отдава мощност към задвижващия електромотор. Излишната мощност се връща обратно през генератора и дозарежда батериите. В нормален режим колелата са задвижвани от бензиновия двигател, като при необходимост допълнителна мощност идва от електромотора.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.