Просветнят министър се срещна с училищните директори в Сливен

Три овце с бруцелоза са умъртвени в село Вуково

Разкол в Испания заради Франсиско Франко

Сръбските власти почистиха поругания български паметник-костница в Ниш

Затвориха музей на Пабло Ескобар Кметът на Меделин се обяви против “мафиотската култура”

Парни локомотиви ще теглят атракционни влакове по повод 130-тата годишнина на БДЖ Билетите за пътуванията са в продажба от днес

US санкции срещу Русия удариха Китай Наказателните мерки са заради военна сделка на Пекин с Москва

Искрен Веселинов: Казусът с Унгария не е за Орбан, а за бъдещето на ЕС

Полицаи задържаха 10-има сирийци край Вакарел

Обрат №10 за „Лудогорец“ в Европа

Вучич отива при Владимир Путин на 2 октомври

Изграждат нова улица в старозагорски квартал

Министър Вълчев: Агресивното поведение към учителите е недопустимо!

Гавра с хляба Икономисти против идеята на министър Порожанов веригите да продават без надценка

Бъдещите военни лекари от „Випуск 2024” положиха клетва

Шампион по икономичност Honda Civic изминава 100 км/ч само с 3,5 л гориво

Шефовете на най-големия производител на двигатели в света Honda или не са чули „новината”, че дизелът си е изпял песента, или не й обръщат сериозно внимание. Така може да се обясни фактът, че емблематичният модел Civic получава нов дизелов двигател. Той трябва да побеждава конкурентите в сърцето на Европа, която уж се превръща в дизеловото Ватерло на автомобилната индустрия.

Upgraded diesel engine joins Honda Civic line-up

Шефовете и инженерите на Honda от десетилетия показват, че знаят какво правят и как да го направят. Дизеловият Civic е поредното доказателство. Този универсален автомобил с компактни габарити и 1,6-литров комън-рейл двигател разкрива по категоричен начин силните страни на модерните дизелови технологии. Новият мотор работи тихо и култивирано,  предоставя на водача солиден въртящ момент за добра динамика и изразходва удивително малко гориво, като с един пълен резервоар могат да се изминат около 1300 км. В това отношение никоя електрическа или хибридна кола не може да стъпи на малкия пръст на дизеловия Civic. Моделът на Honda и в предишните си поколения, и в актуалната десета генерация е ориентиран към потребители със здрав разум, които ценят японската прагматичност във високите технологии.

Upgraded diesel engine joins Honda Civic line-up

Именно Honda може да се похвали с най-добрите дизелови двигатели за леки автомобили от японските производители. Отличната им репутация тръгна още от първия 2,2-литров комън-рейл мотор на компанията, а сега се затвърждава още веднъж от последната разработка на 1,6-литровия агрегат за Civic. Той предлага още по-добри динамични показатели и ниски стойности на отработените газове. Двигателят 1,6 i-DTEC дава комбиниран разход на гориво само 3,5 л на 100 км по европейския стандарт NEDC. Мощността е 120 к.с. при 4000 оборота, а максималният въртящ момент от 300 Nm е на разположение от 2000 оборота. Макар бройката на конските сили да не е толкова респектираща, благодарение на високия си въртящ момент моторът се представя безупречно в реални условия и ускорява автомобила за по-малко от 10 секунди от 0 до 100 км/ч, като достига максимална скорост 201 км/ч.

Upgraded diesel engine joins Honda Civic line-up

Дизеловият мотор определено създава настроение у водача на Civic, както и увереност, че държи под контрол една здрава и достатъчно мощна машина. При натискане на газта изпреварването става бързо и лесно, а при кротко шофиране нивото на горивото в резервоара спада толкова бавно, че забравяш кога си спирал на бензиностанцията. Със зареден автомобил може да се стигне от София до Виена, че и по-далеч в зависимост от това колко тежък е десният крак на човека зад волана. При скорост около 100 км/ч на магистрала фиксираният в тестовите измервания среден разход от 3,5 км е напълно постижим. Тихата работа и добрата шумоизолация на пътническата кабина изобщо не позволяват по никакъв начин пасажерите да усетят, че се движат с дизелов мотор. Съвестта им също може да остане чиста, тъй като нивата на отделяните емисии въглероден двуокис са сведени до минимум – 93 гр/км.

Upgraded diesel engine joins Honda Civic line-up

Новият дизелов мотор е един от първите, който премина през официалните изпитания по процедурата Real Driving Conditions, за да бъдат проверени нивата на азотните окиси и фините частици в реални условия на шофиране. Двигателят на Honda е оборудван с усъвършенстваната система за поглъщане на азотните окиси с по-големи катализатори, съдържащи повече благородни метали. Специален сензор индикира кога се налага цикъл за регенерация. Другите промени по мотора включват намаляване на триенето в цилиндрите, олекотяване на компонентите и редуциране на вибрациите, както и нов турбокомпресор с по-ефективна работа.

Автоматик с 9 предавки

Новият модел Honda Civic с дизелов мотор 1,6 i-DTEC се произвежда в завода на японската компания в британския град Суиндън. В България автомобилът се предлага с удължена 6-годишна гаранция. Наред със стандартната 6-степенна механична трансмисия купувачите имат възможността да изберат и автоматична скоростна кутия с 9 предавки. За първи път не само хечбекът, но и седанът на Civic може да бъде поръчван с дизелов мотор и опцията за 9-степенен автоматик.

2018 Civic i-DTEC Diesel

Работата на новия двигател 1,6 i-DTEC значително е облекчена от неговата олекотена конструкция както и от намаленото тегло на автомобила. Дизеловият Civic тежи под 1300 кг със стандартната механична трансмисия. На дължина хечбекът достига 4,52 м, а междуосното разстояние е 2,70 м и гарантира най-просторната пътническа кабина в сегмента. Багажникът също е водещ с вместимостта си от 430 л. При сгънати задни облегалки обемът на товарния отсек се увеличава над 1200 л.

Спорт и музика с кристален звук

Civic е модел с дълга история и големи продажби през последните 40 години. Това е най-мащабно разработвания автомобил на Honda, което личи и от новото, десето поред поколение. Той прави решителна крачка напред по отношение на дизайна и технологиите. Колата е по-дълга, по-широка, по-ниска и по-спортна от всички предишни варианти. Предницата е подчертано агресивна, задницата е висока и атлетична, а изразените арки на калниците подчертават динамичното излъчване на каросерията. Олекотената и заздравена конструкция с по-нисък център на тежестта и нова система на окачването обещават вълнуващо шофиране. Освен с новия дизелов мотор 1,6 i-DTEC, моделът се редлага и с два бензинови турбо двигателя – 1,0 i-VTEC с мощност 129 к.с. и 1,5 i-VTEC със 182 к.с. На върха на гамата застава мечтата на почитателите на високите скорости – Civic Type R с 320 к.с., който се доказа като най-бързия сериен автомобил с предно предаване на Северната отсечка на пистата „Нюрбургринг”.

2018 Civic i-DTEC Diesel

Стандартно Civic разполага с пакета от системи за безопасност Honda Sensing, които работят с камери, радари и сензори с цел да помагат на водача и да намалят риска от инциденти на пътя. В този пакет влизат аварийната спирачка при опасност от челен сблъсък, предупреждения при напускане на лентата и пътя, асистент за позициониране в средата на лентата, разпознаване на пътните знаци, интелигентен асистент за скорост и интелигентен круиз контрол, който реагира не само на движението на автомобила отпред, но и на превозните средства в съседните ленти.

2018 Civic i-DTEC Diesel

Модерната инфо-развлекателна система Honda Connect е съвместима с платформите на Apple и Android. Така всички функции на мобилните телефони могат да бъдат пренесени и управлявани от автомобила чрез 7-инчовия цветен сензорен екран на конзолата или с гласови команди. Клиентите имат избор между разнообразни аудио системи – от четири тонколони с мощност 160 вата до единадесет колони с 465 вата.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.