Красимир Вълчев: 419 училища са в грипна ваканция, очаква се днес да бъде обявена в още учебни заведения

134 млн. евро са преките чуждестранни инвестиции във Веаликотърновска област за година Най-много са вложените средства в промишлеността

Апаши разкостват монтанско село

Газови бутилки избухнаха в библиотеката на Лионския университет, сградата гори По първоначална информация има един пострадал

Кола падна в дере на пътя между Вълчи дол и Войводино, загинала е 70-годишна жена

Вицепремиерът Марияна Николова към бизнеса: Нашето сътрудничество създава „добавена стойност“

Повдигнаха обвинение на двама за притежание на близо 5 килограма коноп

Националното ни малцинство в Сърбия може да използва женски фамилни имена по правилата на българския език

Дават две данъчни облекчения за деца с увреждания

Отменен полет за Барселона остави близо 200 пътници на Летище София

Адвокатът на Харви Уайнстийн отказа да го защитава

Заловиха невръстен крадец, измъкнал ловко 400 лева от магазин Хлапакът влизал в бакалията като отварял секретната ключалка, а на излизане отново заключвал

Министър Вълчев: През следващите десетилетия постъпващите на пазара на труда млади хора ще бъдат едва 2/3 от навлизащите в пенсионна възраст

Задържаха мъж, планирал нападение срещу Белия дом

Петима маскирани нападнаха собственик на чейндж бюро, отмъкнаха му торба със 100 хил. лв.

Шампион по икономичност Honda Civic изминава 100 км/ч само с 3,5 л гориво

Шефовете на най-големия производител на двигатели в света Honda или не са чули „новината”, че дизелът си е изпял песента, или не й обръщат сериозно внимание. Така може да се обясни фактът, че емблематичният модел Civic получава нов дизелов двигател. Той трябва да побеждава конкурентите в сърцето на Европа, която уж се превръща в дизеловото Ватерло на автомобилната индустрия.

Upgraded diesel engine joins Honda Civic line-up

Шефовете и инженерите на Honda от десетилетия показват, че знаят какво правят и как да го направят. Дизеловият Civic е поредното доказателство. Този универсален автомобил с компактни габарити и 1,6-литров комън-рейл двигател разкрива по категоричен начин силните страни на модерните дизелови технологии. Новият мотор работи тихо и култивирано,  предоставя на водача солиден въртящ момент за добра динамика и изразходва удивително малко гориво, като с един пълен резервоар могат да се изминат около 1300 км. В това отношение никоя електрическа или хибридна кола не може да стъпи на малкия пръст на дизеловия Civic. Моделът на Honda и в предишните си поколения, и в актуалната десета генерация е ориентиран към потребители със здрав разум, които ценят японската прагматичност във високите технологии.

Upgraded diesel engine joins Honda Civic line-up

Именно Honda може да се похвали с най-добрите дизелови двигатели за леки автомобили от японските производители. Отличната им репутация тръгна още от първия 2,2-литров комън-рейл мотор на компанията, а сега се затвърждава още веднъж от последната разработка на 1,6-литровия агрегат за Civic. Той предлага още по-добри динамични показатели и ниски стойности на отработените газове. Двигателят 1,6 i-DTEC дава комбиниран разход на гориво само 3,5 л на 100 км по европейския стандарт NEDC. Мощността е 120 к.с. при 4000 оборота, а максималният въртящ момент от 300 Nm е на разположение от 2000 оборота. Макар бройката на конските сили да не е толкова респектираща, благодарение на високия си въртящ момент моторът се представя безупречно в реални условия и ускорява автомобила за по-малко от 10 секунди от 0 до 100 км/ч, като достига максимална скорост 201 км/ч.

Upgraded diesel engine joins Honda Civic line-up

Дизеловият мотор определено създава настроение у водача на Civic, както и увереност, че държи под контрол една здрава и достатъчно мощна машина. При натискане на газта изпреварването става бързо и лесно, а при кротко шофиране нивото на горивото в резервоара спада толкова бавно, че забравяш кога си спирал на бензиностанцията. Със зареден автомобил може да се стигне от София до Виена, че и по-далеч в зависимост от това колко тежък е десният крак на човека зад волана. При скорост около 100 км/ч на магистрала фиксираният в тестовите измервания среден разход от 3,5 км е напълно постижим. Тихата работа и добрата шумоизолация на пътническата кабина изобщо не позволяват по никакъв начин пасажерите да усетят, че се движат с дизелов мотор. Съвестта им също може да остане чиста, тъй като нивата на отделяните емисии въглероден двуокис са сведени до минимум – 93 гр/км.

Upgraded diesel engine joins Honda Civic line-up

Новият дизелов мотор е един от първите, който премина през официалните изпитания по процедурата Real Driving Conditions, за да бъдат проверени нивата на азотните окиси и фините частици в реални условия на шофиране. Двигателят на Honda е оборудван с усъвършенстваната система за поглъщане на азотните окиси с по-големи катализатори, съдържащи повече благородни метали. Специален сензор индикира кога се налага цикъл за регенерация. Другите промени по мотора включват намаляване на триенето в цилиндрите, олекотяване на компонентите и редуциране на вибрациите, както и нов турбокомпресор с по-ефективна работа.

Автоматик с 9 предавки

Новият модел Honda Civic с дизелов мотор 1,6 i-DTEC се произвежда в завода на японската компания в британския град Суиндън. В България автомобилът се предлага с удължена 6-годишна гаранция. Наред със стандартната 6-степенна механична трансмисия купувачите имат възможността да изберат и автоматична скоростна кутия с 9 предавки. За първи път не само хечбекът, но и седанът на Civic може да бъде поръчван с дизелов мотор и опцията за 9-степенен автоматик.

2018 Civic i-DTEC Diesel

Работата на новия двигател 1,6 i-DTEC значително е облекчена от неговата олекотена конструкция както и от намаленото тегло на автомобила. Дизеловият Civic тежи под 1300 кг със стандартната механична трансмисия. На дължина хечбекът достига 4,52 м, а междуосното разстояние е 2,70 м и гарантира най-просторната пътническа кабина в сегмента. Багажникът също е водещ с вместимостта си от 430 л. При сгънати задни облегалки обемът на товарния отсек се увеличава над 1200 л.

Спорт и музика с кристален звук

Civic е модел с дълга история и големи продажби през последните 40 години. Това е най-мащабно разработвания автомобил на Honda, което личи и от новото, десето поред поколение. Той прави решителна крачка напред по отношение на дизайна и технологиите. Колата е по-дълга, по-широка, по-ниска и по-спортна от всички предишни варианти. Предницата е подчертано агресивна, задницата е висока и атлетична, а изразените арки на калниците подчертават динамичното излъчване на каросерията. Олекотената и заздравена конструкция с по-нисък център на тежестта и нова система на окачването обещават вълнуващо шофиране. Освен с новия дизелов мотор 1,6 i-DTEC, моделът се редлага и с два бензинови турбо двигателя – 1,0 i-VTEC с мощност 129 к.с. и 1,5 i-VTEC със 182 к.с. На върха на гамата застава мечтата на почитателите на високите скорости – Civic Type R с 320 к.с., който се доказа като най-бързия сериен автомобил с предно предаване на Северната отсечка на пистата „Нюрбургринг”.

2018 Civic i-DTEC Diesel

Стандартно Civic разполага с пакета от системи за безопасност Honda Sensing, които работят с камери, радари и сензори с цел да помагат на водача и да намалят риска от инциденти на пътя. В този пакет влизат аварийната спирачка при опасност от челен сблъсък, предупреждения при напускане на лентата и пътя, асистент за позициониране в средата на лентата, разпознаване на пътните знаци, интелигентен асистент за скорост и интелигентен круиз контрол, който реагира не само на движението на автомобила отпред, но и на превозните средства в съседните ленти.

2018 Civic i-DTEC Diesel

Модерната инфо-развлекателна система Honda Connect е съвместима с платформите на Apple и Android. Така всички функции на мобилните телефони могат да бъдат пренесени и управлявани от автомобила чрез 7-инчовия цветен сензорен екран на конзолата или с гласови команди. Клиентите имат избор между разнообразни аудио системи – от четири тонколони с мощност 160 вата до единадесет колони с 465 вата.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.