Баварска комбинация от приятното и полезното

За първи път BMW предлага предно предаване за базовите варианти на X модел

В продуцираната от BMW поредица “Студио Х” не останаха неизвестни. Тази пролет на пътя излезе Х1, който попълни единствената незаета ниша в Х гамата. Нейното начало бе поставено през 1999 г. с първата генерация Х5, след която се появиха Х3, Х6, Х1, Х4, а сега – Х2. Единственото място за растеж е нагоре и през есента се очаква световната премиера на Х7, който ще бъде най-големият SUV на марката с три реда седалки по вкуса на американските потребители. За сериозния успех на Х моделите на BMW говорят продажбите в 5,5-милионен тираж от 1999 г. насам. Реално повече от една трета от произвежданите баварци всяка година са от Х семейството, което се радва на голяма популярност и в България и това личи по сериозното присъствие по улиците на Х5 и Х6.

Новият Х2 е технически събрат на Х, като продължава стратегията на производителя четните Х модели да бъдат по-спортни и ефектни модификации на нечетните Х автомобили, които са по-класически SUV-ове. Затова Х2 е с 8 см по-къс и със 7 см по-нисък от Х1 при едно и също междуосие от 2,67 м. С леко снижаващият се покрив и късите надвеси Х2 има силует на купе и в същото време носи фирмената емблема на С-колоните по същия начин, както го правят култовите купета BMW 2000 CS и BMW 3,0 CSL и напомняйки М1.

Багажникът на Х2 е относително голям с вместимост 470 л за дългата 4,36 м каросерия. Задната облегалка е делима в съотношение 40:20:40 и при сгъване товарният обем се увеличава до 1355 л. Мястото на втория ред е достатъчно за удобно настаняване на възрастни пътници, като се имат предвид компактните габарити на модела. Позицията на водача е типична за BMW с ориентиран към шофьора кокпит. Човекът зад волана седи с 9 см по-високо от Серия 1, но с 2 см по-ниско отколкото в Х1. Така усещането се доближава повече до лека кола, отколкото до SUV. По-ниският център на тежестта се отплаща с по-добро поведение в завоите.

В реална обстановка на пътя Х2 се представя като много балансиран автомобил и намира начин да бъде по-вълнуващ модел от Х1, наблягайки върху емоцията и удоволствието от шофирането. При пазарния старт на Х2 се акцентира върху четирицилиндровите двигатели. Бензиновият вариант Х2 хDrive 20i разполага с мощност 192 конски сили, а дизеловите X2 xDrive 20d и X2 xDrive 25d – съответно със 190 и 231 конски сили. И трите модификации са оборудвани с интелигентна система за задвижване на четирите колела. С предно предаване ще се предлагат базовите версии. Това са входящото изпълнение X2 sDrive 18i с 1,5-литров трицилиндров двигател със 140 коня, следващото в йераркията X2 sDrive 20i със 190 коня и базовият дизел X2 sDrive 18d със 150 коня. В зависимост от размера на гумите (серийно с диаметър 17 инча) разходът на гориво в смесен цикъл тръгва от 4,6 л при най-икономичните дизелови варианти. Скоростната кутия при дизелите с xDrive е 8-степенна автоматична, при изпълненията с предно предаване – 7-степенна с двоен съединител, а базовите версии излизат стандартно с 6-степенна механична трансмисия.

Спортни настройки и снижено окачване

18-2

Настройките на ходовата част на BMW X2 са различни от тези на X1. Моделите M Sport и M Sport X са оборудвани с по-стегнато окачване, свалено с 1 см по-ниско до пътя и адаптивни амортисьори, които позволяват на водача допълнително да влияе върху настройките на автомобила. Върху асфалтови настилки X2 демонстрира характерно за баварец поведение, като изпълнява бързо и прецизно командите с волана и педала на газта.

Впечатляваща е лекотата, с която моделът се справя с острите завои на по-висока скорост, без да причинява на пътниците люлеене от рязката смяна на траекторията. Именно тогава личи, че пружините и амортисьорите са регулирани по начин, който позволява спортно шофиране, без да се нарушава комфорта на пасажерите. В офроуд условия X2 със стандартния си просвет от 18 см и двойното предаване xDrive се справя с известни препятствия, но като цяло моделът не е предназначен за каране в кал и камъни.

Асистент помага в задръстванията

Fabian Kirchbauer Photography

Пътническата кабина на BMW X2 впечатлява с качествена изработка, премиум материали и изчистен дизайн. Тапицерията комбинира текстил и алкантара с контрастни шевове по таблото, конзолата, седалките и подглавниците. Серийно кокпитът е екипиран с 6,5-инчов свободно стоящ контролен дисплей. В по-високите нива размерът на монитора достига 8,8 инча. Също стандартни са 17-инчовите алуминиеви джанти, климатичната инсталация, мултифункционалният кожен волан, както и автоматичните чистачки и фарове със сензори за дъжд и светлина.

Опционално се предлага пълноцветен Head-Up дисплей, който показва директно пред очите на водача важните данни от работата на автомобила и напътствията на навигацията. Към полезните екстри се числят също LED фаровете с функция против заслепяване и асистентът за движение в задръствания, който значително облекчава работата на шофьора при чести спирания и потегляния в натоварен трафик. Адаптивният темпомат автоматично поддържа зададената дистанция до превозното средство отпред, като увеличава или намалява скоростта.

Функционирането на част от асистиращите електронни системи за комфорт и безопасност се обезпечава от инсталираните в автомобила камери. Те осигуряват данни и за работата на асистента за паркиране, който разпознава подходящите паркоместа и автоматично паркира в тях колата при команда от водача. Всички варианти X2 от излизането си от завода са оборудвани с автоматичната аварийна спирачка, която в градски условия предотвратява сблъсъци при невнимание от страна на шофьора.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили