Марион Котияр: Аз също съм жертва на секс тормоз

Едва ли ще работя отново с Уди Алън

Родителите са герои, особено тези, които имат по две-три деца и нямат възможност да си позволят детегледачки

Когато бях на 18-20 години наистина ми беше трудно и изпитвах желание да се изпаря. Да ме няма. Бях решила, че съм едно нищо. Бях убедена, че не съм интересна, нямам талант. Бях срамежлива и смятах, че съм безполезна

От години прелестната Марион Котияр е най-успешната френска актриса в Холивуд. Тя носи очарованието на фатална жена от Европа, а вълнението на журналисти и зрители по нея няма да се изчерпи скоро, въпреки че в последно време 42-годишната звезда се фокусира повече върху семейството си, отколкоко върху кариерата.

През 2008 г. Марион Котияр стана първата френска актриса, която печели награда „Оскар” за най-добра женска роля за изпълнение на френски език. Това бе изключителното й превъплъщение в образа на Едит Пиаф в „Животът в розово”. Оттогава тя се движи в най-най-висшите слоеве на каймака на филмовата индустрия и получава най-качествените предложения за роли.

Преди „Животът в розово” Котияр доказва своя изпълнителски талант с филми като „Най-дългият годеж”, „Голяма риба”, „Добра година”. След триумфа на наградите на Академията от 2008 г. тя се е снимала в заглавия като „Обществени врагове” с Джони Деп и Крисчън Бейл, „Генезис” с Леонардо ди Каприо и „Черният рицар: Възраждане”, донесъл над един милиард долара приходи от продадени билети.

Почти всяка роля на Котияр печели критически овации и някакви награди и номинации. Тя е една от малкото съвременни актриси, които почти винаги са фаворитки за филмови отличия от „висшата лига” на индустрията. Тя е харесвана както от студийните продуценти на блокбъстъри в Холивуд, така и от независимите, автори на арт кино в Европа и извънсистемните играчи в САЩ.

Котияр обича да редува френскоезични роли с изпълнения на английски, скъпи масови продукции със смели елитни проекти за ценители. Разбира се, тя е любимка на световни модни марки и от 2008 г. е лице на продукти на Dior. Преди две години бе обявена за най-печелившата и успешна френска актриса от началото на XXI век.

- Марион, как балансирате отглеждането на две малки деца с кино кариера от такъв калибър?

- Зависи от натоварването. Напоследък гледам да прекарвам все повече време със семейството си. Последните снимки, на които бях, ми отнеха само две седмици и половина. Но преди години имах проблеми да балансирам, а тогава имах само едно дете – моят прекрасен син. Сега той тръгна на училище и аз оставих кариерата малко на заден план, за да съм по-близо до него. А малкото ми момиченце е още бебе. Да се грижиш за две малки деца изисква огромни организационни усилия. Аз мога да си позволя гледачка, но много други майки нямат такива възможности. По принцип мисля, че родителите са герои.

- Споделяте ли родителските отговорности с бащата на децата Гийом Кане?

- Да, рабира се, той е отговорен и надежден родител. Но с бебето е по-различно, тъй като той няма как да го храни с кърма – това е моя задача.

- В свои интервюта говорите за трудните си тийнейджърски години и желанието просто “да изчезнете”. Какво провокира тези състояния преди години?

- Да, особено когато бях на 18-20 години наистина ми беше трудно и изпитвах желание да се изпаря. Да ме няма. Бях заобиколена от силни личности и се възхищавах на прекалено много хора. Впечатлявах се от хора, които казваха това, което мислят, без да се съобразяват с мнението на другите. Но аз не го правех. Бях решила, че съм едно нищо. Бях убеден, че не съм интересна, нямам талант. Бях срамежлива и смятах, че съм безполезна.

- Кога настъпи промяната?

- Имах много токсични отношения като малка. Имах и много въпроси за всичко, което ни заобикаля. Не разбирах защо другите деца в училище са лоши и обичат да манипулират. Винаги съм се чувствала като аутсайдер, като различна и неспособна да се приобщи в групата. Не съм била невинно ангелче, но бях задълбала твърде надълбоко в собствените си мисли и въпроси. Но на 20 реших да променя това и направих някои сериозни трансформации. Промяната проработи и сега наистина обичам себе си.

- Съжалявате ли, че се снимахте при Уди Алън, чиято кариера е в опасност след повторените обвинения, че е блудствал с доведената си дъщеря?

- Когато работих с него в “Полунощ в Париж” нямах никакви въпроси и терзания. Не знаех много за личния му живот. Знаех, че е женен за осиновената дъщеря на бившата си партньорка Миа Фароу. Звучеше странно, но не исках да го съдя. Днес бих се замислила повече, ако ме покани отново да играя при него. Но това едва ли ще стане. По време на снимките между нас не се получи творческа връзка.

- Какво мислите за писмото на Катрин Деньов срещу модерните феминистки и кампанията MeToo?

- Не виждам себе си в това писмо. Революцията, която се случва сега, е необходима. Няма да давам детайли засега, но аз също съм жертва на секс тормоз. Много пъти мъже са се опитвали да се възползват от мен. Много жени са в същата ситуация. Важно е да се говори за това.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Интервюта