Най-новият имотен бизнес са колите на богаташите

Автомобилен склад издържа на земетресение от 12-та степен

Недостигът на места за паркиране е проблем в повечето развити страни. Някои предприемачи и инвеститори обаче виждат благоприятна възможност в тази посока. Автомобилни складове, които могат да поберат над сто скъпи коли, започват да изникват в САЩ, разказват колекционери на автомобили и мениджъри, цитирани от Bloomberg.

“Има търсене”, казва колекционерът на коли Хенри Робъртели, партньор в хедж фонда Axius Holdings, които изгражда гараж с площ от 650 кв.м. в складова зона в околностите на Атланта, като той може да бъде разширен пет пъти.

Много складове са изграждани от самите колекционери на автомобили, например от медийния предприемач от Лос Анджелис Мат Фара. Той е в процес на изграждане на гараж с площ от 1280 кв. м близо до плажа в западната част на Лос Анджелис, който ще побира 140 коли. Фара вече има списък от 85 души, които чакат и са готови да плащат между 850 и 1500 долара на месец за паркомясто, когато гаражът отвори врати през следващото лято.

Фара, който води седмично предаване The Smoking Tire, а едноименният му канал в You Tube има над 850 хил. абонати, казва, че процесът по изграждане на гаража продължил четири години. Две години му били необходими да открие точния имот и още две години, за да пригоди проекта за десет милиона долара към строгите правила за безопасност и предотвратяване на пожари. Сградата трябва да може да издържи при земетресение от 12-та степен, което е “буквално апокалипсис”, споделя Фара.

Ако складът се окаже достатъчно успешен, той иска да навлезе на други пазари, които споделят сходни жилищни характеристики с плажната зона “Винъс” в Лос Анджелис. “Моят бизнес модел зависи от откриването на подобни гаражи на места с много пари и недостиг на паркинги”, казва той.

Колекционирането на автомобили не е нещо ново. Телевизионният водещ Джей Лено, например, има над сто коли, а комикът Джери Зайнфелд притежава десетки автомобили Porsche. Помещенията за съхраняване на коли са популярни, като обслужват предимно избрани клиенти. Промяната е в това, че колекционирането започва да привлича интереса на заможни хора, които не пестят пари за по-лесни за съхранение луксозни стоки като изискани вина и абстрактни картини.

Повечето колекционери предпочитат да държат колите извън жилището си. Но до момента местата за съхраняване на автомобили все още не са се превърнали в истински пазар на складови площи, казва Дан Уагнер, директор на отдел “Изследвания и анализи” в CBRE Group. “Колекционерският пазар е преди всичко нишов пазар. Клиентите обикновено не искат склад с площ от 30 хил. кв.м.”, допълва той.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Имоти