Парите ще бъдат инвестирани в градския транспорт, парковете и кварталните градини
Столична община предлага да се увеличи данъкът на автомобилите с най-ниски екостандарти и на тези с най-висока мощност. Допълнителните приходи ще бъдат вложени в ремонт на улици и тротоари в кварталите. Това обявиха на пресконференция кметът Йорданка Фандъкова и нейният заместник Дончо Барбалов.
Предложението е за колите с екостандарт 0, 1, 2, 3 и 4 коефициентът да е горната граница по закон, за колите с екостандарт 5 и 6 да няма увеличение.
За колите с най-ниска мощност (до 74 киловата - 99 к.с.) да се запази най-ниският коефициент, а за по-мощните (над 74 киловата) - да се увеличи коефициентът с между 10 и 15%.
Критериите екологичност и мощност ще се разглеждат отделно. Това означава, че автомобилите от Евро 1-4 и с мощност над 74 киловата, ще получат увеличение и по двата, уточниха за "Труд" от Столичната община.
Най-голямо ще е увеличението за старите и мощни коли, по-малко - за новите мощни. Данъкът ще остане същият само за новите коли до 100 коня.
От общината дават пример с кола с двигател 200 к.с. Ако е с Евро 2, данъкът й ще скочи със 104 лв., а ако е с Евро 5 - само с 25 лв.
За кола със 74 к.с., ако е с Евро 5 или Евро 6, данъкът ще остане същият.
Вижте всички примери в таблиците:
Според разчетите се очаква да бъдат събрани 18 млн. лв. повече, които ще бъдат инвестирани директно в подобряване на градския транспорт, в това число пускане на довеждащия транспорт от кварталите до метрото с пускането на третата линия на метрото и възстановяване на паркове и градини в кварталите.
Във фейсбук Йорданка Фандъкова напомни, че подобряването на качеството на въздуха и повече средства за работа в кварталите са два от стратегическите приоритета, които заложи в новата си програма:
За да защитим тази посока на развитие и да осигурим средства за изпълнението, предлагам промени в два местни данъка – данъка за автомобилите и данъка за възмездно придобиване на имущество.
✅ За подобряване на качеството на въздуха – предлагам увеличение на данъка за автомобилите с най-ниските екологични стандарти и по-голяма мощност. Справедливият принцип е замърсяващите коли да плащат повече.
➡️ Затова предлагам за колите с екостандарт 0, 1, 2,3 и 4 коефициентът да е горната граница по закон.
➡️ За колите с екостандарт 5 и 6 – няма да има увеличение. За тях запазваме най-ниският по закон коефициент.
За мощността на автомобилите предлагам същия принцип.
➡️ За колите с най-ниска мощност (до 74 киловата) запазваме най-ниският коефициент, а за по-мощните (над 74 киловата) увеличаваме коефициента с между 10 и 15%.
ℹ️ Какво означава тази промяна в пари?
➡️ За колите с малка мощност – увеличението е от 3 до 10 лв. и то само за колите с ниските екостандарти.
➡️ За колите до 100 конски сили – които са най-разпространените – увеличението е между 7 и 40 лв., като 40 лв. е за колите в екостандарт 0, 1 и 2, а за тези със стандарт 3 и 4 – е 17 лв.
ℹ️ Очакваме от тази промяна да съберем 18 млн. лв. повече, които ще инвестираме директно в подобряване на градския транспорт, в това число пускане на довеждащия транспорт от кварталите до метрото с пускането на третата линия на метрото и възстановяване на паркове и градини в кварталите.
✅ За осигуряване на повече средства за ремонти в кварталите – ремонт на квартални улици и тротоари – променяме данъка за възмездно придобиване на имуществото. Това е местният данък при сделки с имоти и коли.
➡️ Предложението ми е размерът на данъка от 2,5% да стане 3%.
➡️ Справедливо е тези средства да бъдат насочени към подобряване на инфраструктурата в кварталите.
➡️ Очакваме от този данък да съберем допълнително 20 млн. лв. Половината от тях ще дадем кметовете на райони, за да изпълняват своите програми за ремонт,. С другата половина ще финансираме основни ремонти на квартални улици и тротоари по инвестиционната програма на общината.
До края на деня предложенията за промени ще бъдат публикувани на сайта на общината. В рамките на месец всеки гражданин може да изпрати свое предложение и коментар.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш