С 432 км/ч по магистралата през 1938 г.

80-години от рекорда на Карачиола

R5682

През 30-те години на миналия век максималната скорост на серийните коли е от порядъка на 110-120 км/ч. На този фон изглежда зашеметяващо постижението от 432,7 км/ч, регистрирано през зимата на далечната 1938-а от германския пилот Рудолф Карачиола. Той е най-добрият автомобилен състезател от времето преди Втората световна война. На 28 януари 1938 г. Карачиола развива 432,7 км/ч с експериментален модел Mercedes W125 на аутобан A5 между Франкфурт и Дармщад. Този рекорд за движение с висока скорост по масови пътища е подобрен чак в края на 2017 г. от Koenigsegg Agera RS. Тогава шведската кола с мощност 1342 к.с. фиксира 445 км/ч на затворена отсечка от магистрала в Невада.

27-3-4kol

При нивото на развитие на автомобилната техника преди 80 години скорости над 400 км/ч изглеждат като научна фантастика. Инженерите на Mercedes хвърлят много труд за конструирането на кола, с която да си върнат от конкурента Auto Union (предшественик на Audi) редица рекорди, включително този за най-висока скорост. При историческото си постижение Карачиола управлява преработен вариант на състезателния модел W125, с който Mercedes триумфира в европейския шампионат (най-престижните серии до създаването на „Формула 1“). Шасито е „облечено“ в аеродинамичен пакет с коефициент на челно съпротивление само 0,17. В мощната охладителна система циркулира 48 л течност, инсталиран е и резервоар за 5 кг лед. Двигателят V12 с обем 5600 кубика генерира 736 конски сили, а цялото тегло на автомобила е по-малко от 750 кг. „Сребърната стрела“ оправдава напълно името си и осем десетилетия държи уникалния рекорд.

27-4-4kol

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили