120-килограмова дама измисли „Диета 60“

Екатерина Мириманова свали 60 кг и се превърна в знаменитост.

От дебела и уморена домакиня се превърна в знаменитост

Закуската е задължителна, вечерята - до 18 ч.

Никога не яжте по-късно от 20 ч.

Московчанката Екатерина Мириманова е пример за това как човек може благодарение на волята да промени целия си живот. 120-килограмовата дама живее дълго време като безволева, отпусната и потисната домакиня, докато решава да вземе съдбата в собствените си ръце.

Тя създава режим на хранене, известен като “Диета минус 60” или само “Диета 60”, благодарение на която за година и половина отслабва наполовина и се превръща в истинска красавица. Своята история Катя решава да опише в книгата “Системата минус 60, или моето вълшебно отслабване”, която бързо се превръща в бестселър. Сега тя живее с дъщеря си и мъжа си в Испания, пише, пътешества и продължава да се усъвършенства физически и духовно.

Прости правила

До началото на трансформацията си Катя се храни като повечето хора - не обръща достатъчно внимание на закуската, обеда пропуска, защото е заета, а вечерта яде като за световно. Този порочен кръг е първото нещо, което решава да преустанови.

Тъй като сутринта тялото изразходва най-много калории, са разрешени всякакви “опасни” за диетите храни, включително сладкиши - в разумни порции, разбира се. Забранен е обаче млечният шоколад. Забравете още консервите, полуфабрикатите, колбасите, кренвиршите, дори да са на закуска. Сутрешното ядене е задължително, защото дава старт на обменните процеси в организма. Изследвания показват, че тези, които го прескачат, през деня изяждат много повече храна и в края на краищата се сдобиват с по-висок индекс на телесната маса.

В следващото хранене - обяда, се изключва пърженото, а вечерта от сутрешното пиршество не остава нищо - режимът е направо спартански. Бял хляб може да се яде на закуска и обяд, но не повече от една филийка. Още по-добре изберете вместо него ръжен или диетичен.

Алкохолът, както се очаква, не е желателен. Екатерина все пак позволява по специален повод някоя и друга чаша червено сухо вино. Към подсладените чай и кафе със или без мляко е малко по-благосклонна - можете да ги пиете до 12 ч., но по-добре постепенно да се откажете от захарта. Затова пък газираните напитки, дори да са с подсладител, са изключени по всяко време. Въпреки препоръките на диетолозите да се изпива определено количество вода, Екатерина не смята, че това е важно за отслабването. Според нея трябва да пием вода, само когато сме жадни, а не да се наливаме.

Картофите и макароните имат особена съдба в “Диета 60”. На закуска можете да ги съчетавате с всякакви продукти като месо, птица, риба или морски дарове. На обяд започват ограниченията - можете да ги ядете само със зеленчуци или с малко количество сирене. Това правило важи и за супите - не трябва да се добавят картофи в месен или пилешки бульон.

Вечерята приготвяйте от нискокалорични продукти и се хранете до 18 ч. Ако режимът ви е такъв, че си лягате късно, можете да вечерята до 19-20 ч. Последният прием на храна е минимално калоричен, освен това не трябва да смесвате месо, риба, птица, морски дарове с въглехидрати (ориз, картофи, зърнени храни, макарони).

Какво е позволено

Можете да ядете всякакво месо, но не във вид на салами и наденици. Ако сте решили да обядвате или вечеряте пиле, махнете кожата и мазнините му. Морските дарове и рибите са разрешени, както и гъби и бобови растения. Картофите и макароните сведете до минимум, а ако много обичате паста, избирайте такава от твърди сортове пшеница.

В диетата на Екатерина можете да включите ядки, сушени плодове, ябълки, цитрусови, сливи (не повече от 6 на ден), киви, диня (1-2 парчета), ананас и авокадо. Бананите са разрешени само до 12 ч. и в неголеми количества. Млякото и млечните продукти са разрешени при условие, че следите маслеността им. По начало млякото е разрешено до 12 ч., сиренето - през цялото време, но максимум по 50 грама на ден. Майонеза, сметана, растително или маслиново масло можете да добавяте към яденето до 14 ч. в обем до 5 мл (1 чаена лъжичка). Готови сосове като соев, кетчуп, горчица, хрян, балсамов оцет се старайте да използвате през първата половина на деня. Всички натурални подправки, билки, пресен лук и чесън можете да ядете без ограничение.

Примерно меню за деня

Закуска (до 12 ч.): 2 варени яйца, ръжен хляб с масло и сирене, кафе (може сладко и с мляко).

Обяд (не по-късно от 15 ч.): каша от елда - около 200 г., варено месо - не повече от 150 г., салата от цвекло с 1 ч. л. майонеза, чаша чай без захар.

Вечеря (до 18 или 20 ч.): обезмаслена извара - не повече от 200 г., настъргана ябълка.

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Лайфстайл