2021: Възходът на свежите вина

Френско качество на български цени

Основният тренд за лято 2021 са бели и розе вина, с изразена свежест и подчертан плодов аромат. Около това мнение се обединиха винените експерти. На световната карта розовите вина запазват стабилен ръст за последните години като пандемията не е повлияла възходящата тенденцията. В България наблюдаваме същото, сочат данни от пазара. „Категорично можем да обобщим, че консуматорите у нас все повече повишават винената си култура, като по този начин увеличават изискванията си към винопроизводителите, което води до положително нарастване на съотношението цена-качество. Това се изразява и в пазарни числа – ценовият сегмент с най-висок ръст сред вината е „супер премиум“ (вина над 15 лв). Ръстът за последните 12 месеца е над 20 на сто.“, споделиха от екипа на една от най-популярните изби в последните години – New Bloom Winery. Тя е известна на пазара със сериите Verano Azur, PIXELS и Face 2 Face.  

Най-голям ръст бележат вината от „супер премиум“ сегмента, с цена над 15 лева

Не е новина, че розета тип Прованс запазват своята популярност сред родните потребители – казват експертите. Това е тренд, актуален вече години наред. Такова е розето в серията PIXELS - от френския сорта Гренаш, с нежен светлорозов цвят, но като качества по нищо не отстъпва на по-високия ценови клас във Франция. Търсят се също така бели купажни вина от два или повече сорта. „В серията Verano Azur разполагаме с купажно вино, което съчетава свежестта на Совиньон Блан и плодовостта на Вионие. Тази комбинация е изключително подходяща за летните месеци. Розето от същата серия е силна изява на сортовите аромати на Каберне Совиньон, които са типичните за сезона ягоди, малини и зрели бели череши. От друга страна, Совиньон Блан от серията PIXELS, напомня на вина от Новия свят, характерни със свежите си тревисти аромати“, споделят от New Bloom Winery. От самото си създаване избата има за цел да предлага вина точно за ценителите и любознателните към тази напитка. Различните серии и подбраните сортове предлагат своеобразна разходка из винения свят като дават възможност да се опитват както типичните вина в стил Нов свят, така и класическите аромати и усещания от вината в стил Стар свят.

Според експертите особено по-младите потребители, 18-25-годишните, обръщат внимание и на нововъведенията като винтови капачки, стъклени тапи и всичко, което прави виното по-лесно за съхранение и отваряне. „За последната година Verano Azur бележи ръстове въпреки трудната 2020 и затварянето на ресторанти и заведения. Марката е оптимистична, свежа и потребителите й разпознават в нея carpe diem и желанието за лекота и безгрижие. Още нещо важно отчитат от New Bloom Winery - 2021 е белязана и от възход в пенливите вина – световен тренд, който по-бавно намира отклик сред родната публика. Дават пример с тяхното PIXELS от сорта Глера, което бележи двуцифрен ръст на обемите за първите 6 месеца на 2021.

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Гурме