С отхвърлянето на петицията срещу магистрала „Струма“ Брюксел показа, че няма да търпи фалшификациите на „еколозите“
Пълен провал претърпя петицията на „зелените“ срещу магистрала „Струма“ в района на Кресненското дефиле. В понеделник подписката беше отхвърлена от Комисията по петициите. Това е ясен знак, че Брюксел няма да търпи лъжите на „екологичните“ организации от коалицията „За да остане природа в България“.
Повече от 15 години тези НПО-та правят всичко възможно, за да спрат изграждането на аутобана между Крупник и Кресна с твърдението, че така ще бъде унищожена природата в местността. Тази измама не е случайна – още през 2008 г. „природозащитниците“ започват да лобират за прокопаването на 16-километров тунел, който да бъде изграден от швейцарски консорциум. Идеята е отхвърлена от експертите и научната общност у нас. Причината – съоръжението ще излезе над 1 милиард евро и ще бъде опасно за хората и природата.
Въпреки това, за да изпълнят целта си, „природозащитниците“ непрекъснато изпращат лъжливи сигнали до евроинституциите, водят съдебни дела, манипулират българската и европейската общественост чрез очернящи кампании в местни и чуждестранни медии.
Само че „зелените“ не отчитат факта, че в Брюксел не са слепи и глухи, камо ли глупави, за да допуснат фалшификациите да им повлияят. И това пролича ясно по време на заседанието на Комисията по петициите.
На дебата шестима български евродепутати се обединиха в защита на националните интереси. Андрей Новаков, Ангел Джамбазки, Андрей Слабаков, Емил Радев, Илхан Кючук и Александър Йорданов обориха представителите на „зелените“ Десислава Стоянова, Петко Ковачев и Димитър Василев – Велин. Българските представители показаха стряскащата действителност – от 2010 до 2019 г. в сегашния двупосочен и тесен пътен участък на пролома, при 531 тежки катастрофи са загинали 235 души.
В подкрепа на вносителите на петицията се изказаха единствено представителите на европейските „зелени“.
В залата не посмя да присъства евродепутатът от „Демократична България“ Радан Кънев, който лично придвижи подписката в ресорната комисия. Кънев измисли абсурдно оправдание. (виж карето "Мъката на Радан Кънев")
Да се отречеш от България
„Срамувам се да съм българка“, написа във фейсбук Десислава Стоянова, след като евродепутатите от Комисията по петициите не повярваха на нито една дума, казана от нея, Петко Ковачев и Димитър Василев – Велин.
От България се отрече и друг „зелен защитник“ на Кресненското дефиле – Стоян Бешков от Националния природонаучен музей - „Срам ме е, че съм българин“, написа той във фейсбук.
Явно фактът, че европейските институции разкриха какво представляват „зелените“ и отказват да ги слушат не се отразява добре на техните нерви.
Какво представляват
Още през август „Труд“ предупреди в свое разследване за началото на нови атаки срещу АМ „Струма“ в района на Кресненското дефиле. Поводът беше поредният лъжлив сигнал до еврокомисаря Франс Тимерманс.
Писмото е подписано от същите хора, които в понеделник защитаваха петицията – Десислава Стоянова. Димитър Василев – Велин, Петко Ковачев. Името на Стоянова стои и под сигнал до европейския омбудсман Емили О`Райли, в който ЕК е обвинена в бездействие по случая с АМ „Струма“ - тоест „зелените“ вече атакуват и самата Комисия.
Пускането на сигнала до Тимерманс е съпроводено и с разпространението на филм в интернет. 17-минутното видео е качено в платформата за видеосподеляне Youtube.
В него участват „местни“ хора, „международни“ експерти и български „еколози“. Но всъщност пред камерата застават активисти, подписали клеветата, пратена на еврокомисаря, както и техни приближени. Като „експерт“ е представен „срамуващият се от България“ Стоян Бешков. Във филма е и Димитър Василев – Велин, автор на петицията. Той посочен за местен противник на аутобана през пролома. Истината е, че Василев е учредител на партията на „еколозите“, а през 2006 г. е арестуван при опит да нахлуе на заседание на Висшия експертен екологичен съвет в Министерството на околната среда и водите. А в понеделник беше в ЕП като „защитник“ на природата в Кресненския пролом.
Дори в ЕК да са прозрели само тази малка част от начина на действие на „зелените“, това е стигнало на чиновниците в Брюксел да разберат, че си имат работа със неискрени хора. Такива, които работят за лични и политически интереси. Те са обединени в коалицията „За да остане природа в България“.
Коалицията
Както „Труд“ е писал в своите разследвания за „зелените“, „За да остане природа в България“ е семейно приятелски кръг, обслужващ политическите и финансови интереси на своите членове. Освен подписалите „сигнала“ до Тимерманс и петицията, в кръга са и нелегитимният председател на Асоциацията на парковете Тома Белев и съпругата му Веселина Кавръкова, ръководеща тукашния филиал на швейцарската офшорка Световен фонд за дивата природа (WWF). В групата е и съпругата на Андрей Ковачев - Катерина Раковска, работеща във WWF-България.
Коалицията е едно с политическа партия, доскоро носеща името „Зелените“. В началото на тази година формацията се преименува. Причината е окончателно съдебно решение, според което името „Зелените“ е откраднато и ползвано незаконно в продължение на 11 години.
В момента партията е с ново название - „Зелено движение“ и е част от „Демократична България“, заедно с ДСБ и „Да, България“. Техен представител в ЕП е именно Радан Кънев.
Изграждането на аутобана
Източният вариант на АМ „Струма“ в момента очаква финансиране от Брюксел. Той е избран, след като отпада идеята за 16-километровия тунел. За мегасъоръжението лобират „еколозите“, но идеята е отхвърлена.
Доводите на експертите са, че това е най-сеизмичната зона в страната, в която е било най-силното земетресение в историята на България – 7.8 по скалата на Рихтер през 1904 г.
Друг много сериозен аргумент срещу тунела е, че скалите в района са с повишена естествена радиоактивност. 10 милиона тона ще е изкопаната радиоактивна скална маса, която трябва да бъде депонирана в близост до строителните дейности - тоест в хабитатите на защитените видове, които „зелените“ уж бранят.
Огромен проблем е и високата цена на съоръжението – над 1 милиард евро, като поддръжката му ще струва около 50 милиона евро годишно. А времето за изграждане е между 6 и 8 години.
Но „природозащитниците“ лобират швейцарският консорциум „Амберг“ да се включи в изграждането на тунела. Това едва ли е случайно, след като водещата им организация WWF е регистрирана като офшорка на територията на Конфедерацията.
В опита си да обслужат чуждите интереси „еколозите“ пускат жалби, но българският съд окончателно ги отхвърля през 2017 г.
След като атаките срещу АМ „Струма“ са блокирани в България, на „природозащитниците“ им остава само един вариант - да излъжат европейските институции. Но в понеделник, с отхвърлянето на петицията, окончателно се разбра, че и Брюксел няма да повярва на „зелените“. Така единствените, които се съобразяват с тях, са някои политици в нашата страна. Но скоро и те ще свалят доверието си от фалшивите „еколози“.
Мъката на Радан Кънев
„Бях в България, защото трябваше да присъствам на един дълго планиран семинар на фондация „Конрад Аденауер“ - така Радан Кънев оправда своето отсъствие от дебата за петицията срещу АМ „Струма“. Бившият шеф на ДСБ дори запя нова песен - на петицията срещу автомагистрала „Струма“ се отдавало много голямо значение и се вдигнал прекален медиен шум, а всъщност тя не била толкова важна.
Така Кънев за пореден път изпадна в шизофренична ситуация – два месеца е работил да вкара подписката за гласуване в Комисията. А във важния ден го няма в зала, за да я подкрепи, защото „не е важна“.
По подобен начин действаше и неговият предшественик Светослав Малинов, който дълго време работи срещу пакета „Мобилност“ и накрая се скри при гласуването му в ЕП.
Очевидно е, че докато българските десни избиратели изпращат в Брюксел раданкъневци и светльомалиновци, нищо добро не чака дясното у нас.
Подкаст с Виктор Блъсков: Български "фактчекъри" и глобалисти, работили по схема за цензура