Електрическите коли се повреждат 60% по-често от бензиновите

Надеждността на електрическите автомобили все още не е достигнала нивото на бензиновите и дизеловите.

Нови данни на британската Автомобилна асоциация показват по-висок риск от пътни поведи, но и важни предимства

Шофьорите на електромобили са по-склонни да се объркват от предупредителните светлини

Поправят ги безплатно

Електрическите автомобили се повреждат по-често и оставят шофьорите на пътя. От 30 хил. шофьори, участвали в проучване за надеждност през последните две години, един от десет (10,9%) е съобщил, че колата му е имала повреда, която я е направила негодна за движение. Когато се анализират отговорите според вида на горивото, данните показват, че на собствениците на електрически автомобили по-често им се налага да се обаждат за помощ при повреда.

От анкетираните собственици на батерийни автомобили 16,8% са посочили, че колата им се е повредила през последните 24 месеца. За сравнение – при собствениците на бензинови автомобили този процент е само 10,7%. Хибридите (14,1%) и дизелите (15,4%) също имат статистически по-нисък процент на повреди, показва докладът.

Освен това, когато електрическите коли претърпяват проблеми, те по-рядко могат да бъдат поправени на място, което означава, че шофьорите не могат да продължат пътуването си.

Проучването идва след като ръководители на британската Автомобилна асоциация заявиха, че повредите при електрическите возила са по-чести, въпреки общото схващане, че те са по-надеждни поради по-малкото си движещи се части в сравнение с традиционните автомобили.

Според доклада само в един от четири случая, когато електрически автомобил остане на пътя, сервизната компания успява да го поправи напълно, за да може да продължи пътуването. За сравнение – при бензиновите коли двама от пет собственици са съобщили, че техникът ги е върнал на пътя след обаждане.

Без изненада, електрическите автомобили са най-често транспортирани до сервизи (поради риска от повреда на електромоторите при бутане). При бензиновите коли само 29,6% са били бутани до сервиз или до дома на собственика.

Електрическите автомобили са податливи не само на пробиви и изтощени батерии, но и на редица други проблеми – включително заклещващи заряди кабели и технически грешки.

Експертите от Автомобилната асоциация на Острова смятат, че „често срещано погрешно схващане“ е, че електромобилите са по-малко податливи на повреди поради по-малкото си движещи се части, като всъщност процентът на повреди при тях е „леко по-висок“.

Едмънд Кинг, президент на организацията, допълва, че шофьорите на електрически коли са по-склонни да се объркват от предупредителните светлини и да спрат, за да потърсят помощ. За разлика от тях, собствениците на бензинови автомобили по-често продължават до най-близкия сервиз при поява на аварийни индикатори.

Въпреки това, Кинг оценява, че 90% от повредите при електрическите коли могат да бъдат отстранени на място (в сравнение с 86% при традиционните автомобили), като често е достатъчен „прост рестарт“ – въпреки че това противоречи на данните от проучването с шофьорите. Собствениците на електрически автомобили отбелязаха и някои положителни аспекти – повредите при тях по-често се поправят безплатно. Според данните 89% от повредите са отстранени без заплащане, а само 3% от шофьорите са платили над 1500 паунда за ремонт.

При хибридите 91% от случаите са безплатни, а при бензиновите автомобили – само 76%. Дизеловите коли са най-малко вероятно да бъдат поправени безплатно – само две трети от собствениците са получили безвъзмездна помощ. Но вероятната причина за това, е че има по-стари бензинови коли, на които е изтекла гаранцията.

Тенденцията ясно показва, че макар електрическите автомобили да предлагат редица предимства, надеждността им все още не е достигнала нивото на традиционните автомобили. Автомобилните експерти смятат, че с развитието на технологиите този проблем ще бъде преодолян в следващите поколения електрически превозни средства.

Очаква се следващите поколения електрически автомобили да предложат не само екологичност, но и по-висока стабилност. Дотогава собствениците трябва да са наясно с особеностите на електрическия транспорт и да разчитат на специализирани сервизи при необходимост.

Най-четени