Пиастри най-бърз и в Барселона

Автор: Труд

Австралийският пилот на Макларън Оскар Пиастри спечели Гран при на Испания във Формула 1, което бе девето от общо 24 състезания за сезона. Той тръгна от първа позиция и направи перфектно каране, като завърши пред съотборника си Ландо Норис (Великобритания), който тръгна също от първа линия. Това е пета победа за Пиастри през година, който и лидер във временното класиране на пилотите. 
На трето място се нареди пилотът на Ферари Шарл Льоклер от Монако, който тръгна от седма позиция на старта.

В класирането следват Джордж Ръсел (Великобритания, Мерцедес) и Нико Хюлкенберг (Германия, Заубер). Точки от състезанието взеха още Люис Хамилтън (Великобритания, Ферари), Исак Хаджар (Франция, Рейсинг Бул), Пиер Гасли (Франция, Алпин), Фернандо Алонсо (Испания, Астън Мартин) и Макс Верстапен (Нидерландия, Ред Бул), който бе наказан заради инцидент в края. 

На старта на състезанието започналият от първа позиция Оскар Пиастри тръгна много добре, но отличен старт направи и световният шампион Макс Верстапен, който от втора редица излезе на второ място в класирането след първия завой. Много добре тръгна и пилотът на Ферари Шарл Льоклер, който спечели две позиции на старта и се придвижи на пето място.

Още в третата обиколка британският пилот на Мерцедес Джордж Ръсел загуби две позиции, за което търпя укор от щаба на тима му, които по радиото го призоваха да бъде по-концентриран.  Още в първите десет обиколки Льоклер изпревари съотборника си във Ферари Люис Хамилтън след нареждане от бокса.

В 12-ата обиколка французинът Пиер Гасли бе първият, който влезе в бокса за смяна на гумите и сложи софт на болида си.

В следващата обиколка Ландо Норис изпревари Макс Ферстапен, като така начело на колоната се озоваха двата болида на Макларън.  

След първата четвърт на състезанието и след спирания за повечето пилоти лидер бе Пиастри пред съотборника си Ландо Норис, а трети бе Шарл Льоклер, като шестицата се допълваше от Джордж Рюсел, Кими Антонели (Мерцедес) и Макс Верстапен.

В 22-рата обиколка двата болида на Макларън най-после влязоха в бокса за смяна на гумите, като Верстапен излезе за кратко начело.

В 27-ата обиколка пилотът на Уилямс Александър Албон бе принуден да напусне състезанието след инцидент, при който загуби крилото на болида си.

В средата на състезанието Оскар Пиастри имаше 5 секунди преднина начело на класирането пред Ландо Норис, докато Макс Верстапен направи второто си влизане в бокса, за да сложи гуми медиум и отстъпи третото място на Шарл Льоклер. В 36-ата обиколка обаче световният шампион от Нидерландия изпревари пилота на Ферари.

В 43-ата обиколка Льоклер също смени гумите си с медиум, което обаче му струва това, че бе изпреварен от съотборника си Люис Хамилтън.

В 48-ата обиколка Верстапен влезе в бокса, за да сложи меки гуми, което явно бе агресивна стратегия от тима му Ред Бул.

Пет обиколки по-късно Верстапен за малко се измъкна от катастрофа в Оливър Бирман, който го затвори на завой и предизвика гнева му, но преднината на двата болида на Макларън се увеличи преди финалните спринтове.

Десет обиколки преди края двигателят на Кими Антонели бе в пламъци, което наложи излизането на пистата на кола за сигурност.

В 61-вата обиколка третият Верстапен се качи на бордюра и за миг загуби контрол върху болида си, което позволи на Шарл Льоклер да го атакува и да го задмине, като двамата леко се удариха при разминаването.

В последната обиколка Верстапен първо отказа да пропусне застигналия го Джордж Ръсел, но няколко завоя по-късно все пак отстъпи позиция пред британския пилот, като инцидентът между двамата се разглеждаше. Верстапен бе наказан с десет секунди за инцидента и завърши едва десети.

На финала на състезанието знамето развя полският голмайстор на Барселона Роберт Левандовски. 

Най-четени