Peugeot 3008: „Лъвът“ показва острите си зъби

Разпознава се от пръв поглед

Моделът предлага задвижване на бензин, дизел и Plug-in хибрид с 4х4

След четири години успешни продажби Peugeot 3008 излиза с обновен дизайн, повече електронни системи, функции за комфорт и други подобрения. Преминалият през фейслифт “Автомобил на 2017 година в Европа” се познава веднага по променената предница. Отличителният знак на френския “лъв” стават забележителните дневни LED светлини, които започват от фаровете и се спускат надолу в бронята подобно на оголени кучешки зъби. Без да прекаляват с агресията, дизайнерите са придали на колата по-динамична, елегантна и модерна визия с характерни само за Peugeot елементи, които откриваме и в други нови автомобили на марката като 208, 2008 и 5008.

Новата радиаторна решетка например е без рамка, а върху предния капак е изписано означението на модела. При високо оборудваните версии GT решетката е различна, като подчертава тяхната ексклузивност.

Фаровете са доразвити, като формата им става по-издължена, а светлината се излъчва с LED технология още от базовото ниво. При моделите GT отново има разлика и във фаровете, които са с удължен светлинен “подпис” и с функция за осветяване в завои при скорост до 90 км/ч.

Вместо допълнителни предни светлини за мъгла е добавена нова функция в LED фаровете. Те светят с намален интензитет на къси светлини, когато водачът активира задните светлини за мъгла. Задните светлини са модернизирани и също работят с LED техология, която акцентира върху специфичната им триизмерна форма. Обогатена е и гамата от цветове и джати, а за най-взискателните купувачи е предназначен нов “черен” пакет със затъмнени екстериорни компоненти.

В интериора на моделите с бензинови и дизелови двигатели с автоматична трансмисия има селектор за избор на режим на шофиране - нормален, спортен и еко. При Plug-in хибридите режимите са електрически, хибриден и спортен, а при модела Hybrid4 300 е добавен и режим за 4х4.

По отношение на задвижването Peugeot дава широк избор от системи. Конвенционалните версии са оборудвани с бензинови мотори с обем 1,2 л и мощност 130 к. с., като скоростната кутия може да е механична с 6 предавки или автоматична с 8 предавки. Върховата модификация в тази група разполага с 1,6-литров мотор със 180 к. с. и автоматик. Под капака на дизеловите варианти работи 1,5-литров комън рейл с ресурс от 130 к. с. или 180 к. с.

Plug-in хибридната гама се състои от две модификации с 8-степенен автоматик - Hybrid 225 (с две задвижващи колела и мощност 225 к. с.) и Hybrid 300 (с четири задвижващи колела и мощност 300 к. с.). Електрическият им пробег е съответно до 56 км и до 59 км. По-мощният вариант е оборудван с втори електрически мотор на задния мост, който осигурява предаване на тягата 4х4. Литиево-йонната батерия с капацитет 13,2 киловатчаса може да се зарежда с различна интензивност. Времето за пълно зареждане варира от 7 часа (от стандартен контакт) до 1 час и 45 минути (от уолбокс с мощност 7,4 киловата).

Peugeot насърчава покупката на Plug-in хибридни модели 3008 с редица услуги за потребителите. Сред тях са специални договори за сервизно обслужване и пътна помощ, гаранция от 8 години или 160 км за 70% от капацитета на зареждане на батерията, сертификат за батерията за по-лесна препродажба на автомобила с фабричната гаранция. Допълнителни удобства за ползвателите на Plug-in хибридите са възможностите от телефона да се активира предварителна климатизация на купето на автомобила, както и да се проверява или стартира зареждането на батерията.

Нова система за нощно виждане

За първи път в сегмента на компактните SUV модели Peugeot 3008 предлага система за нощно виждане, която разпознава живи същества (хора и животни) пред автомобила. Обхватът на технологията е до 200-250 м. При засичане на такъв обект, той се изобразява на цифровия панел в полезрението на водача.

Моделите с 8-степенна автоматична трансмисия разполагат с адаптивен автопилот с функция за спиране и потегляне. Тя автоматично рестартира автомобила, ако е бил спрял за по-малко от 3 секунди. Иначе е необходимо само натискане на педала на газта или контролния бутон на волана.

Водачът работи и с други хайтек функции като система за движение в избраната лента и разширено разпознаване на пътни знаци, включително „стоп“, „еднопосочна улица“, „забранено изпреварване“ и др. Автоматичното аварийно спиране вече засича пешеходци и колоездачи през деня и нощта при движение със скорост от 5 км/ч до 140 км/ч и предупреждава при риск от сблъсък. 

Паркирането се улеснява от система за автоматично заемане на паркомясто (успоредно и перпендикулярно), както и от изглед на 360 градуса с камери отпред и отзад. При дълги пътувания водачът получава предупруждения при признаци на умора, тъй като се анализират микродвиженията му с волана. На тъмно превключването между къси и дълги светлини се извършва автоматично.

Системата за контрол на сцеплението управлява предаването на мощността към колелата в 4 режима (нормален, сняг, кал, пясък), като предотвратява буксуването на хлъзгава настилка. Спускането по стръмни наклони се облекчава от система за движение с постоянна ниска скорост.

В името на комфорта Peugeot 3008 предлага също безконтактен достъп до багажника, подвижен панорамен покрив, масажиращи седалки и електрическа ръчна спирачка. 

Подобрени нива на оборудване

Обновеният модел Peugeot 3008 предлага нова структура на нивата на оборудване. Основните нива са три, като всяко от тях може да бъде надградено с пакет от определени екстри.

Любителите на модерните комуникации могат да интегрират смартфоните си в автомобила, а чрез технологията Mirror Screen да прехвърлят техните менюта върху мултимедийния екран на централната конзола. Зареждането на телефоните се извършва безжично в специално гнездо или с кабел от USB портове - един отпред и два нови за задните места.

За почитателите на добрия звук е предназначена първокласна аудиосистема FOCAL. С отличителен цвят са покрити решетките на високоговорителите в купето. Предлагат се нови интериорни декорации и тапицерии, включително червена кожа напа.