Европейските страни и САЩ постигнаха съгласие за условията на ядрената сделка в Иран

Макрон: Тръмп и аз сме гарантите на световния ред

Декларацията от срещата ЕС-Западни Балкани ще бъде подписана само от 28-те страни-членки

Пиарът на „Младост”: Бившият кмет Петко Дюлгеров умишлено е подхвърлил парите в колата на Иванчева

Агенцията за борба с градушките открива новия сезон с 8600 ракети

Какви разказва полицай на сексолог?

Валентин Радев: Ще увеличим хората при охрана на мачовете

Адвокатът на мъжа, хвърлил бомба срещу полицайка: Йордан Исаев иска да сключи споразумение с прокуратурата

Фенът, който рани полицайката: Много съжалявам!

Нинова: Високата заплата на депутатите не попречи на „Суджукгейт“ и „Хасовогейт“ Възнагражденията не се дават, за да не се краде, допълни лидерът на БСП

Адвокатът на бомбаджията: Друг човек му я е подал, бутнали го докато хвърля

“Фейсбук” отчита значителен ръст в поставените под предупреждение или премахнати публикации с екстремистко съдържание

Движението в тунел “Ечемишка” на “Хемус” ще бъде двупосочно в тръбата за Варна днес

Комисия в американския Сенат одобри номинацията на Майк Помпео за държавен секретар

Страните от Г-7 може да въведат нови санкции срещу Русия заради ситуацията в Донбас

Създадоха диамантени нанонишки за космически асансьор

Изследователи от Пенсилванския щатски университет в САЩ са открили начин за производство на диамантени нанонишки, които биха били идеалният материал за въже за космически асансьор от Земята до Луната, пише Discovery News. Екипът, ръководен от преподавателя по химия Джон Бадинг, е приложил цикли от променливо налягане към изолирани течни молекули бензол и с удивление е установил, че пръстените от водородни атоми се подреждат в стройни, правилни вериги. Учените са очаквали, че молекулите на бензола ще реагират неорганизирано, но вместо това те са формирали нишка, 20 хиляди пъти по-тънка от човешки косъм, която вероятно е най-здравият създаван някога материал.

Една от първите идеи е била, че диамантените нанонишки, които са едновременно забележително леки и здрави, биха могли да са перфектно решение за космически асансьор. За такова съоръжение би бил необходим дълъг кабел, закотвен към Земята, който се издига към Космоса, за да се закачи към сателит в орбита.

Наскоро екип от Куинслендския технологичен университет в Австралия направи модели диамантени нанонишки, използвайки симулации на молекулна динамика. Учените стигнаха до заключението, че материалът е значително по-гъвкав, отколкото се е смятало, че може да бъде и е изключително обещаващ за разработването на технологии в областта на аеронавтиката. Симулацията беше публикувана в началото на месец ноември.

Създадените от изследователите в Пенсилвания диамантени нанонишки може да са първата крачка към превръщането на дългоочаквания космически асансьор в реалност. Концепцията е предложена за пръв път през 1895 година.