Бастнезитът знае за какво мечтаеш Бижутата с него се броят на пръсти

Поледицата прати близо 100 души в „Пирогов“

Интензивен трафик на ГКПП „Капитан Андреево“ и ГКПП „Дунав мост – Русе“

Туск предупреди Макрон за отношението му към Западните Балкани

Македонски автобус се преобърна в Сърбия, 26 души са ранени (СНИМКИ)

Три земетресения на гръцкия остров Крит

Екатерина Захариева: Изказването на Путин за „Турски поток“ и изгоненият български дипломат нямат общо

Опасен астероид може да премине край Земята

Катя Радева от Плевен: Центърът на д-р Емилова е храм за духа и тялото Плодолечението прави всеки мой ден щастлив, споделя жената

Захариева: България успя да наложи темата за Западните Балкани като приоритет на целия ЕС

Сценаристът на „Маскираният певец” Влади Априлов пред „Труд”: При следващ сезон ще крием участниците три пъти повече

Санкциите срещу „Северен поток 2“ са включени в проектобюджета за отбрана на САЩ

АПИ напомня: Проверете валидността на е-винетките си

Президентът организира среща за обсъждане на проблемите при проведените местни избори

Съдът пусна от ареста сина на Миню Стайков

Амбър Хърд: Бисексуалността ми дава избор

Жал ми е за днешните моделки

Винаги ще бъда момиче от Тексас

Още от малка обичам да поемам отговорност

Винаги съм харесвала огромните филми с много специални ефекти, които те отдалечават от реал­ността

На 33 години Амбър Хърд изглежда превъзходно и оправдава репутацията си на едно от най-качествените лица и тела в Холивуд. Момичето от Тексас е глобална сексуална икона. От просторите на огромния и добре въоръжен каубойски щат, Амбър покори върховете на модната индустрия, а после и киното. Тя се снима от средата на миналото десетилетие и доказва себе си с малки роли в North Country и Alpha Dog. По-късно прави главна роля в All the Boys Love Mandy Lane. Хърд привлича вниманието на по-широката публика с изявата си в екшън комедията “Ананас експрес”. Еротичното електричество, което излъчва Хърд пък най-силно се забелязва в градския трилър „Информаторите” по предизвикателния роман на провокативния майстор Брет Истън Елис. Но най-много се шуми около личния живот на Хърд. Тя се разведе с Джони Деп след жестоки скандали и взаимни обвинения, а в момента се съдят. После имаше кратка афера с милиардера Илон Мъск, а сега се е фокусирала върху актьорската си кариера и задължителния за този тип знаменитости либерален активизъм.

– Амбър, преди да пробиете в киното имате успешнеа кариера на модел, но днес сте много критична към фешън индустрията. Какви са причините?
– Бих искала да видя драматична промяна в модните среди. Фешън светът трябва да върви към повече прозрачност и устойчивост. Ако трябва да съм честна, жал ми е за днешните моделки. Те са стока, експлоатирани са, използвани са. Постоянно ги подценяват и изтискват, изцеждат ги, а после ги захвърлят на боклука. Всичко в тази индустрия трябва да се промени и подобри още на индивидоално ниво, на корпоратимно ниво, на държавно ниво. Прозрачността е вече една от водещите мотивации на консуматорите, на плащащите клиенти. Модната индутрия трябва да въври към по-етично отношение във всяко едно свое измерение. Но нещата започват и с личния пример. Понякога може да бъде истинско бреме да си модел за подражание. Но още от детска възраст аз съм ориентирана към поемането на отговорност. Аз съм индивидуалист и се плаша от конформизма. А в модната индустрия конформизмът е навсякъде.

– Колко важно беше за вас израстването в Тексас?
– До известна степен. Имам много мъжки черти. Аз съм момичето на татко. Обичам оръжията и стрелям доста добре, а това си е направо тексаски архетип. Тук всички са запалени по огнестрелните оръжия и притежават по няколко. Щатът е доста добре въоръжен, меко казано. Някои къщи са снабдени с цял арсенал. Нищо общо с Европа.

– Вие често обсъждате вашата нетрадиционна сексуалност. Как приемате реакциите на медии и публика?
– Когато осъзнах, че съм станала разпознаваема и имам участие във формирането на обществения разговор като лице от големия екран, реших да действам. С оглед на достъпа до медиите, с който разполагам трябваше да се запитам дали не съм част от проблема с отношението към хората с различна сексуалност. Да, аз съм бисексуална и се чувствам прекрасно. Излизала съм с жени и мъже. Бисексуалността ми дава избор, моята сексуална ориентация и идентичност не е някаква шега или eвтин медиен трик.

– Как приехте грандиозния глобален успех на супергеройския екшън епос „Аквамен“, в който играете една от главните роли?
– Да участвам в „Аквамен” беше изключително приятно приключение и преживяване. Винаги съм харесвала огромните филми с много специални ефекти, които те отдалечават от реалността и ти дават магически ключ към други и толкова различни светове. „Аквамен” е пищен и развлекателен филм, който ще допадне на много хора и аз съм сигурна, че ще се представи страшно добре в кината. Толкова много професионализъм и талант са инвестирани в този проект. Средата, декорите, атмосферата, гримът, ефектите, звуковия фон, музиката… „Аквамен” е епичен спектакъл, героична приказка, вдъхновена от древна митология. Много се гордея с моята героиня Мера. Надявам, се че тя ще стане любимка на публиката.

– Как гледате на тоталната културна доминация на филми като „Аквамен“?
– Супергероите са част от древната човешка митология, фокусирана върху нашето колективно желание да се справим с всички проблеми, да надскочим природните си ограничения и да се докоснем до боговете. Според много съвременни философи и културни коментатори супергероите са нашата репрезентация на божественото и свръхчовешкото в една модерна епоха, лишена от религиозни образи и мотиви. Толкова много хора са разочаровани от реалността и постоянно виждат негативни събития, чиито ефект е засилен от интернет културата и 24-часовото покритие с новини от цял свят през цялото време. Създава се усещане за постоянна криза и тревога, за проблеми без решение. Супергероите предлагат изход от тази действителност.

– За вас те са нашият изход от проблемите на реалността?
– Гледам на тях като на метафора на нашето желание да бъдем всесилни и да можем да раздаваме справедливост, да можем да летим, да скачаме сякаш гравитацията не съществува, да вдигаме камиони и да наказваме лошите. Комиксовите супергерои намериха своето най-масово и печелившо изражение именно в големите студийни филми. Защото днес в Холивуд бюджетите са огромни и капацитета за създаване на фантастични светове и персонажи е грандиозен. Тези филми струват по 150-200 милиона долара всеки, пълни са с технически чудесии и хората знаят, че е задължително да бъдат гледани на възможно най-големия екран с безупречна звукова система и в компанията на семейство и приятели. Комиксовите супергерои на кино действат като фикционални обединители на хората в една все по-разединяваща социална ситуация.

– Някои хора в средите смятат, че комиксовите филми засенчват всичко останало и в крайна сметка вредят на киното като изкуство. Вярно ли е това според вас?
– Авторските филми с дълбоки психологически портрети са моя страст и са много важни, но това не значи, че аз не мога да открия очарованието в един зрелищен филм с много ефекти и визуални фойерверки. Особено когато е част от тази нова културна тенденция. Но място за качествено арт кино винаги ще има. Светът е пълен с прекрасни фестивали и кина, ориентирани към авторските произведения. Аз редовно участвам в подобни проекти и ще продължа да подкрепям смелото независимо кино.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.