Бионсе: Без глутен и соя

22-дневното веганско предизвикателство

Висока и слаба като щека жена или миньонче, тежко колкото хилаво котенце, едва ли имат какво ново да ви кажат за диетите. Защо ли? Защото стройната фигура или им е генетично заложена - по закона на световната несправедливост има и такива жени, които се хранят безразборно с боклуци, калорийни бомби и мазнотии, но не могат да качат и грам. Или пък са слаби вследствие на хранително разстройство.

Но когато една сочна и пълнокръвна жена като Бионсе пред очите ви за месец-два след раждане си възстановява формата и изглежда перфектно, ето това е постижение! Ненапразно Бионсе е един вид гуру сред пазещите диети. Тя винаги е избирала възможно най-ефикасните режими за отслабване. Последно се стопи с последният писък на модата по отношение на диетите, наречен 22-дневното предизвикателство. За този период звездата свали 9 килограма и се появи на големия музикален фестивал в калифорнийския град Коачела полугола и суперсекси.

Бионсе е последователка на веган гуруто Марко Борхес. Цялата идея за 22-дневното предизвикателство идва от книгата му “Революция за 22 дни” и “Готварска книга за 22 дни”. Самият автор смята, че отказът от животински продукти подобрява вида на кожата, съня, секса и намалява наднорменото тегло.

Макар че в България може би не всеки може да си го позволи, ето в какво се състои последната диета, с която се втали Бионсе.

Първо да изясним, че това не е диета в класическия смисъл, а хранителен план за 22 дни. Идеята е, че на човек са нужни 21 дена, за да формира нови хранителни навици, каквато е всъщност целта ни - да отслабнем без йо-йо ефект. Менюто не зависи от участника, то се поверява в ръцете на фирма. Избирате конкретен план, набелязвате начален ден за диетата и... след това от вас е иска само да устискате. Храната - с предварително изчислени калории, ви се доставя всекидневно. Ядете само това, което получавате от доставчика. Пропускаме една немалка подробност: предизвикателството е само с веганска храна. За да се отърве тялото от натрупаните килограми, му даваме почивка от привичните ястия и напитки. През цялото време не пием алкохол и избягваме храни със соя и глутен.

Второто важно нещо е, че има възможност да се опитаме да издържим 22-дневното предизвикателство и без услугите на фирма. Не е нужно дори да сме въшливи с пари. Всеки с връзка с интернет може да се включи на сайта challenge22.com, откъдето всекидневно ще получава рецепти и във фейсбук групата, в която може да задава въпроси и да общува с други участници от цял свят. Ментори, диетолози и доброволци дават подкрепа на хората, които са се включили в групата.

Рецепти ден по ден може да намерите на сайта www.22daysnutrition.com.

Номерът е, че менюто не само че е без животински продукти, но и ястията са с много ниско калорийно съдържание.

Третото нещо, което трябва да се знае за 22-дневното предизвикателство, е че ще трябва за 22 дни да забравят за хляба, солетите, курабийките, пиците и сладкишите, освен ако не са от елда или чия. Соевото мляко в кафето не е вариант, понеже трябва да избягваме и соевите продукти. Всякакъв вид алкохол е забранен.

 

Примерно дневно меню

61-2Закуска

Смути от 1 замразен банан, 1/2 чаша замразено манго на кубчета, една купичка листа от спанак, 1/2 авокадо и 1 чаша кокосово мляко.

Обяд

Ечилада от киноа, червена леща и черен боб; салата.

Закуска

Ябълка с 10 сурови бадема.

Вечеря

Салата от рукола с печена тиква, годжи бери и карфиол.

Десерт

2 сурови вегански бонбона.

 

Рецепта

Веганска енчилада

61-3Време за приготвяне: 30 мин.

Продукти за 4 порции:

1 с.л. зехтин, 1 глава лук, 1 червена чушка, 2 скилидки чесън, 1 ч.л. млян кимион, 1 ч.л. чили на прах, щипка кайенски пипер, консерва домати на кубчета (700 гр.), 1 чаша киноа, 1/2 чаша червена леща, 1 чаша вода, чаша и половина черен боб от консерва, сол.

Начин на приготвяне:

Задушавате до омекване лука и ситно нарязаната чушка (около 8 минути). Добавяте чесъна, кимиона, чилито и кайенския пипер. Задушавате за една минута. Добавяте останалите продукти, разбърквате и оставяте да ври за около 15 минути, докато омекнат лещата и киноато.

За украса:

Пресен кориандър, авокадо, репички.

Енчиладата се поднася украсена с резенчета авокадо, листа кориандър и репички на тънки филийки.

Ястието е безглутенова веганска протеинова бомба. В една порция има 368 калории, от които 60% въглехидрати, 16 - фибри, белтъчини - 17 и мазнини - 6.

Коментари

Задължително поле