Два униката за колекционер
Изминаха 50 години от производството на последния Jaguar E-Type. За британските автомобилни ценители това е най-красивата кола за всички времена, категорично потвърдено от мащабна анкета на в. „Дейли Мейл“. На Енцо Ферари са приписвани думите „по-красив автомобил не е създаван“, но това изказване така и не е потвърдено. Безспорно е обаче, че Jaguar E-Type продължава да буди възхита, макар че не моделът не се произвежда от половин век насам.
Има и някои изключения обаче. За страстен колекционер и лоялен клиент на Jaguar от Югоизточна Азия сега са създадени два възпоменателни автомобила. Реално това са възстановени кабриолети E-Type с повече от 2000 часа ръчен труд от експертите на Jaguar Classic Works. Единият е лакиран в емблематичната за британските спортни коли зелена боя Greenet Green, а другият екземпляр е в черен цвят Opal Black. И двата лака са от автентичната цветова гама на E-Type от 1974 г.
Интериорът съчетава уникални материали като безаналогова шотландска кожа, полускъпоценни камъни, злато и сребро.
Седалките са в светлокафява кожа от шотландското село Бридж ъф Уейр, известно с висококачествените си кожени изделия. Тапицериите са ръчно изработени и ушити в работилницата на Jaguar Classic - с подходяща черна и кафява кожа. Други интериорни елементи също са изработени по поръчка, включително централна конзола от анодизиран алуминий, гравирана с оригинален проект от архивите.
Детайли от Deakin & Francis (най-старият бижутер в Англия) украсяват интериора и екстериора на двата автомобила. Предната емблема е изработена от сребро с гилоширан полускъпоценен камък седеф и 18-каратово злато. Емблемите отзад са изработени от емайлирано сребро. Отвътре бутонът за клаксона на волана е сребърен с 18-каратова златна емблема на Jaguar и инкрустация от седеф, докато топката на скоростния лост е сребърна със седеф и злато. Превключвателите на таблото също са занаятчийско бижутерийно производство.
Емблемата на волана е от 18-каратово злато.
Под капака на двата ексклузивни E‑Type ръмжи известният 3,8-литров XK двигател – освежен за ежедневна употреба с електронно впръскване и петстепенна скоростна кутия. Модерните удобства са дискретно Bluetooth радио от Jaguar Classic и отопляемо предно стъкло.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш