100 декара от сметището край село Цалапица горят

Премиерът Борисов в Болярово: Докато другите говорят за диверсификация, ние я правим (СНИМКИ и ВИДЕО)

Компании изтеглят капитали от страната Чуждестранните инвестиции са отрицателни

В ДАНС се проведе среща във връзка с предоставяне на информация по искане на главния прокурор

Дистанционна специалност обмислят за джипитата През есента започва изграждане на национална педиатрия

Изяли сме 12 000 тона мед от трети страни

Евакуираха Айфеловата кула, след като бе забелязан мъж, катерещ се по нея

Деми Роуз като гръцка богиня (СНИМКИ)

Намериха тялото на 68-годишен мъж в Кърджалийско

Н. Пр. Наргиз Гурбанова, посланик на Азербайджан в България: Толерантността е в ДНК-то на народа ми През втората половина на 2020 г. доставяме първите количества на азербайджански газ до България

Снимка: Цветан Томчев

Н. Пр. Наргиз Гурбанова, посланик на Азербайджан в България, стана домакин на церемонията за вечерята на еврейската Пасха. Събитието беше направено по традиционния еврейски начин в мюсюлманско посолство. Това е повод „Труд“ да разговаря с посланик Гурбанова за толерантността, за отношенията на Азербайджан с България и партньорството между двете страни.

– Ваше превъзходителство, Вие бяхте домакин в посолството на необичайно събитие и за втори път проведохте церемонията за вечерята на еврейската Пасха. Събитието беше направено по еврейска традиция в мюсюлманско посолство. Как мюсюлмански посланик реши да поеме подобна деликатна задача?
– За мен беше удоволствие да бъда домакин на събитието. Азербайджан е страна, където преобладаващoто население изповядва ислям, но от 101 години насам сме светска държава. Азербайджан е провъзгласен за светска парламентарна демокрация на 28 май 1918 г. Ключовият момент в тогавашната Конституция е гарантирането на права и свободи на всеки, независимо от етническата, религиозната и социалната му принадлежност. Това е много ценно наследство, което и днес оценяваме. Ние сме общество, което се гордее от факта, че сме толерантна държава. Това е причината за вечерята, на която бях домакин в посолството. Азербайджан е държава с общество на мултиетническа култура. В нея има около 20 националности, изповядващи трите ключови вероизповедания – ислям, християнство и юдаизъм. Православното християнство е широко разпространено заради историческите връзки, както и поради факта, че Азербайджан е първата страна в региона, която има раннохристиянска църква, датираща от края на I век. Тя все още съществува. Църквата се намира в регион Шеки, град, побратимен на Габрово.

– Вашите гости бяха подготвили молитва в чест на азербайджанците, избити от арменци преди около 101 години. Защо съществува това неразбирателство и днес между двете страни?
– Това е трагична страница в историята на Азербайджан. Преди 101 години през март 1918 г. започват масовите убийства на азербайджанци. На 31 март азербайджанците почитат паметта на невинните жертви на кървавите събития, случили се в Баку и други населени места на Азербайджан през 1918 г. В началото на ХХ век работническата класа на Баку взема активно участие в революционни движения. Арменците също са включени в този процес, но всъщност Арменската революционна федерация „Дашнакцутюн“ използва революционните идеи като прикриване, за да популяризират своя собствен националистичен план. След Октомврийската революция от 1917 г. лидерът на руските болшевики Владимир Ленин назначава етническия арменец Степан Шаумян за извънреден комисар на Кавказ. Въпреки че Шаумян принадлежи към Руската социалдемократическа работническа партия (болшевики), той има много тесни връзки с арменските дашнаки. Болшевиките смятат Баку, както и целия Азербайджан, за част от съветската Русия. В начало на ХХ век Азербайджан и в частност Баку произвеждат 11 милиона тона петрол, което е повече от 50% на нефтената продукция в света. А дашнаките имат намерения да включат азербайджанските земи в състав на бъдещата „Велика Армения“ и под претекст, че помагат на болшевиките, истинската природа на тогавашните арменски националисти, се показва на повърхността. Арменските дашнаки извършват масови убийства, мародерство и етническо прочистване в Баку, Карабах, Губа, Шамахъ, Иреван, Нахчъван, Ленкaран, Салян, Зангезур – тогава регион на Азербайджан (б.а. Сюник – днешен регион в Армения) и в други региони. На 31 март и първите дни на април 1918 г. в Баку са убити до 30 хил. души. По време на нападенията на арменците в Губа през 1918 г. много местни жители са подложени на безпрецидентно насилие и са убити с жестокост. Заедно с тези азербайджанци са убити 3 хил. евреи. След провъзгласяването на Азербайджанската демократична република през 1918 г., е създадена Извънредната следствена комисия с цел разследване на насилието срещу азербайджанското население. В тази комисия влизат най-добрите адвокати от онова време, представляващи различни националности – руснаци, евреи, поляци, грузинци и дори арменци. През 1919 г. 31 март се отбелязва като национален ден на траур и оттогава в този ден всяка година отбелязваме Денят на геноцид над азербайджанците.

– Какви бяха последиците от Нагорно-карабахския конфликт?
– Истинското наименование трябва да е Арменско-азербайджански конфликт. В резултат на военната агресия на Армения, не само региона Нагорни Карабах, но и 7 съседни региона на Азербайджан в момента са окупирани. Използвайки сила срещу териториалната цялост на Азербайджан, Армения разгърна войната и заема почти една пета от територията на моята страна, извърши етническо прочистване на превзети територии, като изгони около 1 млн. азербайджанци (включително повече от 250 хил. азербайджанци, които бяха принудени да напуснат Армения, където техните предци са живели от векове) от домовете си и са извършили многобройни престъпления срещу човечеството по време на конфликта.

Международната общност последователно и най-категорично осъжда използването на военна сила срещу Азербайджан и произтичащата от това окупация на неговите територии, както е отразено в резолюциите на Съвета за сигурност на ООН под номера 822 (1993), 853 (1993), 874 (1993) и 884 (1993), като по този начин отхвърля всякакви действия, нарушаващи суверенитета и териториалната цялост на Азербайджан, и отказва да признае за легитимна ситуацията, създадена чрез подобни действия. Единственият възможен начин за постигане на устойчив и дългосрочен мир е безусловното и пълно изтегляне на арменските войски от всички окупирани територии на Азербайджан в съответствие с резолюциите на Съвета за сигурност на ООН, осигуряване на правата на азербайджанските вътрешно разселени лица да се завърнат в родните си земи, възстановяване на суверенитета и териториалната цялост на Азербайджан в рамките на неговите международно признати граници, мирното съжителство на арменската и азербайджанската общности в Нагорни Карабах в териториалните граници на Азербайджан.

– Има специална връзка между азербайджанските мюсюлмани и азербайджанските евреи, които са горди да се наричат азербайджанци. Какво запази отношенията между евреите и азербайджанците?
– Еврейската общност е неотделима част на азербайджанското общество. В Азербайджан еврейската общност е съставена от приблизително 30 хил. души. Етническите евреи в Азербайджан са разделени на групи: планински, ашкенази, сефарадски и грузински евреи. Планинските евреи са едни от най-старите етнически общности в североизточната част на Азербайджан, докато други групи формират общностите си в Баку от ХІХ век. Евреите-ашкенази идват от европейски страни. Историческите източници показват, че има две причини, поради които евреите ашкенази са пристигнали в Баку. Първата е, че Баку се превръща в индустриален град, а втората е свързана с антисемитизма в Европа. Има 3 ключови еврейски центъра в Азербайджан – Баку, където живеят европейски евреи, красивият планински регион Губа, а третият е Огуз в подножието на Големия Кавказ. Планинските евреи предимно живеят в два последни региона. В Азербайджан има 7 функциониращи синагоги.

– Българският премиер Бойко Борисов посети наскоро Азербайджан, където го придружихте. Как България и Азербайджан си сътрудничат и важна ли е страната ни за Вас?
– Премиерът Борисов посети Азербайджан миналата година за участие в церемонията по откриване на първата директна самолетна линия между Баку и София, а най-скорошната му визита беше през март тази година, когато беше там за участие в глобален форум, организиран от Международен център „Низами Гянджави“. Без съмнение Азербайджан и България са важни една за друга. Ние сме стратегически партньори. Горди сме да кажем, че сме единствената страна в региона, която може да се нарече стратегически партньор на България – не само икономически, но и политически. През 2015 г., когато президентът Илхам Алиев дойде на посещение в България, беше подписана декларация за стратегическо партньорство, която подчерта ключови точки на сътрудничеството. Оттогава сътрудничеството се развива толкова динамично, че нивото на растеж буквално скача. Това на мен като на посланик даде възможност и удоволствие да развия толкова много инициативи и идеи. За България Азербайджан е важен партньор, защото много скоро – през втората половина на 2020 г. ще доставяме първите количества на азербайджански газ до България. Това ще са 1 млрд. м? газ, което е 1/3 от газовите потребности на страната ви. Вторoто предложение, което бяхме поканени да разгледаме, е участието в газификацията на България. В момента нашата държавна газова компания СОКАР работи върху това предложение, така че скоро ще можем да споделим резултатите си.

– Друга сфера на сътрудничество е транспортът, какви са приоритетите?
– Азербайджан и България се намират на историческия Път на коприната. Нито една от страните ни не е началото на този път, но ние сме изключително важни свързващи точки. Ние сме горди, че най-голямото морско пристанище в Каспийско море е наше. Скоро ще бъде възможно то да обслужва повече от 25 млн. тона товар всяка година. Азербайджан притежава най-старият и големият товарен флот на Каспийско море. Отскоро открихме и нова жп линия Баку-Тбилиси-Карс (BTK), строена в продължение на 10 години, в която вложихме почти 1 млрд. щатски долара. Ако погледнем пътя от Китай до Казахстан с ферибот по Каспийско море, след това товарът би се натоварил на жп линията BTK, и колкото по-скоро жп линията между Турция и България бъде модернизирана, следващата стъпка ще бъде България. Втората опция ще включва жп линия от Азербайджан до Грузия, после през Черно море до Бургас или Варна, после на Балканите или в Централна Европа. Това доказва отново как България и Азербайджан са си необходими. Ние предлагаме за България сигурен достъп до Централна Азия, a за нас България може да послужи като връзка с европейския пазар.

– Първата дама на Азербайджан Мехрибан Алиева дари над 1 млн. евро на Велико Търново. Виждате ли възможност за други подобни проекти?
– Искам първо да поздравя българските приятели с това, че само преди няколко седмици Народното събрание обяви Велико Търново за историческа и духовна столица на България. Гордея се, че първата дама на Азербайджан госпожа Мехрибан Алиева преди 3 години откри красивия диамант в короната на Велико Търново – архитектурно-музейния резерват „Трапезица“. Тя имаше възможност да подпомогне различни каузи, но специално избра обект, който рефлектира върху българската идентичност. Именно заради това фондация „Гейдар Алиев“ отдели 1 250 000 евро за реставрацията на „Трапезица“. За нас беше ценно не само, че помогнахме за възстановяване на културната ценност, но това носи и ярък символизъм.

– Вие сте сред най-дейните посланици в България, как бихте оценили мандата си у нас?
– В началото на четвъртата година от мандата съм и хората все ме питат колко време ми е отнело да се адаптирам. Този въпрос винаги ми е бил странен, защото да живея в България ми се струва естествено. Хората тук са също толкова отворени, колкото и в Азербайджан. Езикът също не е бил голяма пречка, защото има много общи думи. Не крия, че съм горда с това, че чета на български всички новини. За мен е удоволствие да работя в България, това ме кара да бъда динамична в работата си. Виждам толкова много уважение към страната ми и към самата мен, толкова любов и разбиране, че това ме мотивира да служа на страната си в България и да помагам да стоим мостове между нашите две братски нации.

 

Нашият гост
Н. Пр. Наргиз Гурбанова е посланик на Азербайджан в България от 2016 година. Родена е в Баку през 1975 година. Има докторска степен по философски науки от Университета на Виена. Академичната є степен включва бакалавърска и магистърска степен по международни отношения от Бакинския държавен университет, магистър по Международен мениджмънт от Западния университет (Азербайджан). Заемала е длъжността директор на дирекция “Икономическо сътрудничество и развитие” в Министерството на външните работи на Азербайджан. Работила е в посолствата на Азербайджан в САЩ и в Австрия.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (24)

  1. Браво! Нека идва азерски газ и бензиностанцията Русия да фалира по-бързо. 😀

  2. Долна и гнусна про-ислямска пропаганда. Така наречената толерантност само на тях служи.

  3. Сус бре гяур, по долни без полезни от вас има ли татарско семе такова

  4. Уважаема драга редакция, мисля че е редно ни в клин ни в ръкав да задавате въпроси за арменският въпрос да поканите и ответна страна . За истинско интервю , видно е че това е писано в Баку. Може и мен да интервюирате, бях на фронта, видях и какви ги бяха извършили азерските наемници, как в 21 в . бяха обезглавили мирно население , а на старци бяха изрязали ушите и носовете….

    1. Мирно население е обезлавено и убито от арменцие, и по-точно жени и деца. И защо, територии, пари да се завземат, като се прегазва всичко човешко….. Колко съдби, колко животни, семейства са разбити с тази цел Велика Армения, на каква цена се опитват да го постигнат….Резолюциите са цитирани….ако бяха пострадалите те, дали щеше да е така-СС за сигурност на ООН щеше ли да ги приеме!!!!!! НЕ!
      Но като сигнал за старт се започва плюене и писане активно под всяка новина свързана с Азербайджан. Отдавна съм го забелязал. Мобилизацията е пълна…

  5. Добре говори жената,но прекалява.Арменците също са достоен народ,страшно много пострадал от турските зверства през 1915-та година.По принцип арменците имат историческото право да владеят Нагорни Карабах,а азерите пък типично в мюсюлмански стил извършиха страшни кланета над мирното арменско население!Не е зле азерите да разкарат отвратителния полумесец от знамето си,защото този зловещ ислямски символ го грози.Там където има ислям-там красотата я няма!

  6. Изкуствената държава азърбайджан е създадена от болшевиките и не е същуствувала никога. Азерските племена населяват северен Иран и там е тяхното място. Ако не са били видни арменци като Гюлбенкян или Мирзоев(Мирзоян) да открият нефта и развият промишлеността, тези получовеци щяха да стоят още в каменната ера. С петродоларите насаждат не само омраза, но и чистят имидж пред света (аферата Laundromat) като плащат на депутати и лобистки фирми. Жалкото е, че България им се слага упорито, когато стане дума за газ. Арменците и българите са били винаги заедно през вековете и християнството ги прави братя!! Как се допускат платени интервюта в ежедневниците на тази измислена дама, при положение, че в България има 100 азери и 25.000 арменци?? Някъде да сте срещали насаждане на омраза от страна на арменците?

  7. Е, не е за първи път някоя продажна медия да излъчи интервю, в което на азербайджанската страна да се дава възможност да манипулира общественото мнение касаещо Карабах в долно лъжи. Навсякъде са плъзнали парите им, дори термин се създаде, „хайверена дипломация“. Това, на което ме е яд, че всъщност никой не им вярва, но за финикийски знаци им дават трибуна.От мен, сбогом на Труд, завинаги.

  8. Армения е наша братска страна, арменците наш братски народ и никакви пропагандни интервюта не могат да го променят.

  9. Доста интересно и професионално интервю, засягащо всички теми, касаещи Азербайджан. А всъщност се интервюира посланик на Азербайджан. И какво – журналистите от страх да не попаднат под организирана престрелка на арменската диаспора в България, да не провеждат интервюта. Или още повече, преди публикуване да им искат одобрението. Живеем в нашата Република България и се гордеем със свободата на словото си!!!!

  10. То, что армяне всегда предавали своих соседей и хозяев, даже тех, от которых по отношению к ним всегда исходила добродетель, не новость для исторической науки.

    Их скользкость и тяга к вероломству во все времена были настолько очевидны, что историки различных национальностей и эпох посчитали нужным осведомить об этом как своих современников, так и будущие поколения.

    Еще в эпоху римско-парфянских войн, когда армян сметали со своего пути то те, то другие, римский историк Корнели Тацит, который, кстати, всегда отличался своим непредвзятым отношением к чужеземным народам и даже находил в себе силы перечислять достоинства врагов Рима, не сдержался от оценки в адрес армянской психологии:
    «Этот исконно двуличный народ, как по характеру, так и по географическому положению, беспрестанно разрывается ненавистью к римлянам и завистью к парфянам»

  11. Конечно на психологическом уровне вполне понятны позывы армян прикрыть свой комплекс карликового народа мифами о «велико древности» и фантасмагорией о велико державности, но слишком уж они оторвались от реальности. Даже арийские атрибуты начали себе причислять.

  12. Конечно на психологическом уровне вполне понятны позывы армян прикрыть свой комплекс карликового народа мифами о «велико древности» и фантасмагорией о велико державности, но слишком уж они оторвались от реальности. Даже арийский атрибуты начали себе причислять.

  13. Конечно на психологическом уровне вполне понятны позывы армян прикрыть свой комплекс карликового народа мифами о «велико древности» и фантасмагорией о велико державности, но слишком уж они оторвались от реальности. Даже арийскиe атрибуты начали себе причислять.

  14. Конечно, на психологическом уровне вполне понятны позывы армян прикрыть свой комплекс карликового народа мифами о «велико древности» и фантасмагорией о велико державности, но слишком уж они оторвались от реальности.

    Даже арийскиe атрибуты начали себе причислять. 🙂 🙂

  15. Возникает резонный вопрос, а почему мировое сообщество, ведущие державы, не придавая значения явной фальсификации армянами истории, стараются признать выдуманный «геноцид армян», а неопровержимым фактам геноцида азербайджанцев не дают должной огласки? Что заставляет мировое сообщество закрывать глаза на совершенный армянскими бандами каких-то 18-20 лет тому назад, геноцид мирного азербайджанского населения Ходжалы, Гарадаглы, Малыбейли, Агдабана и других населенных пунктов Азербайджана?

    Для сравнения приведем некоторые статистические данные: в мире признаны геноциды в Хатыни (в Беларуси, число жертв – 149), Лидице (в Чехии, – 172 жертв), Сонгми (в Южном Вьетнаме, – около 500 жертв) и т.д. Но ни одна из них не сравнится ни по масштабу, ни по степени зверства совершения с перечисленными выше актами, а также с геноцидом в Ходжалы (613 жертв), которым мировое сообщество до сих пор не дало должной оценки.

    На эти риторические вопросы должны ответить в первую очередь международные организации, зарубежные политики и правозащитники денно и нощно пекущиеся о правах человека, однако не замечающие вопиющих фактов преступления против человечности, совершенных армянскими националистами, некоторые из которых ныне находятся у власти в Армении. Эти армянские руководители – бандиты по совместительству, сегодня преспокойно разъезжают по западным столицам, где цинично рассуждают о европейских и общечеловеческих ценностях, тогда как у них самих руки по локти в крови мирного населения.

  16. Возникает резонный вопрос, а почему мировое сообщество, ведущие державы, не придавая значения явной фальсификации армянами истории, стараются признать выдуманный «геноцид армян», а неопровержимым фактам геноцида азербайджанцев не дают должной огласки? Что заставляет мировое сообщество закрывать глаза на совершенный армянскими бандами каких-то 18-20 лет тому назад, геноцид мирного азербайджанского населения Ходжалы, Гарадаглы, Малыбейли, Агдабана и других населенных пунктов Азербайджана?

    Для сравнения приведем некоторые статистические данные: в мире признаны геноциды в Хатыни (в Беларуси, число жертв – 149), Лидице (в Чехии, – 172 жертв), Сонгми (в Южном Вьетнаме, – около 500 жертв) и т.д. Но ни одна из них не сравнится ни по масштабу, ни по степени зверства совершения с перечисленными выше актами, а также с геноцидом в Ходжалы (613 жертв), которым мировое сообщество до сих пор не дало должной оценки.

    На эти вопросы должны ответить в первую очередь международные организации, зарубежные политики и правозащитники денно и нощно пекущиеся о правах человека, однако не замечающие вопиющих фактов преступления против человечности, совершенных армянскими националистами, некоторые из которых ныне находятся у власти в Армении. Эти армянские руководители – бандиты по совместительству, сегодня преспокойно разъезжают по западным столицам, где цинично рассуждают о европейских и общечеловеческих ценностях,

    тогда как у них самих руки по локти в крови мирного населения.

  17. Возникает вопрос, почему мировое сообщество, ведущие державы, не придавая значения явной фальсификации армянами истории, стараются признать выдуманный «геноцид армян», а неопровержимым фактам геноцида азербайджанцев не дают должной огласки? Что заставляет мировое сообщество закрывать глаза на совершенный армянскими бандами каких-то 18-20 лет тому назад, геноцид мирного азербайджанского населения Ходжалы, Гарадаглы, Малыбейли, Агдабана и других населенных пунктов Азербайджана?

    Для сравнения приведем некоторые статистические данные: в мире признаны геноциды в Хатыни (в Беларуси, число жертв – 149), Лидице (в Чехии, – 172 жертв), Сонгми (в Южном Вьетнаме, – около 500 жертв) и т.д. Но ни одна из них не сравнится ни по масштабу, ни по степени зверства совершения с перечисленными выше актами, а также с геноцидом в Ходжалы (613 жертв), которым мировое сообщество до сих пор не дало должной оценки.

    На эти риторические вопросы должны ответить в первую очередь международные организации, зарубежные политики и правозащитники денно и нощно пекущиеся о правах человека, однако не замечающие вопиющих фактов преступления против человечности, совершенных армянскими националистами, некоторые из которых ныне находятся у власти в Армении. Эти армянские руководители – бандиты по совместительству, сегодня преспокойно разъезжают по западным столицам, где цинично рассуждают о европейских и общечеловеческих ценностях, тогда как у них самих руки по локти в крови мирного населения.

  18. When Karabakh is a topic of discussions, the question of the location of Karabakh arises at first. What part of Azerbaijan does include Karabakh? The answer to this question of a high importance, and it is necessary to understand the problem of „Nagorny Karabakh“ produced by the Armenians. Let us address ourselves to the origins in order to answer the question. When Karabakh khanate of Azerbaijan included this territory its regent Mirza Jamal Javanshir in consideration of this question in his work the „History of Karabakh“ wrote: „According to the ancient historical books the frontiers of Karabakh are: from the south the river Araz – from Hudapharin Bridge to Sinig Bridge. There was a general definition of Karabakh, which was not used only for Nagorny Karabakh, but for both mountainous and plain parts. In other words, the word combination of „Daglig Garabag“(Mountainous Karabakh) is a product of the subsequent periods, the name given to the one of the part of Karabakh as a result of separatist intentions. Even an ordinary logic proves this fact: If there is „Daglig Garabag“ then there must be flat or low-lying Karabakh too! The reality is that there are both Nagorny Karabakh and Low-lying Karabakh (that is flat Karabakh) in Azerbaijan! And always both low-lying (flat) and Daglig (mountainous) Karabakh during all historical periods were the motherland of one nation – the nation of Azerbaijan, the nation who has in its language the words „gara“ and „bag“! Hundreds of the most ancient and rarest models of folklore, which are the brilliant musical pearls of the nation of Azerbaijan, were created in Karabakh and are related to Karabakh.

  19. Nergis Hanım, sizinle gurur duyuyoruz. Ülkelerimizin sizin gibi eğitimli ve tecrübeli Hanımefendilere ihtiyacı var.
    24 senedir Sofya’ya gelip giderim, burada bazı kompleksli ermeniler (çoğusu soy isimlerini bulgar soy isimlerine değiştirmişler) ortalığı karıştırarak az eğitimi olan kişileri etkileyerek onları da ikna etmek için sürekli bir çaba içindeler. Ama ne fayda…
    Tarih orada olduğu yerde kalır. Kim isterse palyaçoluğunu yapmaya devam etsin.

    Sadece zaman varsa şu linkleri okusunlar. Buradaki rakamların hepsi gerçek.
    Bunlar arşivlerimiz. Tarihimiz. İki tane kıçı kırık ermeni paspası yüzünden biz çocuklarımızdan bu acı gerçekleri saklamayacağız. Kimse kusura bakmasın yani.

  20. Men fexr edirem ki, bele diplomatlarimiz var. Vetenimizin tarixini bilmek ve onu dunya ictimaiyyetine catdirmaq bizim vetendasliq borcumuzdur.
    Yashasin Azerbaycan!

  21. Ehsen ki, olkemiz haqqinda melumati dunya ictimaiyyetine catdirirsiniz.
    Bilmeyenler de bilsin ki, gercekler eslinde necedir.
    Burada bezi bisavadlar bolgar dilinde cox gulunc sherhler yaziblar. Gorunur ki, olduqca tek terefli ve obyektiv realliqdan cox uzaq olan sheyleri yazib ozlerine bununla xal qazanmaq isteyirler. Amma Sizin kimi savadli diplomatlarimizin sayesinde hem avropalilar, hem dunyanin diger qitelerinde yashayan ve Azerbaycanla maraqlanan insanlar bilsin ki, eslinde bizim olduqca zengin medeniyyetimiz, irsimiz ve koklerimiz var.
    Size tesekkur edirem.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.