На 17 септември 2019 да почерпят

Прабългарите отиват в луксозната вила в „Игри на волята“ Славяни ще спят в рибарската хижа, Траки отиват на плажа

Путин: Военно-техническите връзки между Русия и Турция се задълбочават

Гърция изплаща предсрочно част от кредитите си към МВФ

Луксозните имоти поскъпнаха с 2,3%

Ердоган на тристранната среща в Анкара: Можем да вземем решение за конкретни мерки, за да изгасим пожара в Сирия

Сълзи и гняв за един век Хайтов 100 г. от рождението на големия писател в Народния театър

Жена загина при челен удар на пътя Русе – Бяла

Нови наводнения в Испания, засегнати са предградията на Мадрид

СЕМ не разбра защо БНР спря Генералният директор твърди, че излъчването на “Хоризонт” не е спирало, а ресорът на Силвия Великова не е сменян

Взривът на бензиностанция в Добрич вероятно е причинен от манипулирана газова бутилка

И инжекция не вдигнала Рейш за „Черно море“

Признава ли се времето за майчинство при изчисляване на процент „клас”

Пернишкото село Люлин е без вода четвърти ден заради поредица от аварии

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 17 септември 2019

Шарл Льоклер – Шарл Велики

„Шарл Велики“, „Бъдещ шампион“, „Феномен“ – това са само част от епитетите, с които световните медии възхваляват Шарл Льоклер. 21-годишният пилот е новата звезда във „Формула 1“, след като спечели две състезания поред след лятната пауза и се превърна в най-младия победител в историята на „Ферари“.

За такъв летящ старт във „Формула 1“ повечето състезатели могат само да мечтаят. Още във втория си сезон, след само 21 старта за посредствения отбор на „Алфа Ромео“, младият Шарл Льоклер получи честта и привилегията да стане пилот на „Ферари“ и съотборник на четирикратния шампион Себастиан Фетел. Няколко месеца по-късно никой не се съмнява в качествата на това момче и в прозорливостта на италианския тим да му даде един от двата си кокпита.

Четири първи позиции, две поредни победи, седем класирания в тройката – Льоклер вече е част от историята на „Ферари“, макар че е участвал само в 14 състезания като пилот на тима. След фанфарите от първата си победа на пистата „Спа“ в Белгия, той се доказа и в светилището на италианските моторни спортове – „Монца“ през изминалия уикенд, като донесе първи триумф там за „Ферари“ след 10-годишна пауза.

За Льоклер няма да е пресилено да се каже, че е половин италианец. Той е роден и израснал в Монако, на няколко километра от границата между Франция и Италия. Говори италиански като майчин език, обожава спагети с доматен сос, а в дебютния си сезон във „Формула 1“ миналата година защитава марката „Алфа Ромео“. Въпреки „княжеския“ си произход, Льоклер не типичното разглезено момче с богати родители от Монте Карло. Баща му Ерве е бивш състезател от „Формула 3“, който влага всичките спечелени пари в апартамент в Монако с изглед към „Сейнт Девот“ – първия завой от най-славното трасе във „Формула 1“.

На 4-годишна възраст Шарл гледа от прозореца как в загряващата обиколка Дейвид Култард остава на място, а след 262 километра две ферарита пресичат първи финалната линия – Михаел Шумахер пред Рубенс Баричело. От този момент мечтата на момчето е да стане част от магията на „Формула 1“ и в частност на „Ферари“. Като бивш състезател баща му го подкрепя във всяка стъпка в моторните спортове, още от първото му качване на картинг в детската градина. Той му разказва и легендарните си спомени за великия Аертон Сена и неговото майсторско шофиране по тесните улици на Монако, където само с изключително прецизно каране може да се стигне до победата.

Малкият Шарл буквалво израства на трасе за картинг, която е собственост на бащата на неговия по-голям приятел Жул Бианки. Двамата са толкова близки, че Жул му става кръстник. През 2015-а Бианки умира след деветмесечна агония вледствие на свирепа катастрофа на японската писта „Сузука“. Това е първият смъртен случай във „Формула 1“ след Аертон Сена през 1994 г. и се отразява много тежко върху 18-годишния Льоклер. Впоследствие той губи и баща си Ерве. Така си отиват двамата най-близки до него хора, които го вдъхновяват и му помаган неимоверно за успешна кариера. Когато бащата лежи на смъртен одър, повален от тежка болест, синът си позволява да изрече благородната лъжа, че вече е подписал договор за пилот от „Формула 1“. Което в този момент не е вярно, защото все още се водят преговори с отбора на „Алфа Ромео“. Льоклер разкрива, че е искал да изпълни най-голямото желание на своя баща и да го изпрати спокоен в последния му път.

Няколко дни по-късно той печели състезание от „Формула 2“ в Баку, а след това наистина подписва договор с „Алфа Ромео“ за „Формула 1“. За което голяма заслуга имат покойните Жул Бианки и баща му Ерве. Не друг, а Бианки го свързва с мениджъра Никола Тод, син на бившия шеф във „Ферари“ и настоящ директор на Международната автомобилна федерация Жан Тод. С парите на семейство Тод и с последните спестявания на баща си Льоклер набира нужните финанси в критични моменти от кариерата си на автомобилен състезател. Без тях днес той нямаше да се къпе в слава като Шарл Велики.

 

Свири на пиано, има известна приятелка

От дете Шарл Льоклер свири на пиано и е запазил това занимание като хоби, с което се разтоварва в малкото си свободно време. Пилотът разкрива, че харесва всякакъв вид музика и непрекъснато ходи със слушалки в ушите. Единствените жанрове, които избягва, са по-твърдият рок и класическата музика.

От няколко години Льоклер има постоянна приятелкав лицето на Джада Джани. Тя е италианка с много последователи в социалните мрежи, където води туристически блогове. Брюнетката често пуска снимки от своите пътувания с Шарл от различни краища на света. Засега няма потвърждение на слуховете, че двамата са сгодени.

 

Психиката му е на нивото на Хамилтън

Работим с Шарл много отдавна, още откакто той беше едва 13-годишен. В днешно време талантът и бързината не са достатъчни, за да бъдеш успешен пилот. Много е важно нивото подготовка на физиката и на психиката. Много големи таланти не се реализират, защото проявяват мързел и не искат да работят над себе си. Изисква се наистина много здрава работа. Льоклер е много зрял в мисленето си за своята възраст. Психиката му е на нивото на Хамилтън. Той притежава чувство за реакция и преценка на ситуацията, което се придобива с много опит.

Рикардо Чекарели, лекар на „Ферари“

 

Отборен играч, доволни сме от него

Много сме доволни от това, което Шарл показа в първата половина на сезона и особено след лятната пауза. Той се развина отлично. Върху раменете му тежи огромно напрежение. Това се случва с всеки, който седне в колата на „Ферари“, особено когато е толкова млад. Знаем, че е много талантлив и се радваме, че си взима поука от грешките. Изненада ни приятно с това, което постигна. Става все по-уверен. Доказва, че постъпихме правилно, като взехме млад пилот в негово лице. Разбира се добре и със Себастиан Фетел. За нула време стана отборен играч и много важна част от нашия отбор.

Матиа Биното, шеф на „Ферари“

 

Бъдещ шампион, кара все по-силно

Льоклер е бъдещ шампион. Той се представя все по-силно и поставя под голямо напрежение своя съотборник Себастиан Фетел. Във „Ферари“ трябва по-бързо да разберат този факт и да изградят стратегия за бъдещето. Може би трябва да се сменят някои хора в отбора. Льоклер имаше възможност да вземе повече точки в първата част от сезона, ако не бяха някои грешни решения от бокса. Той кара много стабилно в състезанията, а и в квалификациите също показва голям напредък.

Нико Розберг, световен шампион от 2016 г.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.