6 съвета, които ще ви помогнат да изградите мускулна маса

Изграждането на мускули звучи лесно на пръв поглед – просто отивате във фитнеса и вдигате тежести, какво толкова? За съжаление нещата далеч не са така прости. Нужни са правилна тренировъчна програма, оптимален хранителен режим, подходящи добавки и разбира се – упоритост и воля. Затова подготвихме за вас 6 важни съвета, които ще ви помогнат да повишите обема на мускулите си:

  1. Приемайте добавки

Едно от най-важните неща, с които ще подпомогнете изграждането на мускули, е приемът на добавки. Те осигуряват на тялото ви енергия и хранителни вещества, от които то се нуждае за да издържа на интензивните тренировки и за да образува нови мускулни връзки. Отделете време за да проучите кой е най-мощния анаболен стероид и защо си заслужава да го използвате.

  1. Уверете се, че приемате достатъчно калории

За да увеличите мускулната си маса трябва да наддадете на тегло, а това се случва когато приемате повече калории, отколкото изразходвате. След като започнете да тренирате вие ще изгаряте повече калории от преди, така че трябва да увеличите приема на храна.

Важно е калориите да идват от здравословни хранителни източници като зеленчуци, месо, млечни продукти, яйца, риба, ядки. Избягвайте нездравословната храна, тъй като вместо мускули ще увеличите нежеланите мазнини около талията си.

  1. Увеличете приема на протеин

Протеинът е от съществено значение за изграждане на мускулна маса, затова се уверете, че получавате достатъчно количество от него. Мускулите ни са изградени основно от компоненти, съдържащи различни протеини.

 

По време на тренировки настъпват микротравми в мускулните влакна, които трябва да бъдат възстановени, а това няма как да стане без протеин. За целта, освен полезна храна като месо, риба, яйца, извара, соя, ядки, бобови, е добре да включите и специални добавки. За да качвате мускулна маса вие трябва да приемате 1.2 до 2.2 грама протеин на килограм телесно тегло, ежедневно.

  1. Тренирайте редовно

Редовните упражнения са в основата на покачването на мускулната маса. Ако тренирате само от време на време няма да постигнете завидни резултати. Съсредоточете се върху комбинирани упражнения, които тренират няколко мускулни групи едновременно.

Такива са: клекове, лежанка, мъртва тяга, гребане, набирания. Гребане с щанга е многопластово упражнение, трениращо бицепс, гръб, рамене. Клековете се грижат за мускулите на краката и задните части. Мъртвата тяга е отлично упражнение за гърба и ръцете.

  1. Вдигайте големи тежести

Ако искате да изградите големи мускули, то трябва да заложите на сериозни тежести.Не се заблуждавайте, че повече повторения с по-леки тежести ще ви донесат нужния успех. Концентрирайте се върху качеството на изпълнение на упражнението, а не върху количество.

По-малко на брой повторения с по-големи тежести може да са по-ефективни отколкото много повторения с леки тежести.

  1. Правилно възстановяване

 Не на последно място, важно е да имате достатъчно време за почивка и качествено възстановяване. Това означава да имате поне два дни от седмица без тренировки и да спите достатъчно нощем.

Не се заблуждавайте, че тренирайки интензивно всеки ден ще се радвате на по-бързи резултати. Напротив, ще увеличите риска от травми, ще се претоварите и ще попречите на мускулния растеж. Тренировки 3-5 пъти седмично са напълно достатъчни.

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Лайфстайл