Има голяма вероятност засичането с тол камерите да катастрофира, още преди да бъде глобен и първият шофьор
Връщат ни в 18 век на каруци
“С приетите промени в Закона за движението по пътищата (ЗДвП) се нанесе смъртен удар върху нормалното придвижване в страната. Това е пълно покушение и капан за шофьорите. Средната скорост може да работи в държави с развита магистрална мрежа. В България обаче магистралите ни са некачествени, пътищата ни са тесни, а маркировките забраняват почти всичко”. Това заяви днес лидерът на “Възраждане” Костадин Костадинов, след като парламентът гласува въвеждането на т. нар. “средна скорост” като инструмент за контрол и санкции върху шофьорите.
Както писа “Труд news”, в сряда започна гласуването на второ четене на поправки в ЗДвП, но заседанието се провали заради липса на кворум. Приети бяха ограниченията и регистрацията на тротинетките, като и текст за контрол над средната скорост, който ще бъде осъществяван от камерите на тол системата. Депутатите обаче не стигнаха до глобите и до нормите, по които ще се издават електронни фишове по данни от тол камерите.
“Ако човек спазва изцяло всички маркировки и ограничения, реалната средна скорост в градовете ще бъде около 35 км/ч, а извън населените места - едва 51 км/ч. На магистрала “Тракия”, особено лятно време, е почти невъзможно да се кара с повече от 95 км/ч заради задръствания. Тоест, предложените текстове водят не до безопасност, а до абсурд”, обясни председателят на “Възраждане”. Според него заради “средната скорост” българските граждани трябва да избират между три неща, или да карат абсурдно бавно, или да се откажат от автомобилите и да минат на влакове и автобуси, или да си направят каруци и да се върнат в 18 век.
Костадинов обясни, че партията ще подготви жалба до Конституционния съд срещу текстовете за “средната скорост”, но ще се обърне и към президента Румен Радев да сезира КС, тъй като колегите им от МЕЧ и “Величие” са гласували за тези текстове и не се знае дали ще имат 48 депутатски подписа.
Експерти по пътна безопасност обаче коментираха пред “Труд news”, че засега е рано да се каже какво ще е въздействието на “недоправените” правила в ЗДвП и че има голяма вероятност засичането на средна скорост с тол камерите да катастрофира, още преди да бъде глобен и първият български шофьор.