„Лъв” с ново лице

„Лъв” с ново лице

Peugeot 508 получава още една хибридна версия

Френският автомобил предлага комфортно возене и прецизно управление

Големият „лъв” в гамата на Peugeot стъпва гордо на асфалта с променено лице. Паралелно с козметичните процедури на ъпдейт са били подложени информационно-развлекателните и асистиращи системи. В двигателната гама се включва Plug-in хибрид с мощност 180 к.с. Върховото изпълнение остава версията 508 PSE с ресурс от 360 к.с. и задвижване на четирите колела (трите букви PSE означават Peugeot Sport Engineered).

Иновативната предница внася повече динамика в излъчването на автомобила и носи новата емблема на марката.

Променената решетка е интегрирана в бронята. Характерният светлинен почерк с три броя „нокти” е доразвит, като те са интегрирани в тънките матрични LED фарове. Нови са и задните LED светлини – също с характерен дизайн на „нокти” и динамични мигачи.

В интериора водачът и пътниците са обградени с повече технологии благодарение на новата инфо-развлекателна система с 10-инчов централен екран с висока разделителна способност. На разположение са свързана навигация, гласово разпознаване на естествени фрази, безжична връзка и безжична актуализация.

Богат набор от системи за безопасност и асистенция допринасят за комфорта и спокойствието по време на пътуване. Сред тях има система за нощно виждане, която предупреждава за животни, пешеподци или велосипедисти на пътя в тъмната част от денонощието. Асистентът за полуавтономно шофиране от второ ниво се състои от адаптивен круиз контрол и система за движение в лентата. При паркиране помагат камери с висока резолюция. Окачването предлага настройки в три режима – нормален, комфортен и спортен.

Една от отличителните характеристики на Peugeot 508 е отличното пътно поведение, съчетано с висок комфорт и прецизно управление. Това се дължи на платформата с по-ниско тегло, технологиите са ефективност и безопасност, специфичните настройки на окачването и работата на кормилното управление с електрически сервоусилвател. Освен че притежава бързина, френският „лъв“ е и много пъргав, което е от полза за промъкването в градската джунгла, а маневреността личи от радиуса на завой – 10,8 м.

Размерите на двата вида каросерия (дължина 4,75 м на седана и 4,79 м на комбито) осигуряват простор и голямо вътрешно пространство, като същевременно остават практични при всекидневно шофиране в градски условия. Обемът на багажното отделение при седана е от 487 до 1537 л, а при комбито – от 530 до 1780 л. Изборът на джанти е обогатен с нови предложения, като диаметърът им варира от 17 до 20 инча.

В двигателната гама личат две хибридни версии с мощност 180 к.с. и 225 к.с., както и по една бензинова и дизелова версия с ресурс от по 130 к.с. Всички те са оборудвани с 8-степенна автоматична трансмисия. При хибридния топмодел 508 PSE с мощност 360 к.с. с задвижването е на четирите колела. Водачите на хибридните версии имат избор от различни варианти за зареждане – от обикновен домакински контакт до специални зарядни станции.

Седалките имат масажна функция

Обновеният модел Peugeot 508 предлага широка гама от оборудване, предназначено да осигури наслада от пътуването. Предните седалки са изключително удобни и са отличени със сертификата на Асоциацията за здрави гърбове. Това означава, че седалките предлагат максимално ниво на комфорт с такава позиция и опора за тялото, че натоварванията да са минимални дори при дългите пътувания.

Освен че са ергономични, седалките могат да бъдат оборудвани с електрически настройки, отопление и с функция за масаж с осем различни програми. Във върховото ниво 508 PSE е налична специфична тапицерия с добавена характерна нишка в цвят криптонит, която подчертава арматурното табло, подлакътниците и елементи на средната конзола. Между предните седалки централната конзола се простира до специален слот за безжично зареждане на телефон. Останалата част от конзолата е изцяло посветена на съхранението на вещи и практично ползване с две поставки за чаши с голям диаметър. Задната седалка се дели в съотношение 60:40 и стандартно разполага с отвор за по-лесно превозване на ски.

Най-четени