Джеф Безос на първи ред за дефилето на Долче и Габана
Стилистите на „Милано Мода Уомо 2024-2025“ се състезаваха по вип гости, не по идеи
Тенденциите – релаксираща елегантност, всякакви цветове и дълги тесни вратовръзки
Големият удар на приключилата във вторник в Милано петдневка на мъжката мода за следващите есен и зима го направиха Доменико Долче и Стефано Габана. Защото на първия ред на дефилето им в рамките на „Милано Мода Уомо 2024-2025“ бе Джеф Безос - третият планетарен милиардер със 178 млрд. долара богатство, за когото казват, че до 5-6 години щял да стане дори „трилионер“. Придружаваше го последната му изгора – застаряващата, но все още страхотно сексапилна, тв-водещата Лорън Санчес, а двамата бяха дошли от Америка на ревюто, за да ръкопляскат на изявилия се като модел син на дамата - Нико Гонсалес.
В класацията за именити присъствия второто място зае Миуча Прада, която бе уважена от младия „джет-сет“ наследник на Виктория и Дейвид Бекъм – Бруклин. А „бронзовият медал“ остана за „Фенди“, където очите на всички присъстващи и в залата за ревюто, и пред нея, събра корейският актьор, певец и социална икона Ли Мин Хо.
Няма шега, в информациите си за ревютата на отшумялата петдневка фешън репортерите сякаш не поставяха ударението върху новите идеи в колекциите на италианските стилисти и техните колеги от чужбина, а върху вип присъствието на дефилетата и презентациите. Може би и защото гостите бяха по-интересни и създаваха по-впечатляващи новини, отколкото тоалетите из ревютата. Които бяха всичко на всичко 26, плюс към 60 представяния с предварително обявена програма или по заявка. Тоест, изявите бяха малко повече от тези преди година, но далеч под равнището отпреди ковид-пандемията, войната в Украйна и другите световни лошотии.
От ревюто на „Гучи“.
Колкото до останалите май на заден план новости, може да се каже, че на „Милано Мода Уомо 2024-2025“ преобладаваше минималистичният стил, демонстриран от визии със стандартни ризи и прави панталони или от комплекти, които напомняха строгостта и семплотата на работните униформи. Като много често този сериозен „минимализъм“ се прегръщаше с бруталността и съблазънта на „глам стила“, в който детайлите са доведени до натрапчиви, но недразнещи крайности.
Например, костюми от сериозни сака с широки панталони-чували от елегантни материи или фланелени платове, суичъри, но от изискани тъкани вместо сака към строго изпънати панталони, от кожени „бомбър якета“ и пуловери, украсени с кристали и пайети и т.н.
Модели на „Армани“
Не беше изоставена, а сякаш бе още по-дълбоко заорана „джендър браздата“ от последните мъжки подиуми навсякъде по света, тоест уеднаквяването на тоалетите на силния и слабия пол, подчертано дебело от мярналите се тук-там дълги и елегантни поли за мъже. Живот на колекциите от облекла за господата през следващия студен сезон вдъхваше също така умелото заиграване с двете противоположности – елегантност и краен съвременен гръндж. Всичко това наводнилото Милано и пишещо за мода световно „фешън-братство“ етикира като „релаксирана елегантност“, „тих лукс“, „приемственост между офис и свободно време“.
От ревюто на „Фенди"
А откроилите се на „Милано Мода Уомо 2024-2025“ тенденции могат да бъдат изписани в двайсетина реда:
Саката са деструктурирани, с понякога 4 и дори 5 копчета отпред, от елегантни, но и от пухкави материи;
Панталони – споменатите свръх елегантни, но също така и „панталони-чували“, като последните най-често са „гарнирани“ с големи джобове с капаци и всевъзможни връзчици;
Палта – дълги, и широки, и тесни, с едноредно и двуредно закопчаване, или само с колан;
Вратовръзки – тесни, дълги, едноцветни, носени върху ризи, но също така върху пуловери и дори на голо;
Шапки – преобладаваха обикновените плетени „гръндж“ атрибути за опазване на главата от студа, но впечатлиха и показаните каскети с пластмасови козирки като на някогашните ученически шапки;
Обувки – грубостта особено в подметката е на дневен ред, но приятно изненадаха дебелите разноцветни и сякаш „весели” подметки;
Цветове - палитрата се разширява не само в черно, бяло и бежово, но и в жълто, лилаво, ярко розово, зелено, светло синьо и много варианти на червеното, на дневен ред е смесването и съчетаването на нюанси;
Аксесоари – големите дамски чанти стават основен аксесоар за господата през деня, а вечер особено шикозни за тях са малките чанти, пак като за изискани дами;
Аксесоарите са по-груби и ярки.
„Лук“ – препоръчва се за очите мек щрихиращ молив, осигуряващ ефект на котешко око, както и перфектните устни, в изискан матов розов тон. Косата обикновено е къса в смели цветове и често лакирана, с изваяна или вълнообразна линия за „по-дивашки“ ефект.