Сигнали за забавени полети и изгубен багаж валят в Европейския потребителски център
Спад на нарушителите и на жалбите срещу некоректни хотелиери и търговци по Черноморието отчита Комисията за защита на потребителите. От старта на лятото са направени над 1000 проверки, а съставените актове са само 30 - главно на некатегоризирани обекти за отдих, съобщи във Варна Костантин Арабаджиев, член на КЗП.
Той допълни, че тази година комисията няма изнесени приемни в курортите, тъй като масово хората подават онлайн сигнали. "10% от тях касаят туризма, половината са основателни, а сред установените нарушители има и нелегални екскурзоводи", поясни Арабаджиев.
Заедно с директора на Европейския потребителски център Игнат Арсенов той откри информационен щанд на ЕПЦ до входа на Морската градина. В продължение на 2 дни експерти ще съветват варненци и гостите на града как да реагират, ако полетът им закъснее или багажът им се загуби.
"Това са най-честите жалби, които получаваме, включително и от Варна. В над 50% от случаите успяваме да постигнем споразумение и клиентът получава обезщетение от авиокомпанията. В останалите се налага хората да си търсят правата по съдебен ред", обясни Арсенов. Според него отскоро в ЕПЦ постъпват и сигнали от недоволни туристи, резервирали индивидуално по интернет ваканции чрез различни платформи.
"Съветваме всички да четат внимателно условията, да обръщат внимание на тези с дребен шрифт, защото често те съдържат добавки в цената, които клиентът пропуска", поясни Арсенов. Има обаче и основателни жалби за солидни разлики в описаните в офертата условия и реалните, както и за дублажи, заради които предплатената почивка се оказва провалена. Важно е ощетените първо да подадат оплакване до конкретния търговец, а ако той не реагира, да потърсят ЕПЦ, съветват експертите на центъра. След Варна те ще посетят Бяла, Св. Влас и Поморие в рамките на лятната кампания "Вашите права".