Хореографията, базирана на испански танци, е допълнителен акцент
Френският мюзикъл „Дон Жуан“ гостува в зала 1 на НДК с пет представления от 28 до 31 януари 2026 г. Музиката и либретото са написани през 2003 г. от френския композитор Феликс Грей. Това е сравнително свободна адаптация на класическата история. Началото ѝ съвпада с това на Молиер, но текстът се различава от оригинала, посочват организаторите от Spectacolis. Самият автор споделя, че не си поставя за цел да пренесе действието в модерен контекст, затова го разполага извън рамките на времето.
В „Дон Жуан“ има множество сценични битки и специални ефекти, които подчертават фантастичното измерение на случващото се, а хореографията, базирана на испански танци, най-вече фламенко, е допълнителен акцент.
Мюзикълът е поставян с успех във Франция и Южна Корея. В Канада – Монреал, Квебек, Шербрук и Отава, са изиграни общо 200 представления пред 350 000 зрители, а продадените албуми надхвърлят 300 000. След премиерата, композициите Du plaisir и Les Femmes оглавяват канадските класации в продължение на няколко седмици, а Жил Махо е удостоен с награда за най-добър режисьор. Мюзикълът е продуциран от независимите музикални продуценти Шарл и Никола Талар.
„Винаги съм бил очарован от характера на Дон Жуан. Той е съблазнител, бандит, който не се страхува от нищо и никого. Идеята да го превърна в музикален герой беше в ума ми от години, но вдъхновението не идваше веднага. Това е много свободна адаптация. Сюжетът започва по същия начин като при класическия, но текстът се различава. За да създам спектакъла, използвах „Дон Жуан“ на Моцарт и „Каменният гост“ на Тирсо де Молина – испанския драматург от XVII век, който всъщност е създателят на образа на Дон Жуан“, разказва Феликс Грей.