Китайските марки електромобили набират скорост в Европа

Пазарният им дял се удвоява, но все още е едва 2,51 на сто JATO Dynamics

Tesla доминира сред марките на Стария континент

Ford e лидер по продажби на плъгин хибриди

Китайските концерни, производители на електромобили, тепърва набират скорост с продажбите си в Европа. През юли 22-те китайски марки, присъстващи в Европа, продадоха общо 25 564 нови леки коли в региона - със 131 на сто повече от обемите, регистрирани през предходната година. За същия период пазарният им дял се удвоява от 1,27 на сто на 2,51 на сто. По-голяма част от обема на китайските производители - 88 на сто, е генериран от MG, Lynk & Co и DR Automobiles - марки, които не се позиционират като китайски по произход.

“Репутацията и познаваемостта на марката са двете най-големи предизвикателства, пред които са изправени китайските производители на оригинално оборудване, особено на Запад, и те са много наясно с това. Промяната на това възприятие ще изисква много работа - повече от просто предлагане на добър продукт на конкурентна цена”, коментира Фелипе Муньос, глобален анализатор в JATO Dynamics.

Model Y на производителя Tesla отново доминира при продажбите на електромобили в Европа, като се нарежда на първо място през юли с 11 317 продадени превозни средства. Това е ръст от 557 на сто спрямо същия месец на 2022 г., показва анализ на JATO Dynamics.

Втори в класацията се нарежда Volkswagen ID.4 с 8872 продажби и ръст от 91 на сто на годишна база. Той е следван от Skoda Enyaq с 5904 броя и 28-процентен ръст. На четвърто място дебютира MG4 с 5890 продажби. Пети е Model 3 на Tesla с 5676 продажби.

При плъгин хибридите лидер е Ford Kuga с 5050 продадени броя при ръст от 166 на сто на годишна база. Следват Volvo XC60 с 3439 продажби и ръст от 127 на сто и Volvo XC40 с 3081 продажби и ръст от 32 на сто. Четвърти е Kia Sportage с 2964 продадени броя при ръст от 8 на сто. На пето място се нарежда Cupra Formentor с 2316 продадени превозни средства и ръст от 64 на сто на годишна база.

По отношение на марките през юли Volkswagen владее пазара с продажби в размер на 112 790 броя. На второ място е Toyota с 65 188 продадени автомобила, следвана от Audi с 60 438 броя и Skoda с 57 438 броя. Пети е BMW с 56 248 продажби, а на шесто място е Mercedes с 52 826 продадени превозни средства.

Тъй като процесът на електрификация продължава да бъде приоритет за европейската автомобилна индустрия, някои производители на оригинално оборудване използват развиващите се пазарни условия в своя полза, по-специално Volkswagen Group. В момента растежът на VW се движи основно от неговите модели с двигател с вътрешно горене и плъгин хибриди като Skoda Octavia, VW Tiguan, Polo, Audi A3 и Cupra Formentor.

VW ID.4 беше най-продаваният изцяло електрически модел на производителя през юли. Въпреки това, той заема едва осмо място при общите продажби на групата за месеца и е едва 13-ти в периода януари-юли.

“Германският производител спечели 0,8 процентни пункта дял през юли, който се повиши до 27,49 на сто - отбелязвайки своя най-висок месечен пазарен дял от две години насам. Интересно е, че големите OEM - като VW, най-големият OEM в Европа - все още разчитат на традиционни модели с двигатели с вътрешно горене, за да стимулират такъв растеж”, коментира анализаторът на JATO Dynamics.

За разлика от VW Stellantis продължава да губи сцепление през месеца, въпреки че е вторият по големина европейски OEM. С 15,62 на сто пазарен дял през юли групата загуби 3,5 процентна пункта пазарен дял в сравнение с юли 2022 г., а разликата с VW Group в това отношение сега е най-голямата от създаването на Stellantis в началото на 2021 г.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от JATO Dynamics

Този уебсайт използва "бисквитки"