В Перник пристигна първата помощ от 26 000 десетлитрови бутилки минерална вода

БЛС ще представи позицията си по случая с починалото 3-годишно дете в София

Втората група участници в 28-та Национална антарктическа експедиция заминава за ледения континент

Отнемат деца без съд В Закона за социалните услуги “цъка нова Истанбулска бомба”

Кой е най-лесният начин да се изпокараш с всички на Коледа?

Климат, енергия и сигурност в новия световен ред В Европейския съюз процесите не могат да бъдат определени като стабилни и предсказуеми

Книгата „Чий шпионин е княз Никита Лобанов-Ростовски” беше представена в София

Фандъкова: В няколко района на София имаме проблеми с изгарянето на отпадъци 

Крадци отмъкват коли в София, докато собствениците им ги чистят от снега

Хиляди излязоха на протест срещу чешкия премиер Андрей Бабиш

Жълт код за гъста мъгла в 15 области на страната

Остава отцепена бензиностанцията на „Цариградско шосе“, в която се заби кола Движението по булеварда е нормално, няма опасност за хората в околността

Горещи снимки от почивката на Бела Хадид в Маями

Тръмп предупреди Русия да не се намесва в изборите в САЩ

Три коли изгоряха на паркинг в столичен квартал

От геологията към бизнеса със CV-та

Една от представите за бизнес, по която се различавам от родителите си, е, че той трябва да започне да се самоиздържа от първите два-три месеца, казва Георги Иванов.

Защо не България?
През 90-те години на ХХ век те бягаха от България „немили-недраги” и малцина от тях погледнаха назад. 15 години по-късно терминал 2 не е единствено изход. За наследниците на „немили-недраги” пътят обратно е възможен и осъзнат. Въпросът вече не е „Защо България?”, а „Защо не България?”. През очите на модерните номади животът тук е различен – предизвикателен и пълен с възможности, видими отвън, но не и отвътре. Успехът им е възможен, защото мислят глобално, но действат локално – със стартъп компании, работа по арт или иновативни проекти, като учители или доброволци. В тази поредица ви срещаме с българските граждани на света, които преоткриват възможностите, които страната ни има, за да постигнат световен пробив с логото „Made in България”.

Страната ни е страхотно място за тест на бизнес идеята, но ако искаш да успееш, до 1 година трябва да излезеш на външния пазар, убеден е предприемачът Георги Иванов

Георги Иванов е един от съдружниците в успешния старт ап Enhancv – онлайн платформа за създаване на автобиографии, която получи висока оценка от „Форбс“, „Yahoo finance“, „Бизнес инсайдър“. Проектът е четвъртото поред бизнес начинание на Георги и първото, което му носи успех. Младият предприемач е завършил геология, учил е една година в Техническия университет в Мюнхен, но интересите му са далеч от мините. Поне на пръв поглед.

Георги е предприемач и от 2010 г. насам, когато се връща от Германия (където доучва геология) и започва да се занимава с различни бизнеси. Разбира, че иска промяна и купоните, момичетата и младежките забавления вече не са му достатъчно интересни. Не обмисля да прилага професията “геолог” в България, затова търси нови предизвикателства. „Вярвам, че камъкът си тежи на мястото и ако човек има акъл, ще успее навсякъде“, казва той и пояснява, че още като възпитаник на Първа английска гимназия се подготвил за кандидатстване за университет в чужбина, но се отказал в последния момент.

След завръщането си от Германия се събира с хора от клуба Start it Smart – студенти и младежи, които искат да започнат свой бизнес. Така попада на подходящата среда , за да стартира като предприемач. „Преди това мислех, че предприемач е някой, който строи блокове или се занимава с тъмни сделки, че да правиш бизнес е нещо мръсно. Но когато видях с какво се занимават предприемачите, реших, че това е, което искам да правя“, казва той.

Работи в различни сфери – от продавач в магазин до организатор на тиймбилдинги, за да реализира проектите си, макар че благодарение на родителите си може да се съсредоточи върху теорията и практиката как се прави бизнес. След три опита, от които му остават уроците какво да не прави, попада на най-подходящите съдружници – Волен Вълков и Димитър Вулджев, с които стартират онлайн платформата за създаване на CV-та Enhancv. „Моята цел е да реализирам мечтите си. Именно това правим и с Еnhancv – помагаме на хората, като им показваме краткия път как да открият подходящите работодатели или бизнес партньори“, пояснява предприемачът.

Това е и първият старт ъп, който му носи пари. Над 70% от клиентите на компанията идват от САЩ и Канада, около 20 на сто са българи. Екипът на платформата се цели в международния пазар, защото в САЩ например осъзнаването на важността как да се представиш пред потенциалния работодател, да напишеш добра и адекватна на желаната позиция автобиография, се учи още в първия ден от университетския живот. Втората причина е, че чужденците инвестират много повече време и усилие в презентацията си, отколкото ние. Международните компании обръщат и повече внимание на т.нар. „меки умения“ и потенциал за работа в екип – особености, които софтуерът на Еnhancv улавя при подготовката на документа.

Георги също има CV по образеца на компанията си. В него се представя като предприемач от нов тип, от тези, които не приемат провала като последна присъда, а като стъпка към успеха. Вероятно това е следствие от последователната подкрепа на баща му, който разбирал от началото идеята на проекта, както и от признанието от майка му. Тя осъзнала, че младежите „не си играят на бизнес“ след положителните отзиви във „Форбс“ и „Бизнес инсайдър“ и сериозните привлечени инвестиции.

„Една от представите за бизнес, по която се различавам от родителите си, е, че той трябва да започне да се самоиздържа от първите два-три месеца. В нишата на стартъпите развиваме продукти, за които почвата не е утъпкана. Работихме една година върху продукт, който да позволи клиентите сами да пишат CV-то си, без наша намеса, тоест да започнем да изкарваме сериозни пари. Сега потенциалът ни за генериране на печалба е много по-голям,“ казва Георги.

За Георги липсата на постоянство е основна причина хората да се отказват от бизнес начинанията си. Той възприема големите пропуски и проблеми в България като потенциални възможности за бизнес и иновации, стига хората да се активизират. Иска му се да помогне за развитието на страната и да печели достатъчно, че да може да реинвестира обратно тук.

Предприемачът е наясно, че има и други дефицити в българската предприемаческа среда – като например недостатъчната подкрепа за излизането на компаниите на международния пазар. Както казва, страната ни е страхотно място за тест на бизнес идеята, но ако искаш да успееш, до една година трябва да излезеш на външния пазар. Той пояснява, че на интернет платформата по имената ясно личи произходът на хората от екипа, но като цяло американските клиенти трудно възприемат чужденци да ги учат как да си намерят работа. „Ако правиш нещо качествено, няма значение откъде си“, допълва той.

Въпросът ми дали е патриот се оказва излишен, защото спонтанно ми показва верижката на врата си с плочка с изображение на Мадарския конник. „Вярвам, че тук има голям човешки потенциал и природни блага, които не са разработени. Обичам България и вярвам, че сме специални като нация“, казва той. Вдъхновява се от основателите на „Телерик“ , на Ивайло Пенчев от Walltropia, на Петър Митев, съосновател на Chaos Group, но не само като предприемачи, а и като хора – иска да остане смирен и човечен, независимо от това колко големи успехи постига. „Най-голямата ни мотивация е, че ако успеем, ще увлечем много други след нас“, завършва той.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.