Влагат 750 000 лева в благоустройство на населените места край Велико Търново 450 000 лева е фондът към програма „Местни инициативи“

Синодът призова за усърдна молитва против приемането на Истанбулската конвенция

Шефът на НСО подал оставка?

Четирима загинали след катастрофа на самолет и хеликоптер в Германия

Арестуваха трима души в Полша по обвинение в нацистка пропаганда

Черен дим стресна бургазлии

Кралев открива семинар срещу допинга

Учител ударил ученик в столично училище

Амазон отваря магазин без продавачи

Масов бой между кюрди и турци на летището в Хановер

Наръган мъж издъхна в аптека в Червен бряг, задържаха заподозрения в автобус за София

„Дяволът“ носи голове

Прием на деца в детските градини: Какво показа проверката на общината, как се оправдава Иво Мирчев

Кметът на Солун: Схващането, че Македония е само гръцка е много лошо

Борисов и Бърнабич обсъдиха развитието на инфраструктурата като предпоставка за интеграцията на страните от региона

Димитър Бойчев, областен лидер на ГЕРБ Бургас и трети в листата за народни представители: Четирилентов път Бургас – Слънчев бряг е наш основен приоритет

Държавата трябва да работи за привличането на нискотарифни авиокомпании извън летния сезон

– Г- н Бойчев, приоритет във вашата кампания е направата на нов, широк път, който да свързва Бургас със Слънчев бряг. Проблемът е голям, защото има задръствания и туристите чакат понякога часове, за да стигнат до курорта. Как виждате решението му?

– Няма две мнения, че това е най-наболелият проблем в инфраструктурата на нашия регион. Смело мога да кажа, че решението му е приоритет за нас, за разлика от много други партии, които сега също го припознаха. При нас направата на пътя е записано в програмата ни и за да се стигне до строителството му, през цялото време на управление на правителствата на Бойко Борисов ние сме придвижвали процедурите. Защото не е въпросът само да започнеш да строиш. Преди това има отчуждителни и ред документални процедури, които трябва да минат. Всичко вече е направено.

Подчертавам, че съм доволен, че този проблем всички политически партии го припознават. Трябва да се обединяваме за такива важни проекти за региона, но пак казвам, при нас е записано в програмата и винаги сме го придвижвали. Изключвам времето на Пламен Орешарски, когато по него нищо не бе пипнато и застоят беше факт.

Този път е за мен най-важният и натоварен международен път на България. Защото факт е, че само за миналата година имаме 2 900 000 туристи, кацнали и обработени на летище Бургас за летния период. Съответно дотук те летят два часа от Лондон или Берлин и пет часа пътуват до Слънчев бряг. Да не говорим за пътнотранспортните произшествия, които за съжаление са доста в пика на сезона, както и за това, че пътят минава през центъра на населени места, което е наистина недопустимо.

– Докъде сте стигнали с проекта?

– Този път е разделен на три отсечки: обходът на Поморие, обходът на Ахелой и права отсечка, която ги свързва. Има и избрани изпълнители. През есента, октомври, трябваше да го започнем да го работим. На МС гласувахме парите, които трябваше да бъдат дадени като първоначални вноски, но има обжалвания, тъй като за всяка от трите отсечки кандидатстваха по 7-8 фирми, желаещи да ги строят. Надявам се, май, юни, юли най-късно този процес по обжалването да изтече, да има решение на съда и съответно да започнем да работим. Този път се финансира на сто процента от републиканския бюджет. При положение че са бюджетни пари, всяко едно правителство може да сметне, че има по-важни неща. За нас е факт, че сме осигурили парите за първоначалните вноски, което е доказателство, че след произнасянето на съда ще се започне работа. Хубавото е, че и трите отсечки могат да се работят паралелно с трафика и през летните месеци, защото са извън трасето на сега съществуващия път.

– Много се говори за целогодишния туризъм в региона. Какво според вас трябва да се направи, за да стане той факт?

– Всички говорят и се упражняват върху целогодишния туризъм, който категорично трябва да се случи. Наистина, много голяма част от икономиката в региона е заета от туризма. Със съпътстващите дейности като транспорт, зеленчукопроизводство, животновъдство… може би сме 80-процентов дял от икономиката на региона. На нас Господ ни е дал прекрасни природни дадености – море, планина… По Черноморието, където и да копнеш, излиза история. Но не трябва според мен да се говори само за СПА или културно-исторически туризъм. Трябва да има един цялостен продукт и той да се рекламира. Тук е ролята на държавата, която трябва да направи една стратегия в туризма, с един период, хоризонт на развитие, да кажем за 20 години напред. Но не стратегия, която да заключим в някое чекмедже, а да я изпълняваме стъпка по стъпка. Основен ангажимент за това трябва да има и Министерството на туризма, което е моя гордост, то е факт, благодарение на бургаската структура на всички мои колеги. Държавата трябва да хвърли и много голям ресурс при привличането на нискотарифни авиокомпании извън сезона. Това също е голям потенциал. Трябва да се довърши тук в Бургас и зала “Арена Бургас”. Вече имаме запитвания за европейско и световно първенство. Провеждането на едно такова първенство би довело до оживление в региона.

– Колко състезатели и гости биха дошли?

– Примерно между три и пет хиляди човека. Представете си през зимните месеци в Бургас да има на месец по едно такова първенство или културно мероприятие. Хотели, ресторанти, таксита и ред други дейности с обслужването на тези гости ще се оживят и сезонът ще се удължи.

– В туризма има недостиг на кадри, това се знае от години. Как ще коментирате орязването на специалности в един от бургаските университети?

– Ние реагирахме по този повод. Само от Елените до Равда заетите в туризма през летните месеци са
100-120 000 човека. Трябва да се повишава тяхната компетентност и професионализъм. Според мен вина има в момента служебният министър. Абсолютно необосновано е да се орежат бройките за кадрите, които са в основата на обслужване на туристите. Не може университетът ни, “Проф. д-р Асен Златаров”, да поиска 320 бройки, а да се отпуснат само 88. Аз призовах абсолютно всички политически партии да се обединим зад тази кауза, тя е важна за региона и Бургас. Трябва към този въпрос да подходи сериозно и бизнесът, да влезе в този процес на обучение на кадрите, на обучението им. Това е свързано и с по-добро заплащане, за да можем да ги привлечем.

– Какъв сезон да чакаме тази година?

– За миналата година ръстът е наистина уникален – 18 процента. Тук своя принос даде и Министерството на туризма. Имаше добри стечения на обстоятелствата и що се отнася до международната ситуация и други фактори. Тази година, според първите сигнали от борсите, се чака 10-процентен ръст на туристи спрямо миналото лято. Добро обслужване, инфраструктура, обучение на кадри, реклама, чисти води и плажове – всичко това трябва да привлича гости от цял свят по нашето море.

– По време на предизборните ви обиколки какви са проблемите на хората в региона, г- н Бойчев? Какво ви прави впечатление?

– В различните общини проблемите са различни. По време на обиколките винаги чуваш истории, които трогват. Те са различни. Радвам се, че дадохме възможност, в края на миналия мандат, да работят пенсионирани военни, пенсионирани МВР служители, които са в много добра кондиция. Което е предпоставка примерно във всяко населено место да има полицай.

В програмата ни залягат образованието, по-добри доходи. При положение че задържим ръста в икономиката си и при положение че се изплатихме (над 6 милиарда и половина стари задължения)… Наистина ще има многократно, чувствително увеличение на доходите. Защото всички политици сме длъжници. Длъжници сме на пенсионерите, на хората в областта на здравната реформа. Затова ще наблегнем в тази посока, естествено паралелно със строителството на инфраструктурата, за да има през следващия мандат както увеличение на средната работна заплата, така и на пенсиите, така и на придобивките.

– Един от проблемите на България е, че младите хора отиват да учат и работят навън. Вие сте баща на две деца. Какво им казвате, къде ще получат образованието си?

– Категорично искам те да останат в България. Затова сме се концентрирали в реорганизацията на образованието.

Няма как да задържиш един учител, ако няма адекватно заплащане. Защото учителите са в основата на образованието. 1500 лева трябва да стигне учителската заплата. За да можем да задържим и млади студенти, които искат да преподават и да останат в системата. Това е един много сериозен въпрос.

Факт е, че много способни младежи излязоха навън да учат, по целия свят, не само в Европа. Това в момента е голям негатив за държавата. Но ако държавата създаде условия, правила и сигурността на тези младежи да ги върнем, това за мен е най-големият потенциал в следващите години за развитието на нашата държава. Защото те взеха най-доброто от другите системи – начина на живот, правилата и образователната система… Вече между другото се наблюдава такъв процес. Но трябва да има първо правила и адекватно заплащане на труда им тук, в България.

Избори 2017. Платено съдържание. Купуването и продаването на гласове е престъпление.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.