Македонският министър на транспорта: ЖП линията към България е проблемна, няма да се използва

Александър Николоски

Приоритетно е изграждането на Коридор номер 10

Изграждането на ж.п. линията по Коридор 10 е приоритетна за Република Северна Македония, заяви след среща с декана на Строителния факултет в Скопие министърът на транспорта Александър Николоски, който посочи, че ще разговаря с международните донори за това как най-ефикасно да бъдат насочени средствата за изграждане на ж.п. линиите в страната.

В интервю за ТВ Алфа вчера Николоски заяви, че не е против изграждането на ж.п. линията по Коридор 8, който трябва да свърже Северна Македония с България, но според него строителството на ж.п. линията е изправено пред много проблеми, информира БТА.

„Няма да позволя да се харчат толкова много пари, независимо, че част от тях са от грант, но другите са заеми, за нещо, което няма да се използва. Не трябва да инвестираме в железница, по която влаковете няма да могат да се движат с повече от 60 километра в час. Вторият проблем е, че не знаем дали българите ще направят своята част от железницата, там има малко да се направи, но и един километър да липсва, тя не може да се използва. Най-големият проблем е, че границата трябва да бъде преодоляна с тунел, който е проектиран само наполовина", казва Николоски, цитиран от изданието „Денешен”.

"За мен най-полезният проект за (Северна) Македония е изграждането на високоскоростна железопътна линия от Скопие до Солун, която да се движи с 200 километра в час за пътници и до 160 километра в час за товарни превози. Това означава, че всички товари, които ще бъдат транспортирани до Централна Европа, трябва да минават през (Северна) Македония, а пътуването от Скопие до Солун трябва да отнеме до 1 час и 15 минути. Тази железопътна линия минава през Ниш, Белград, Нови Сад, Суботица и Будапеща и трябва да бъде основната артерия на Централна Европа. С това (Северна) Македония ще си върне ключовата позиция на Балканите”, добави той.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Икономика